NEA

Τα πρώτα στοιχεία για το ολοκαίνουργιο DS 4

Η DS Automobiles προλογίζει το DS 4 που έχει ως βασικό στόχο το γερμανικό λόμπι έχοντας ως «όπλο» τα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα.

Χαρακτηριστικό είναι πως οι Γάλλοι προχώρησαν στην τεχνολογική αποκάλυψη του νέου DS 4 που στοχεύει κατευθείαν στα Audi A3 και Mercedes A-Class. To νέο DS 4 βασίζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα EMP2 και η γκάμα θα διαθέτει εξηλεκτρισμένες και plug-in υβριδικές εκδόσεις. Μέχρι να δούμε την πλήρη αποκάλυψη του μοντέλου στις αρχές του 2021 γνωρίζουμε πως η PHEV έκδοση θα είναι αυτή του ομίλου PSA με τον turbo των 1,6 λίτρων να συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και συνολικά να αποδίδει 225 ίππους. Οι συμβατικές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου θα προσφέρονται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο.


Τι λέει η DS Automobiles για το νέο της μοντέλο

Τεχνολογία E-TENSE: Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης. Η πρώτη και πολύ σημαντική εφαρμογή που χαρακτηρίζει το νέο μοντέλο, είναι η εξέλιξη μιας νέας έκδοσης της πλατφόρμας EMP2. Μια –και πάλι- αρθρωτή πλατφόρμα που επιτρέπει τη χρήση διαφορετικών κινητήρων, με σταθερά χαρακτηριστικά την απόλυτη ασφάλεια και την ανάδειξη των δυναμικών χαρακτηριστικών του νέου DS 4 για το οποίο εξελίχθηκε αποκλειστικά. Η νέα έκδοση της πλατφόρμας EMP2 επέτρεψε τη βελτίωση πολλών χρήσιμων χαρακτηριστικών, ενώ ταυτόχρονα “απελευθερώνει” το σχεδιασμό και την αισθητική έκφραση, η οποία έχει επιτρέψει στους σχεδιαστές να παρουσιάσουν ένα σχήμα με πρωτοφανείς αναλογίες.

Αρχιτεκτονική. Η νέα έκδοση της πλατφόρμας EMP2 έχει εξελιχθεί για να επιτύχει τις επιθυμητές αναλογίες και τη μέγιστη αεροδυναμική απόδοση. Η αισθητική ισορροπία ανάμεσα στο μέγεθος των τροχών και του αμαξώματος, είναι μοναδική στη συγκεκριμένη κατηγορία των Premium C μοντέλων. Η εμφάνιση της σιλουέτας που είναι ταυτόχρονα δυναμική, αλλά και πρακτική, με το καπό να είναι ιδιαίτερα χαμηλά και την αύξηση του ύψους προς το πίσω μέρος να αποτελεί ένα είδος δυναμικής υπογραφής στην εμφάνιση του νέου DS 4.

Μείωση βάρους. Η νέα έκδοση της πλατφόρμας EMP2 επιτρέπει την εισαγωγή στη διαδικασία της συναρμολόγησης, νέων εξαρτημάτων κατασκευασμένων από συνθετικά υλικά. Τα δομικά στοιχεία της είναι θερμικά συμπιεσμένα, ενώ και με τη χρήση νέων στοιχείων όπως είναι η κεντρική μονάδα του κλιματισμού που έχει περιορισμένες διαστάσεις, απελευθερώνεται περισσότερος χώρος για εκμετάλλευση, ως αποθηκευτικός, για τους επιβαίνοντες, ενώ περιορίζεται και το συνολικό βάρος του οχήματος. 

Ασφάλεια. Η νέα έκδοση της πλατφόρμας EMP2 σχεδιάστηκε για να συμμορφώνεται με τα πιο πρόσφατα και αυστηρότερα πρότυπα ασφαλείας για τους καταναλωτές, χωρίς να επηρεάζεται η απόδοσή της από το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου.

