BLOGNEAΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Παγώνει η κυριαρχία της Tesla στην Ευρώπη; [blog]

Όσο οι παραδοσιακοί κατασκευαστές αυτοκινήτων θα λανσάρουν νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τόσο θα πέφτουν οι πωλήσεις της Tesla.

Η Tesla είναι πραγματικά ένα φαινόμενο, το οποίο πιστώνεται στον απίστευτα δαιμόνιο Elon Musk. O οποίος είχε δηλώσει πριν από αρκετά χρόνια πως ήλπιζε το παράδειγμα του να ακολουθήσουν και οι παραδοσιακοί κατασκευαστές, αφού το μέλλον είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και να που η ευχή του πραγματοποιείται, αφού υπό την μέγγενη των προδιαγραφών για το CO2, οι OEM κατασκευαστές λανσάρουν διάφορα EV (δείτε ποια από αυτά θα έρθουν και στην χώρα μας μέσα στο 2021).

“Πρόσεχε τι εύχεσαι”, θα μπορούσε να πει κανείς στον Elon Musk. Όπως μας δείχνει το παρακάτω πολύ ενδιαφέρον εικονογράφημα του αναλυτή Matthias Schmid, οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρώπη φαίνεται να έχουν παγώσει το τελευταίο δωδεκάμηνο. Αντίθετα, οι πωλήσεις μεγάλων κατασκευαστών, όπως το VW Group, των Renault/ Nissan/ Mitsubishi, της Hyundai/ Kia, όπως των PSA, Daimler και BMW, φαίνεται να έχουν εκτοξευθεί.

Κάτι που είναι πολύ λογικό αφού οι OEM μάρκες έχουν μπει πλέον για τα καλά στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης που μέχρι πρότινος η Tesla έπαιζε σχεδόν ανενόχλητη. Η πανδημία του Covid-19 φυσικά και επηρέασε τις πωλήσεις της αμερικανικής εταιρίας, αλλά και όλων των υπολοίπων. Πάντως, στην Ευρώπη το 2020 οι πωλήσεις της Tesla ήταν περίπου στις 96.000 αυτοκίνητα, λίγο πάνω από των Hyundai/ Kia.  

Στα επόμενα χρόνια το ενδιαφέρον αναμένεται να στραφεί ακόμη περισσότερο στους «άλλους», που θα κατασκευάζουν και καλύτερα, και πιο ποιοτικά και πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα. Ήδη στη Νορβηγία το 2020 το Tesla Model S αποκαθηλώθηκε από το Audi e-Tron, ενώ ποσοστιαία αναμένεται στην Ευρώπη να επικρατήσουν οι OEM κατασκευαστές που θα προσφέρουν και πιο προσιτά οικονομικά EV.

Κάτι πολύ σημαντικό που θα βοηθήσει την Tesla στην απαιτητική Ευρώπη είναι η έναρξη της παραγωγής στο Gigafactory στο Βερολίνο. Επίσης, για να σώσει την παρτίδα η Tesla (μην σας κάνει εντύπωση αν στο μέλλον συγχωνευθεί με κάποιο μεγάλο OEM) θα πρέπει οπωσδήποτε να κάνει αυτό που έκανε και η Apple. Να εντάξει στην γκάμα της τουλάχιστον ένα μικρότερο και entry level μοντέλο κάτω από το Model 3. Και αυτό θα πρέπει να το ανακοινώσει πολύ πριν αρχίσει η κατρακύλα της υπερεκτιμημένης μετοχής της που κινείται ακόμη και πάνω και από την στρατόσφαιρα. Μαζί με τα τζούφια κρυπτονομίσματα…

Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει την άποψη πως ο Elon Musk δεν είναι μια από τις πιο δαιμόνιες μορφές στη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία του 21ου αιώνα; Όπως ο Ferdinand Piech στην εποχή του, ο Pele και ο Messi, ο Schumacher και ο Hamilton, αντίστοιχα…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button