NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το κόστος των μπαταριών έχει μειωθεί έως 89% την τελευταία δεκαετία

Το 2020 η τιμή της kWh σε μία μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου έπεσε ακόμη και κάτω από τα 100 δολάρια.

Τα $100/kWh ήταν ένα σημαντικό ορόσημο που έσπασε μέσα στο 2020 επιβεβαιώνοντας την σημαντική μείωση του κόστους των μπαταριών που εξελίσσονται και γίνονται πιο αποδοτικές. Συγκεκριμένα, το 2010 το κόστος μιας μπαταρίας EV βρισκόταν στα 1.100$/kWh όταν σήμερα έχει διαμορφωθεί σε ένα μέσο όρο στα $137/kWh και σε μερικές περιπτώσεις στην Κίνα έχει πέσει και κάτω από τα $100/kWh, όπως αναφέρει σε δημοσίευμα του το Bloomberg.

Στα επόμενα χρόνια η τιμή πώλησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μειωθεί σημαντικά και θα προσεγγίσει αυτή των συμβατικών. Πέρα από την μείωση του κόστους των μπαταριών στην διάδοση των EV θα βοηθήσουν τόσο οι επιδοτήσεις όσο και η έμμεση αύξηση των συμβατικών αυτοκινήτων λόγω των αυστηρότερων ορίων για τις εκπομπές ρύπων.

Πηγή: BloombergNEF

Σύμφωνα με το δημοσίευμα θα χρειαστεί τουλάχιστον το πέρασμα στην επόμενη δεκαετία ώστε τα μισά αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικά. Κάτι που φυσικά θα ισχύει για συγκεκριμένες περιοχές και αγορές, ανάλογα με τα τις απαιτήσεις και την κουλτούρα της κάθε μίας. Διότι διαφορετικά είναι τα δεδομένα στην Κίνα, στην Ευρώπη ή στις ΗΠΑ.

Όταν φτάσουν στο σημείο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν περίπου ίδιο κόστος με τα συμβατικά, τότε θα έχει αρχίσει να έχει νόημα η ηλεκτροκίνηση προσφέροντας πολλαπλά περιβαλλοντικά οφέλη και πολύ χαμηλό κόστος χρήσης. Πάντως, θα χρειαστεί να περιμένουμε δεκαετίες ακόμη για να αποτελέσουν το κυρίαρχο είδος στους δρόμους…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Πυκνή χιονόπτωση στη Γαλλία λόγω παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας!

    Πυκνή χιονοπτώση σημειώθηκε το βράδυ της Δευτέρας 8 και το πρωί της Τρίτης 9 Φεβρουαρίου 2021 στο Cattenom της επαρχείας Moselle στη Γαλλία όπου το ύψος του χιονιού έφτασε τα 30 εκ. Το ακραίο επεισόδιο χιονόπτωσης οφείλεται στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε εργοστάσιο που χρησιμοποιεί πυρηνικούς αντιδραστήρες και όχι σε κάποιο βαρομετρικό σύστημα. Τα νέφη που προκάλεσαν την τοπική χιονόπτωση δημιουργήθηκαν γύρω και πάνω από τους πύργους ψύξης τους εργοστασίου όπου η συμπύκνωση των υδρατμών μέσω της ψύξης ήταν άμεση λόγω του έντονου κύματος ψύχους που πλήττει τη Γαλλία.

    Η πρώτη εικόνα δείχνει την μεγάλη ποσότητα χιονιού που έπεσε σε ακτίνα μόλις 10 χιλιομέτρων από το εργοστάσιο, ενώ στις γειτονικές πόλεις δεν υπήρχε ίχνος χιονιού.

    Πηγή: meteo.gr – https://www.meteo.gr/article_view_scientific.cfm?entryID=31

  2. Eχετε ακούσει για την Quantumscape ? Εχουν επενδύσει bill gates , VW , etc. Αν παρακολουθήσετε την τελευταία συνέντευξη του Jagdeep Singh, θα δείτε ότι η τεχνολογία solid state battery με όλα τα πλεονεκτήματά της, είναι ΗΔΗ έτοιμη, η VW την έχει δοκιμάσει και δουλεύει. Το μόνο που απομένει είναι η μαζική παραγωγή της που θέλει άδειες, εργοστάσιο, τεχνικές μαζικής παραγωγής, εξειδικευμένους τεχνίτες , εκπαίδευση κλπ. το οποίο θα διαρκέσει 4 χρόνια περίπου. Αυτό είναι γεγονός και όχι σε στάδιο έρευνας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button