Δυναμικές και ακουστικές ιδιότητες. Η νέα έκδοση της πλατφόρμας EMP2 υιοθετεί την ιδέα της δυναμικής ηρεμίας που είναι τόσο αγαπητή στα μοντέλα της DS Automobiles. Η χρήση τεχνικών λύσεων, όπως η νέα τεχνολογία συγκόλλησης των μερών μεταξύ τους, καθώς και πλήρως επανασχεδιασμένα εξαρτήματα της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης, εγγυώνται ασύγκριτη άνεση κατά την οδήγηση. Παράλληλα, μέσω της βέλτιστης ακαμψίας του αμαξώματος, η απόκριση στις εντολές του οδηγού είναι άμεση και έτσι διαμορφώνεται το προφίλ της κορυφαίας οδηγικής απόλαυσης.

Plug-in Hybrid. Η νέα έκδοση της πλατφόρμας EMP2 σχεδιάστηκε για να φιλοξενήσει μια νέα γενιά plug-in υβριδική τεχνολογία, χωρίς να αλλάζει ο χώρος της καμπίνας. Ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 180 ίππων με Turbo, συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 110 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT8, παρουσιάζοντας συνδυασμένη ισχύ 225 ίππων. Το μηχανικό σύνολο τροφοδοτείται από μια πιο αποδοτική μπαταρία με νέες πιο συμπαγείς και μεγαλύτερες ενεργειακές κυψέλες, που δίνουν μια αυτονομία άνω των 50 χιλιομέτρων σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών (συνδυασμένος κύκλος WLTP).

Συνδεσιμότητα για κομψό και ψηφιακό εσωτερικό. Αναφορικά με τη συνδεσιμότητα, προτεραιότητα ήταν η παροχή λύσης προκειμένου ο οδηγός να μην χρειάζεται να απομακρύνει τα μάτια του από το δρόμο, κάτι που θα αποτελούσε ένα αδιαμφισβήτητο όφελος για την ασφάλεια. Με την ονομασία DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY, αυτή η πρωτοποριακή οπτική εμπειρία είναι το πρώτο βήμα προς την επαυξημένη πραγματικότητα (Augmented Reality). Με αυτή τη νέα και πραγματικά συναρπαστική τεχνολογία, οι ζωτικές πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός προβάλλονται απευθείας στο δρόμο.

Χρησιμοποιώντας μια οπτική ψευδαίσθηση, τα δεδομένα εμφανίζονται τέσσερα μέτρα μπροστά από το παρμπρίζ για να “συναντήσουν” το βλέμμα του οδηγού διαγώνια, με μια μεγάλη προβολή 21 ιντσών που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη κατηγορία. Βασικές πληροφορίες όπως ταχύτητα, βοηθητικά προγράμματα οδήγησης, πλοήγηση, προειδοποιητικά μηνύματα ή ακόμη και η συχνότητα του ραδιοφωνικού σταθμού ή το κομμάτι που παίζει από το MP3, αλλά και τα στοιχεία για τυχόν τηλεφωνική κλήση στο smartphone, προβάλλονται πλέον στο δρόμο.

Αυτή η διαισθητική και βιωματική τεχνολογία αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης αντίληψης, στην καρδιά ενός εντελώς επανασχεδιασμένου συστήματος ψυχαγωγίας: του DS IRIS SYSTEM. Η νέα μορφή διασύνδεσης, βασίζεται στην χρηστικότητα ενός smartphone με απλή, απρόσκοπτη και γρήγορη διεπαφή που βασίζεται στην ιδέα των προφίλ που εξατομικεύονται πλήρως με εικονίδια. Οι ρυθμίσεις και η οθόνη φορτώνουν αυτόματα όταν ο χρήστης μπαίνει στο αυτοκίνητο. Η ιδέα πίσω από αυτό το επίπεδο εξατομίκευσης είναι να μπορεί ο καθένας να προσαρμόζει το περιεχόμενο στις απαιτήσεις του.

Το DS IRIS SYSTEM μπορεί να ελεγχθεί με φωνητικές εντολές, αλλά και με κίνηση. Ένας πρωτοπόρος κατασκευαστής, η DS πέρασε τα όρια της αυτοκινητοβιομηχανίας για να βρει έναν συνεργάτη ικανό να προσφέρει στους πελάτες του την καλύτερη λύση φωνητικής αναγνώρισης στη μητρική γλώσσα του κάθε χρήστη. Το DS IRIS SYSTEM διαθέτει έναν προσωπικό βοηθό ικανό να αναγνωρίζει κάθε εντολή που έχει δοθεί φωνητικά, έτσι ώστε το σύστημα να μπορεί να εκτελεί τα αιτήματα.

