NEA

Αναβίωση για το Skoda 130 RS

To κουπέ της Skoda που μεσουρανούσε την δεκαετία του 1970 είχε κατακτήσει το ράλι του Μόντε Κάρλο το 1977 με ένα θριαμβευτικό «1-2».

Εκείνη την εποχή στον ανατολικό μπλοκ δεν υπήρχαν διαθέσιμες και πολλές επιλογές με το 130 RS να μοιάζει με την Porsche του λαού. Βέβαια, ουδεμία σχέση υπήρχε με τον γερμανικό όμιλο και κανείς την περίοδο του κομμουνισμού δεν μπορούσε να φανταστεί τη συνέχεια.

Škoda Auto, design, Škoda 130 RS, studie, Aymeric Chertier

Πάντως, ο σχεδιαστής της τσέχικης εταιρείας, Aymeric Chertier, είχε την διάθεση να οραματιστεί  μια σύγχρονη αναβίωση του θρυλικού Skoda διατηρώντας τις κλασικές γραμμές του προγόνου του αλλά πιο τονισμένες και μυώδεις. Αντίθετα, το εσωτερικό έχει μια φουτουριστική αύρα και το ταμπλό είναι μια οθόνη, η οποία χωρίζεται σε τρία τμήματα.

Μπροστά από τον οδηγό απεικονίζονται οι γνωστές πληροφορίες για την ταχύτητα και τις στροφές του κινητήρα, στο μέσο πιο εξειδικευμένα δεδομένα (π.χ. η θερμοκρασία ψυκτικών υγρών και λιπαντικών) και από την μεριά του συνοδηγού η λήψη από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Αξιοσημείωτο είναι πως το roll-bar δεν είναι πρόσθετο αλλά ενσωματωμένο στο πλαίσιο.

Επιστρέφοντας πίσω στο παρελθόν να πούμε πως την περίοδο 1975–1980 κατασκευάστηκαν συνολικά 200 αυτοκίνητα 130 RS. Αρχικά για αγώνες ράλι, ενώ από το 1981 έδωσε το παρόν και στο τότε ευρωπαϊκό πρωτάθλημα τουρισμού. Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα του εμβληματικού Skoda ήταν το χαμηλό απόβαρο των 720 κιλών, καθώς και η εκτενές χρήση αλουμινίου, φάιμπεργκλας και πλαστικού για το αμάξωμα.

Και κάπως έτσι ο τοποθετημένος στο πίσω μέρος τετρακύλινδρος 1.300άρης των 140 ίππων πρόσφερε ευελιξία και επιδόσεις στο αγωνιστικό Skoda που έφτανε τα 220 χλμ./ώρα! Τιμές εξαιρετικές για την εποχή εκείνη.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button