BLOGMUST_READNEA

Να αγοράσω ή όχι αυτοκίνητο με LPG; [blog]

Ένας φανατικός LPG-άκιας μας καταθέτει την παράλληλη πορεία του με αυτοκίνητα με χρήση υγραερίου ως καύσιμο. Για το οποίο LPG, οι απόψεις διίστανται. Υπάρχουν κάποιοι που δεν θέλουν να ακούν για αυτό και κάποιοι άλλοι που δεν το αλλάζουν με τίποτα!

Αλήθεια πόσες φορές ο Έλληνας καταναλωτής δεν έχει έλθει αντιμέτωπος με το δίλημμα του LPG στην καθημερινή του μετακίνηση; Ειδικά μετά το 2008 όπου η οικονομική κρίση εκτόξευσε τις τιμές των καυσίμων; Ήδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσέφεραν  καινούρια οχήματα με εργοστασιακό LPG (Opel Meriva, Fiat Panda, Subaru Forrester κ.α.) προσπαθώντας να κερδίσουν έδαφος από τις aftersales εταιρίες που τοποθετούσαν κιτ LPG σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές, π.χ. από 500 ευρώ. 

Εκ του αποτελέσματος, το στοίχημα στο μέτωπο αυτό, οι αυτοκινητοβιομηχανίες μάλλον δεν θέλησαν να το παίξουν… αφού το βλέμμα ήταν στραμμένο σε άλλες μορφές κίνησης. Μετά μάλιστα και την πρόσφατη αποχώρηση της VW από μια παρόμοια μορφής εναλλακτικής κίνησης (ο γερμανικός όμιλος έχει ανακοινώσει πως εξελίξει νέας γενιάς μοτέρ CNG), μονάχα ο όμιλος Renault φαίνεται να πιστεύει πλέον στο  LPG, με την ανταπόκριση από το κοινό να είναι σημαντική. Ειδικά από πλευράς Dacia…

Μπορεί η όποια ανοδική τάση που καταγράφεται πανευρωπαϊκά στις πωλήσεις καινούριων οχημάτων με LPG (βασικά μόνο Renault) να προσθέσει νέους παίκτες σε αυτή την αγορά; Το σίγουρο είναι ότι η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία  έχει δείξει καιρό τώρα για το πως βλέπει την μετακίνηση του μέλλοντος (υβριδική, ηλεκτρική μετακίνηση). Ωστόσο θα μπορούσε να αφουγκραστεί το μήνυμα που στέλνουν οι καταναλωτές για οικονομική μετακίνηση.

Ο Όμιλος της Renault έχει λάβει το μήνυμα και τα τελευταία 3 χρόνια έχει δρέψει καρπούς από την επιλογή της να τοποθετήσει εργοστασιακά κιτ υγραερίου στα προσφερόμενα μοντέλα της (όπως στα Clio και Duster). Με κόστος μετακίνησης περί τα 5 ευρώ τα 100 χλμ. (τιμές Ελλάδας) και κόστος κτήσης σημαντικά χαμηλότερο από ένα diesel η και ένα υβριδικό, το πακέτο του LPG είναι πραγματικά δελεαστικό. Ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με εργοστασιακή εγγυημένη τοποθέτηση δίχως να σνομπάρουμε τις aftermarket επιλογές (εδώ χρειάζεται προσοχή διότι η φτηνότερη δεν είναι πάντα η καλύτερη).

LPG-άκιας… for ever!

