NEA

Tο νέο Jeep Grand Cherokee L θα έχει και plug-in υβριδική έκδοση

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Το ολοκαίνουργιο Jeep Grand Cherokee με 5θεσια διάταξη και Plug-in Hybrid σύστημα 4xe, θα είναι διαθέσιμο αργότερα μέσα στο 2021, ενώ η Ευρωπαϊκή έκδοση του μοντέλου θα αποκαλυφθεί στα τέλη του έτους.

Σχεδόν 30 χρόνια πριν ξεκίνησε ο θρύλος του Jeep Grand Cherokee, ενός μοντέλου που κατέκτησε σειρά βραβείων, αποτέλεσε το σημείο αναφοράς στην κατηγορία των πολυτελών SUV και πέτυχε 7εκ. πωλήσεις σε όλο τον κόσμο. Σήμερα η Jeep, επαναπροσδιορίζει για ακόμα μια φορά την κατηγορία με το ολοκαίνουργιο Jeep Grand Cherokee L. Το νέο μοντέλο έρχεται να θέσει νέα όρια στις εκτός δρόμου δυνατότητες, την πολυτέλεια, το στιλ, την άνεση, αλλά και την τεχνολογία. Παράλληλα για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου διαθέσιμη είναι μια 7θεσια διάταξη με τρεις σειρές καθισμάτων.   

Σχεδιασμός με κύρος

Από την πρώτη στιγμή που η Jeep παρουσίασε το πρώτο Grand Cherokee το 1992, ο κόσμος βρέθηκε μπροστά σε κάτι πρωτόγνωρο, με τις έννοιες «στιβαρότητα», «δυναμισμός», αλλά και «κύρος», να γίνονται συνώνυμα της σχεδιαστικής γλώσσας που έφερε το εντυπωσιακό SUV. Δεκαετίες μετά, το νέο Grand Cherokee L, βασίζεται σε αυτή τη βαριά κληρονομιά, ανεβάζοντας ακόμα ψηλότερα τον πήχη και σε σχεδιαστικό επίπεδο.

Οι αναλογίες του ολοκαίνουργιου Grand Cherokee L είναι εμπνευσμένες από το πρώτο Wagoneer, το πρώτο μεγάλο πολυτελές SUV στον κόσμο. Το καθαρό προφίλ σε συνδυασμό με το μακρύ καπό μεταφέρουν το «κέντρο βάρους» του σχεδίου προς το πίσω μέρος δημιουργώντας την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο κινείται ακόμα και όταν είναι σταθμευμένο. Τέλος, η φωτεινή υπογραφή με τα εξαιρετικά λεπτού σχεδιασμού LED φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, καθιστούν το νέο Grand Cherokee L άμεσα αναγνωρίσιμο κατά τη διάρκεια της ημέρας ή της νύχτας.

Αντίστοιχα, στο εσωτερικό ο στόχος ήταν η δημιουργία ενός εκ των πλέον προηγμένων και πολυτελών συνόλων, με τη χρήση των ποιοτικών υλικών να εκφράζει την παράδοση και την πρωτοπορία της θρυλικής μάρκας.

Η αίσθηση ευρυχωρίας στο νέο Grand Cherokee L είναι εντυπωσιακή, ενώ τα υλικά και η εργονομία προσφέρουν μια νέα εμπειρία για τον οδηγό και τους επιβάτες. Ο πίνακας οργάνων με την οθόνη των 10,25 ιντσών και η οθόνη αφής των 10,1 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Uconnect5, δημιουργούν ένα απόλυτα ψηφιακό περιβάλλον. Τα εμπρός ηλεκτρικά καθίσματα διαθέτουν 16(!) ρυθμίσεις ώστε ο οδηγός και ο συνοδηγός να βρουν την ιδανική θέση, ενώ στη διάθεση τους έχουν και λειτουργία μασάζ με ρυθμιζόμενη ένταση.

Τα καθίσματα εμπρός, όπως  και στις πίσω σειρές διαθέτουν λειτουργία θέρμανσης και εξαερισμού, ενώ την απόλυτη ακουστική εμπειρία εξασφαλίζει το ειδικά σχεδιασμένο για το μοντέλο σύστημα της McIntosh. H Jeep είναι η μοναδική μάρκα στον κόσμο που διαθέτει ηχοσύστημα από τη γνωστή Αμερικανική εταιρία hi-end συστημάτων ήχου. Οι επιβάτες του Grand Cherokee L μπορούν να απολαύσουν την αγαπημένη τους μουσική μέσω 19 ηχείων που περιλαμβάνουν και ένα subwoofer 10 ιντσών με τη συνολική ισχύ του ενισχυτή να φτάνει τα 950W.