Το DS SMART TOUCH, που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, είναι μια οθόνη που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαισθητικά με την κίνηση του χεριού, χωρίς να χρειάζεται επαφή με την οθόνη. Η οθόνη αναγνωρίζει επίσης κανονικές κινήσεις που χρησιμοποιούνται σε tablet και smartphones, όπως μεγέθυνση, σμίκρυνση και ανίχνευση χειρογράφου.

Προκειμένου το σύστημα και η χαρτογράφησή του να λειτουργεί πάντα στο υψηλότερο επίπεδο, οι ενημερώσεις θα γίνονται αμέσως μέσω του cloud.

Άνεση και δυναμική ηρεμία. Ήδη προσφέρεται στα DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK και DS 9, αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, που είναι αυτή τη στιγμή το υψηλότερο επίπεδο που επιτρέπεται στην Ευρώπη. Για το νέο DS 4 με το DS DRIVE ASSIST 2.0, υπάρχει μια σημαντική αναβάθμιση.

Αυτό σημαίνει πως η ακριβής θέση του αυτοκινήτου στη λωρίδα της επιλογής του οδηγού, συμπληρώνεται από νέες λειτουργίες όπως ημι-αυτόνομη προσπέραση, ρύθμιση ταχύτητας για στροφές και προσαρμογή στην ταχύτητα που ορίζει ο Κ.Ο.Κ. με πινακίδες στο δρόμο.

Το DS DRIVE ASSIST 2.0 περιλαμβάνει αισθητήρες που καταγράφουν όλα όσα συμβαίνουν μέσα και γύρω από το αυτοκίνητο για να βοηθήσουν τον οδηγό. Πλήρως εξοπλισμένο, με μετωπικό ραντάρ, αλλά και αισθητήρες στις τέσσερις γωνίες του αυτοκινήτου και μια κάμερα στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, το νέο DS 4 τοποθετείται εκεί όπου ο οδηγός του θέλει μέσω τεχνητής νοημοσύνης, η οποία αναλύει πληροφορίες που συλλέγονται σε πραγματικό χρόνο.

Η DS Automobiles ασχολείται ιδιαίτερα και με την έννοια της δυναμικής ηρεμίας. Με το νέο DS 4, αυτό μεταφράζεται σε κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας απόκριση από τα χειριστήρια. Ένα από τα πιο δυνατά σημεία του νέου μοντέλου είναι η ελεγχόμενη με τη συνδρομή κάμερας καταγραφής δεδομένων, απόσβεση από την ανάρτηση DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, που είναι άλλη μια αποκλειστική τεχνολογία για το νέο DS 4 στην κατηγορία.

Η κάμερα είναι τοποθετημένη στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, συλλέγει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την κατάσταση του δρόμου που είναι μπροστά από το αυτοκίνητο και μεταδίδει τα δεδομένα σε έναν υπολογιστή. Με τη συνδρομή τεσσάρων αισθητήρων που προσφέρουν δεδομένα αναφορικά με την κατάσταση του κάθε σημείου του αυτοκινήτου και τριών μετρητών επιτάχυνσης, το σύστημα ελέγχει ανεξάρτητα κάθε τροχό. Χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που λαμβάνει, κάνει την ανάρτηση πιο σκληρή ή πιο μαλακή ανάλογα με το τι απαιτείται ανά περίπτωση. Το αποτέλεσμα είναι οι επιβάτες του νέου DS 4 να απολαμβάνουν αυξημένη άνεση ανεξάρτητα από την κατάσταση του δρόμου.

DS NIGHT VISION: Μια ακόμα τεχνολογία που επιτρέπει στα μοντέλα της DS Automobiles να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό. Το σύστημα καθιστά τον δρόμο και τους κινδύνους του, όσο το δυνατόν πιο ορατούς. Μια κάμερα υπέρυθρης ακτινοβολίας, που βρίσκεται στη μάσκα, εντοπίζει τους πεζούς και τα ζώα έως 200 μέτρα μπροστά από το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της νύχτας και σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας. Ο οδηγός βλέπει το δρόμο στον ψηφιακό πίνακα των οργάνων και βλέπει ότι οι κίνδυνοι εμφανίζονται ως προειδοποιήσεις στην οθόνη DS EXTENDED HEAD UP, επιτρέποντάς του να αντιδράσει ανάλογα.