Προσωπικά στο παραπάνω ερώτημα έχω ήδη απαντήσει όντας χρήστης LPG για 10 και πλέον χρόνια με το κέρδος σε καύσιμα που μου έχει αποφέρει η χρήση του να είναι ασυναγώνιστο. Πρέπει να ήμουν από τους πρώτους στην Ελλάδα που έβαλε LPG σε Mazda MX5 1.8 ΝC και δεν το μετάνιωσα. Το αυτοκίνητο το αγόρασα καινούριο από την επίσημη αντιπροσωπεία το 2008 και ένα χρόνο μετά μας χτύπησε την πόρτα η οικονομική κρίση. Το σήμα από τα 168 ευρώ σκαρφάλωσε στα 390 ευρώ, η βενζίνη διπλασιάστηκε… και από εκεί που με 20 ευρώ έκανα 180 χιλιόμετρα με το ζόρι πήγαινα Κόρινθο το 2010, με τα ίδια χρήματα.

Την ίδια στιγμή η αξία αυτοκινήτου εξανεμίστηκε… Από τα 24.000 ευρώ με δυσκολία εύρισκες αγοραστή του στα 7.000 ευρώ. Φυσικά και δεν το πούλησα, αλλά οδηγήθηκα στη λύση του LPG. Χωρίς να γνωρίζω απολύτως τίποτα… περί συστημάτων υγραεριοκίνησης, τοποθέτησα ένα μέτριας απόδοσης σύστημα, όπως έμαθα μετά, αξίας 600 ευρώ και δεν το μετάνιωσα. Να επισημάνω ότι γνωστοί και φίλοι, όλοι ήσαν αρνητική στην τοποθέτηση LPG στο NC. Μα σε σπορ αμάξι αέριο, μήπως είναι επικίνδυνο, δεν το λυπάσαι, δεν θα έχεις χώρο στις αποσκευές ήταν μερικές από τις επιφυλάξεις…

Ευτυχώς δεν τους άκουσα…και για μια επταετία που είχα στο NC LPG υπολόγισα ότι εξοικονόμησαν τουλάχιστον 5.000 ευρώ σε καύσιμα. Και όταν ήλθε η ώρα να το αποχωριστώ….το LPG ήταν η αιτία που βρέθηκε αγοραστής. Ναι, δεν ήταν τόσο δυνατό με το LPG σε λειτουργία. Ναι, με φιάλη 25 λίτρων δεν έβαλα μια βαλίτσα παραπάνω στα ταξίδια. Αλλά το χάρηκα θα υπογραμμίσω. Προβλήματα; Κανένα. Και τα χιλιόμετρα απροβλημάτιστα. Πάνω από 120.000. Eνα service των 40 ευρώ κάθε χρόνο, που άλλαζα τα φίλτρα στον πνεύμονα και ένας τυπικός έλεγχος στο λογισμικό του συστήματος LPG μου εξασφάλιζαν ξέγνοιαστα χιλιόμετρα.

Αθεράπευτα LPGάκιας… συνέχισα και μετά το NC σε Toyota RAV4 (μοντέλο 2005) να απολαμβάνω την υγραεριοκίνηση. Με 9 ευρώ τα 100 χλμ. το δίλιτρο RAV συνεχίζει ακάθεκτο την κίνηση του στο χρόνο με 333.000 χλμ. Το αέριο τοποθετήθηκε στα 200.000 και το μόνο που άλλαξα ήταν η μπουκάλα του, που ως γνωστό κάθε 10 χρόνια για λόγους ασφαλείας αντικαθίστανται με κόστος περίπου 250 ευρώ, ανάλογα την εταιρία.

Με τόση εμπειρία… στο LPG η επιλογή καινούριου οχήματος και δη του Duster LPG ήταν μονόδρομος για τον αδελφό μου. Το εν λόγω μοντέλο της Renault υπόσχεται κατανάλωση 5 ευρώ τα 100 χλμ. χωρίς να στερείται ούτε δύναμης του κινητήρα, μήτε χώρους για αποσκευές. Υπόσχομαι την επόμενη πενταετία, πρώτα ο θεός, να σας μεταφέρω εκ νέου την εμπειρία από ένα εργοστασιακό όχημα που κινείται με LPG.

