BLOGMUST_READNEAPINED

Ηλεκτροκίνηση: Οι Ευρωπαίοι πρέπει να αμυνθούν απέναντι στους Κινέζους

Η Κίνα έχει κατακτήσει την παγκόσμια αγορά σχεδόν σε κάθε τομέα. Το αυτοκίνητο για την Ευρώπη μοιάζει σα το τελευταίο οχυρό. Μπορεί να αντέξει;

Η σκέψη και μόνο πως η Xiaomi έχει βάλει ως στόχο μέχρι το 2035 να είναι το top-5 των αυτοκινητοβιομηχανιών με τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων στον κόσμο, τρομάζει. Η απειλή από τους κινέζους κατασκευαστές (BYD, Nio, Xpeng, MG, Geely, κ.α.) θα γίνει αισθητή μέσα στη δεκαετία και οι ευρωπαίοι ανταποκρίνονται επενδύοντας ταχέως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Οι Κινέζοι έχουν το πλεονέκτημα πως έχουν την υποστήριξη της κυβέρνησης της χώρας τους μέσω επιδοτήσεων, πολιτικών κινήτρων, φοροαπαλλαγών κ.α. Με αυτό το μαξιλαράκι ασφαλείας μπορούν να εξελίσσουν γρήγορα τα μοντέλα τους, να τα παράγουν σε μεγάλους όγκους και να εξασφαλίζουν πρώτες ύλες και πόρους σε καλύτερες τιμές (βλέπε λίθιο).

Στα επόμενα χρόνια θα δούμε και κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα έχουν υψηλά ποιοτικά στάνταρ και επίπεδα ασφάλειας, αλλά και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές πώλησης.

Μία καλή άμυνα για τους Ευρωπαίους θα είναι να εκμεταλλευτούν την ιστορία τους και να δημιουργήσουν ελκυστικά προϊόντα, π.χ. όπως το Renault 5, το VW ID. Buzz κ.α. Τα οποία θα έχουν καλύτερες προδιαγραφές και εξίσου ανταγωνιστικές τιμές. Επίσης, θα πρέπει να προσφέρουν ηλεκτρικά με μεγάλες αυτονομίες, γρήγορους χρόνους φόρτισης και έξυπνα αυτόνομα χαρακτηριστικά.

Για να γίνουν όλα τα παραπάνω θα πρέπει να υπάρχουν συνεργασίες σε ομιλικό επίπεδο ώστε να δημιουργηθούν οικονομίες κλίμακος. Κάτι που θα βοηθούσε τους Ευρωπαίους να ανταγωνιστούν πιο αποτελεσματικά τους Κινέζους κατασκευαστές, οι οποίοι επωφελούνται από τα πλεονεκτήματα μιας μεγάλης εγχώριας αγοράς.

Άλλωστε, κάτι τέτοιο γίνεται ήδη με την δημιουργία μεγάλων σχημάτων. Και κάπως έτσι ένα Jeep έχει τα ίδια μηχανικά μέρη με ένα Opel ή μία Alfa Romeo θα έχει τα ίδια με ένα Peugeot. Κάπως έτσι ένα Volvo θα έχει κοινά στοιχεία με ένα Smart και ένα Ford με ένα VW. Και έπεται συνέχεια με μεγάλες και ενδιαφέρουσες εξελίξεις και συνέπειες…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!