Δημιουργώντας μια νέα κατηγορία άνεσης, ασφάλειας και αποδοτικότητας

Το προηγμένο Jeep Grand Cherokee L, με το νέο πλαίσιο και χάρη στο αεροδυναμικό του προφίλ, την αερανάρτηση Quadra-Lift  αλλά και τα κορυφαία συστήματα τετρακίνησης της μάρκας, Quadra-Trac και Selec Terrain, προσφέρει καλύτερες επιδόσεις, υψηλότερα επίπεδα άνεσης, χαμηλότερα επίπεδα θορύβου και δυνατότητες εκτός δρόμου αντάξιες του ονόματος Jeep.

Ειδικότερα η αερανάρτηση Quadra-Lift συνδυάζεται με ενεργά αμορτισέρ τα οποία ρυθμίζονται αυτόματα, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η μέγιστη άνεση σε όλες τις συνθήκες, η μέγιστη απόσταση από το έδαφος και η μέγιστη δυνατότητα υπέρβασης υδάτινων κολλημάτων. Το σύστημα Quadra-Lift διαθέτει τόσο αυτόματη λειτουργία, όσο και τη δυνατότητα επιλογών από τον οδηγό, επιτρέποντας τη μεταβολή της απόσταση από το έδαφος από τα 212χλστ. έως τα 279χλστ.! Οι δυνατότητες του προηγμένου συστήματος ανάρτησης σε συνδυασμό με το σχεδιασμό του αυτοκινήτου εξασφαλίζουν κορυφαίες γωνίες προσέγγισης (30,1ο), διαφυγής (23,6ο) και ράμπας (22,6ο).

Για πρώτη φορά σε ένα Jeep Grand Cherokee, o εμπρόσθιος άξονας είναι συνδεδεμένος απ’ ευθείας στον κινητήρα, έτσι ώστε να χαμηλώσει το κέντρο βάρους και να γίνει καλύτερη διαχείριση του θορύβου και των κραδασμών. Οι ενεργές βάσεις του κινητήρα βελτιώνουν περαιτέρω το επίπεδο άνεσης και συμπληρώνουν ιδανικά τις διπλές μονώσεις και τα ειδικά ακουστικά κρύσταλλα.

Εφοδιασμένο με περισσότερα από 110 προηγμένα συστήματα ασφάλειας, το νέο Grand Cherokee L, διαθέτει δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Η νέα κάμερα νυχτερινής όρασης ενισχύει την ορατότητα για τον οδηγό, ενώ ειδικοί υπέρυθροι αισθητήρες αναζητούν το θερμικό αποτύπωμα ανθρώπων και ζώων που πιθανά βρίσκονται στο δρόμο σε απόσταση έως και 200 μετρά εμπρός από το αυτοκίνητο, έτσι ώστε να προειδοποιήσουν τον οδηγό. Τέλος μέσω μιας κάμερας και του συστήματος πολυμέσων Uconnect5 με την οθόνη αφής των 10,1 ιντσών, ο οδηγός και ο συνοδηγός μπορούν να επιβλέπουν το χώρο στις δύο πίσω σειρές καθισμάτων, όπου πιθανά κάθονται παιδιά.   

Ισχύς που συναρπάζει

Το νέο Jeep Grand Cherokee L σε πρώτη φάση είναι διαθέσιμο με δύο ισχυρούς κινητήρες βενζίνης. Ο V6 Pentastar των 3,6 λίστρων αποδίδει 290 ίππους και 348Nm ροπής και διαθέτει μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων (VVT). Η απόδοση του 90% της συνολικής ροπής μόλις από τις 1.800σ.α.λ., επιτρέπει άνετες και ασφαλείς διαδρομές, ακόμα και σε ακραίες εκτός δρόμου αποδράσεις, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα ρυμούλκησης άνω των 2.800 κιλών.

Για όσους αναζητούν την απόλυτη ισχύ, ο V8 κινητήρας των 5,7 λίτρων εντυπωσιάζει όχι μόνο με την ισχύ (357 ίπποι) και τη ροπή που αποδίδει (529Nm), αλλά και με το τεχνολογικού του υπόβαθρο, το οποίο εκτός από το μεταβλητό χρονισμό-βύθισμα των βαλβίδων, περιλαμβάνει και σύστημα απενεργοποίησης των 4 κυλίνδρων σε συνθήκες χαμηλό φορτίου, χαρακτηριστικό που εξασφαλίζει οικονομία καυσίμου από 5% έως και 20% ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας. Η ελκτική ικανότητα του Grand Cherokee L με τον οκτακύλινδρο κινητήρα αγγίζει τα 3.300 κιλά.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...
Back to top button