Εννοείται πως έπεισα και γνωστούς και φίλους να ανακαλύψουν την οικονομία του LPG και μέχρι τώρα δεν το έχουν μετανιώσει. Αν τώρα διαβάζοντας το άρθρο παρακινηθείτε να τοποθετήσετε κιτ υγραερίου στο υπάρχον αυτοκίνητο σας, συμβουλευτείτε οπωσδήποτε εξειδικευμένο τεχνικό για να σας πει ακριβώς τι σύστημα ταιριάζει στο όχημα σας.

Υποθέτω ότι δεν είμαι ο μοναδικός με ανάλογη εμπειρία στην υγραεριοκίνηση. Εκτιμώ ότι υπάρχει ένα μεγάλο κοινό που έχει “εθιστεί” στο LPG αρκετά χρόνια τώρα, που δεν θα απέρριπτε εργοστασιακές προτάσεις καινούριων οχημάτων που θα κάνουν χρήση του LPG. Μέχρι να εξηλεκτριστούμε για τα καλά!

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Καλησπέρα…θα ήθελα να σας πω και εγώ για. το αμάξι που έχω και το έβαλα υγραέριο,πήρα το Chevrolet Cruze 1800LT το 2010 το πήρα καινούργιο και αμέσως το πήγα για τοποθέτηση υγραερίου,έδωσα ακριβώς 1450€ μέχρι τώρα δεν έχω κανένα πρόβλημα και πέρασα το 110.000 Χιλ και εάν θέλετε το πιστεύετε η οχι δεν έχω δώσει δραχμή ακόμα για τίποτα,ούτε σέρβις το έχω κάνει μέχρι τώρα….ναι όπως το ακούτε καθόλου σέρβις,ούτε φίλτρα ούτε τίποτα.ευτυχως άκουσα τον ειδικό που το πέρασα που μου έδωσε οδηγίες και της τήρησα,μία από τις οδηγίες του ήταν να μην κάνω ποτέ σέρβις,και όταν χρειαστεί να αλλάξεις φίλτρο και οτιδήποτε άλλο θα το κάνεις τότε,και όντως μέχρι τώρα κλείνω 11 χρόνια τον Απρίλιο και όλα πάνε καλά,το αμάξι πάει τέλεια η συσκευή υγραερίου μια χαρά και τα χρήματα που έχω εξοικονόμηση μέχρι τώρα πολλά!!!! Το προτείνω σε όλους απλά να προσέξετε που θα το τοποθετήσετε, δυστυχώς ο δικός μου μάστορας έχει συγχωρεθεί και έκλεισε μετά η επιχείρηση!!! Ελπίζω να βοηθησα….

  2. Έχω δύο γνωστούς. Έναν με cintroen c4 και εναν με ford maverick 2000cc. Και οι δύο το έχουν πάνω από 8 χρόνια. Δοξάζουν το θεό για αυτή τους τη κίνηση. Βέβαια τα τοποθέτησαν σε γνωστά συνεργεία. Επίσης δεν ταιριάζει σε όλα τα αυτοκίνητα. Σε Skoda Octavia tsi που είχα δεν ταίριαζε. Έτσι το 2012 κατέληξα κι εγώ σε αγορά diesel Fiat Punto. Δε μπορώ να πω. Κανένα παράπονο. Πήγα Κωνσταντινούπολη και γύρισα με180€ καύσιμο. Και μην ακούτε για ηλεκτρικα και μπούρδες. Πανάκριβα, για ταξίδι, ούτε για αστείο, μόνο για μέσ’ την πόλη. Και αν έχεις μονοκατοικία. Ούτε σε 20 χρόνια δεν θα υπάρχει οργανωμένο δίκτυο στην Ελλάδα. Ακόμα καλύτερη επιλογή το cng. Βγάζει τώρα η Scoda κάποια μοντέλα υπέροχα. Στην ουσία VW. Λεφτά να υπάρχουν και από λύσεις… Εύχομαι να βοήθησα λίγο με την συμμετοχή μου στις σεβαστές γνώμες της παρέας.