Φωτιστική Υπογραφή DS. Με μια νέα γενιά προβολέων DS MATRIX LED VISION που είναι πιο στενοί και πιο μοντέρνοι, οι τεχνολογίες Matrix Beam και Dynamic Bending Light συνδυάστηκαν στο ίδιο σύστημα για να προσφέρουν εκτός των άλλων, μια ξεχωριστή και μοναδική φωτιστική ταυτότητα.

Οι προβολείς DS MATRIX LED VISION εξακολουθούν να αποτελούνται από τρεις μονάδες LED που είναι η υπογραφή DS Automobiles:

Η εσωτερική μονάδα του προβολέα που χρησιμοποιείται αφορά τα φώτα πορείας. Η περιστρεφόμενη κεντρική μονάδα μπορεί να γυρίσει σε γωνία 33,5 μοίρες και φωτίζει τις πλευρές του οδοστρώματος, ενώ ακολουθεί και το στρίψιμο του αυτοκινήτου. Το σύστημα προσαρμόζεται στις συνθήκες κυκλοφορίας, τη γωνία του τιμονιού, την ταχύτητα και τις καιρικές συνθήκες με πέντε προκαθορισμένες λειτουργίες: town (αστικό περιβάλλον), country (επαρχιακό οδικό δίκτυο), motorway (εθνικό οδικό δίκτυο), poor weather (κακοκαιρία) και fog (ομίχλη- συνθήκες περιορισμένης ορατότητας). Η τεχνολογία αυτή είναι ταυτόχρονα και ένα “νεύμα” στους πρωτοποριακούς κατευθυντικούς προβολείς της DS του 1967.

Η εξωτερική μονάδα Matrix Beam ενεργοποιείται για οδήγηση, χωρίζεται σε δεκαπέντε τμήματα που ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται ανεξάρτητα, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης που αναγνωρίζουν οι αισθητήρες του συστήματος.

Οι προβολείς προσαρμόζονται στις συνθήκες κυκλοφορίας, τη γωνία του τιμονιού, την ταχύτητα και τις καιρικές συνθήκες με πέντε προκαθορισμένες λειτουργίες και δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να έχει διαρκώς ενεργοποιημένη τη “μεγάλη σκάλα” χωρίς ποτέ να ενοχλούνται οι άλλοι χρήστες του δρόμου. Χρησιμοποιώντας την κάμερα που βρίσκεται στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, αυτοί οι έξυπνοι προβολείς προσαρμόζουν αυτόματα τη δέσμη φωτός τους σε απόσταση έως και 300 μέτρων, ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας.

Οι προβολείς DS MATRIX LED VISION συμπληρώνονται με τα φώτα ημέρας που αποτελούνται από 98 LED. Εκτός από τη χαρακτηριστική “φωτιστική υπογραφή” τα 98 αυτά LEDs εκτελούν μια νέα “χορογραφία καλωσορίσματος”, υπογραμμίζοντας την υψηλή τους τεχνολογία κάθε φορά που ο οδηγός ξεκλειδώνει το νέο DS 4.

Για την καμπίνα, αξίζει να σημειωθεί πως η τεχνολογία εξυπηρετεί επίσης το ιδιαίτερο στυλ, καθώς από την DS Automobiles εξελίχθηκε ένα καινοτόμο σύστημα εξαερισμού με πολύ συμπαγείς αεραγωγούς τοποθετημένους ψηλά και εφοδιασμένους με αόρατα πτερύγια κατεύθυνσης της δέσμης.

Η αρχή πίσω από το DS AIR είναι μια ροή αέρα που στοχεύει σε έναν κώνο από τον οποίοι προκύπτει η καλύτερη δυνατή ροή του αέρα στο χώρο, προς την κατεύθυνση που επιθυμεί ο οδηγός ή ο συνοδηγός. Η χρήση είναι ίδια με αυτή των κλασικών αεραγωγών. Χάρη στην διακριτική τοποθέτηση των αεραγωγών, η σχεδίαση του ταμπλό είναι καθαρή και με ιδιαίτερο στυλ, δίνοντας ένα ακόμα σημείο υπεροχής στο νέο DS 4.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button