NEA

Πόσο παλιές είναι οι πανοραμικές οροφές στο αυτοκίνητο;

Ένα Mercury Montclair του 1955 που βρίσκεται προς πώληση μας αποδεικνύει πόσο πίσω στο χρόνο ξεκινούν μερικές επινοήσεις και εφευρέσεις.

Σε ένα παλιότερο άρθρο που είχα γράψει για την ευρηματικότητα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας από τα μέσα του προηγούμενο αιώνα. Και αυτή η γαλαζοπράσινη λιμουζίνα που βλέπετε με σχεδίαση που θυμίζει ελληνικό κινηματογράφο την εποχή της Φίνος Φιλμ μου τράβηξε την προσοχή με την μεγάλη γυάλινη οροφή.

Κάτι πολύ δύσκολο για την εποχή εκείνη και για μια γυάλινη επιφάνεια που θα έπρεπε να αντέχει σε μεγαλύτερες ταλαντώσεις από το παρμπρίζ. Φυσικά αυτή η οροφή ήταν σταθερή και για την προστασία των επιβατών από τον ήλιο υπήρχε ένα εσωτερικό κάλυμμα που εφαρμοζόταν με την χρήση φερμουάρ!

Αξίζει να αφιερώσετε μερικά λεπτά για να θυμηθείτε πως ήταν τα αυτοκίνητα εκείνη την εποχή, όπως μας λέει και το φιλικό Carscoops που ανέδειξε το θέμα. Τότε που οι λιμουζίνες είχαν μπροστινά καθίσματα σε σχεδίαση πάγκου, δίχως προσκέφαλα, τεράστια τιμόνι για να στρίβουν οι τροχοί δίχως υποβοήθηση, η απουσία κεντρικής κονσόλας, το λεβιέ ταχυτήτων στην κολόνα του τιμονιού (η Mercedes είναι η μόνη εταιρία που το διατηρεί), τα πίσω δύο καθίσματα με μεσαίο υποβραχιόνιο κ.α.

Τo συγκεκριμένο Mercury Montclair θα δημοπρατηθεί από την Barrett-Jackson και έχει κάποια συλλεκτική αξία αφού είναι ένα από τα 1.787 με το χρώμα Sun Valley και την Plexiglas οροφή. Κάτω από το καπό υπάρχει ένας V8 των 4,8 λίτρων που αποδίδει κοντά στα 200 άλογα με 390 Nm ροπής. Την μεταφορά της στους πίσω τροχούς αναλαμβάνει αυτόματο κιβώτιο με 3 σχέσεις.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button