  3. Εμένα πάντως στο Suzuki Sx4 στα 75.000 χλμ παρ’όλη την προσεκτική οδήγηση μου έκαψε βαλβίδα (η κλασσική βλάβη του υγραερίου) και χρειάστηκε ρεκτιφιέ. Στην αντιπροσωπεία είπαν ότι δεν το έχουν δεί ποτέ τέτοια βλάβη σε βενζίνη, ο εγκαταστάτης απάντησε ότι ήθελαν ρύθμιση τα διάκενα την βαλβίδων (την οποία όντως τη συστήνει και το βιβλίο συντήρησης καθε 30.000).Έβαλα ενισχυμένες βαλβίδες και ελπίζω να μην αντιμετωπίσω ξανά πρόβλημα.
    Επομένως προσοχή.

  4. Σημαντική διαφορά χρειάζεται μόνο να γνωρίζουμε την θερμοκρασία της μηχανής…. Κι στην κίνηση .. μποτιλιάρισμα…..ναι βάζουμε air conditioner ώστε να αερίζεται ο κινητήρας…..
    Ένα ακόμα που έκανα είναι να βάλω θερμοστάτη να ανοίγει στους 82 από τους 88 που είχε…..
    Στο lpg χρειάζεται να γνωρίζεις εάν βάζει ς καλό υγραέριο…κι να συντηρούμε την εγκατάσταση όπως λένε οι ειδικοί.. ..
    Βρίσκεις παντού άρα βάζουμε κι μικρότερη μπουκάλα….
    Είναι ωραίο να έχεις 120.000χλμ και στην τσέπη περίπου το 45 %
    Άρα σωστό συνεργείο…

  5. Renault megane 1400 cc του 2005. Από το 2010 με lpg έχει κάνει 260.000χλμ. Κανένα πρόβλημα. Service και αλλαγή φίλτρων κλπ δυστυχώς οπότε θυμάμαι και λέω κρίμα είναι ας τα κάνω. Ζήτω το LPG.

  6. Για εργοστασιακο, δεν εχω αποψη, αλλα για κιτ υγραεριου, θα σας πω οτι κατεστρεψα δυο αυτοκινητα. Ενα volvo v50 2,4 πηγε για σιδερα και ενα renault kangoo που τωρα αγορασα και αλλαζω κινητηρα. To volvo το εκανα υγραεριο το 2012 γιατι τα τελη πηγαν 920€ , στα 120.000 κμ. σε επωνυμο συνεργειο και εκανα αλλα 140.000κμ. Μετα τερματισε. Το kangoo εκανε 70.000κμ. ολα μεσα στην αθηνα και τελος. Τωρα εχω παρει ενα peugeot 308 πετρελαιο του 2015 … και ηρεμησα.
    Να ετυχαν σε μενα ?? Να μην εκανα κατι σωστα ?? Το αποτελεσμα ειναι οτι το πληρωσα , και ταλαιπωρηθηκα. Βεβαια με το volvo δεν εχασα, γιατι με τελη που ακομη ειναι τα ιδια, δεν το πουλουσα ουτε 100€.

    1. δεν ξέρω τι λέτε για το LPG αν ο τεχνίτης που τό τοποθέτησε δεν σέ ενημέρωσε δεν φταίει το LPG ούτε τό αυτοκίνητο δηλαδή η μάρκα…

  7. Έχω το SEAT IBIZA 1400cc μοντέλο 2005 και το 2015 αποφάσισα να το κάνω υγραέριο γιατί οι καταναλώσεις ήταν 16€ στα 100 χιλιόμετρα. Έχω κάνει από τότε 80.000 χιλμ και πληρώνω 5€ τα 100 χιλμ.Ένα service στο σύστημα υγραερίου (Ιταλικό πάντα) κάθε φορά που είναι να περάσει ΚΤΕΟ της τάξεως των 25€ παίρνοντας και ένα πιστοποιητικό από το συνεργείο για το ΚΤΕΟ. Κανένα πρόβλημα στον κινητήρα ούτε στην απόδοση του. Δεν το έχω μετανιώσει και το επόμενο αυτοκίνητο πάλι υγραέριο θα είναι μέχρι την τελική εξέλιξη του αυτοκινήτου με ρεύμα

  8. Συμφωνώ απόλυτα, και μόνο η αίσθηση ότι δεν σκέφτεσαι το έξοδο της μετακίνησης (κλοπή) από το καύσιμο σε κάνει να χρησιμοποιείς και να χαίρεσαι το αμάξι σου

  9. Σε επώνυμους εγκαταστάτες υγραερίου το ετήσιο σέρβις με τη λίπανση της δεξαμενής είναι 85 ευρώ. Επίσης κάθε 3 μήνες πρέπει να καις 20 ευρώ βενζίνη για να μην μένει η βενζίνη μέσα και χαλάσει το Φίλτρο βενζίνης . Μαζί με τα 250 ευρώ της αντικατάστασης δεξαμενής στα 10 χρόνια , αυτό σημαίνει ένα επιπλέον κόστος 10*85+10*4*20+250=1900 ευρώ. Αυτό το επιπλέον κόστος κανένας εγκαταστάτης δεν στο λέει όταν πας να βάλεις υγραέριο, το διαπιστώνεις μετά. Άσε που στα νέας τεχνολογίας οχήματα ανάβουν διάφορα λαμπάκια στον έλεγχο γιατί δεν αναγνωρίζουν το υγραέριο , όπως καυσαερίων, έλεγχος μηχανής κλπ. Επιπλέον χάνεις την πενταετή εγγύηση της αντιπροσωπείας. Εγώ είχα υγραέριο σε Skoda Octavia 5 , μετά 10 χρόνια όταν πήγα στην αντιπροσωπεία για να πάρω νέο μοντέλο , δεν μου έδωσαν καν τιμή για το παλιό αμάξι γιατί είχε υγραέριο και δεν είχε καμία εγγύηση. Τελικά το πούλησα σε ιδιώτη στην ίδια τιμή που έχει και το ίδιο μοντέλο με βενζίνη μόνο oυτε ευρώ παραπάνω. Στο opel crossloandx που πήρα, υπολόγισα ότι το συνολικό κέρδος που θα έχω στα 10 χρόνια αν βάλω υγραέριο είναι στο φοβερό πόσο των 600 ευρώ, κάνοντας 10.000 Χιλ το χρόνο. Όποιος θέλει να του στείλω και τον τύπο υπολογισμού του κέρδους για δέκα χρόνια. Τελευταίο για την κατανάλωση ….αν έχεις κατανάλωση 6-7 λίτρα τα 100 Χιλ, θα πας στα 8_9 υγραέριο , αρα ούτε εδώ ισχύουν αυτά που μας λένε οι εγκαταστάτες, και υπόψιν πρέπει να αλλάξεις και τα μπουζί, να βάλεις ιριδίου, άρα ένα επιπλέον κόστος 59 ευρώ ανά διετία. Αυτά καλημέρα σας

    1. 420.000 χιλιομετρα με αεριο σε ενα skoda fabia 2008 μοντελο.Αγαπητε μου φιλε καμμια σχεση με τη βενζινη.Ουτε αλλα μπουζι ουτε σερβις ουτε τιποτα.Οτι χαλασε αλλαξα.

    2. Φίλε μου εγώ δεν καίω καθόλου βενζίνη ούτε λίτρο,πάντα υγραέριο,σπάνια μόνο αν μείνω τότε μια μέρα άντε δύο μέχρι να βάλω πάλι υγραέριο,και εγώ άλλαξα δεξαμενή και φοράω 60λιτρη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!