ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz A 250 e [test drive]

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Δοκιμάζουμε ένα premium υβριδικό hatchback που σε βάζει στην πρίζα. Από κάθε άποψη!

Παραδοσιακά, η Mercedes προσδιόριζε την κορυφή στην κατηγορία που ήθελε να πρωταγωνιστήσει και ο πήχης νομοτελειακά βρισκόταν κάθε φορά πολύ ψηλά για τους ανταγωνιστές της. Στο μεταξύ, η επανάσταση της εξ’ ηλεκτρισμένης μετακίνησης έχει οδηγήσει σε έναν αγώνα δρόμου την εξέλιξη οχημάτων, που το ενεργειακό αποτύπωμα τους θα είναι όσο το δυνατόν πιο ανώδυνο στο περιβάλλον. Προσφέροντας ταυτόχρονα απλόχερα τα πλεονεκτήματα της οικονομικής οδήγησης, σε τιμές ανταγωνιστικές για τον καταναλωτή. Στην περίπτωση των plug-in υβριδικών θα έλεγα πρωτίστως για τον εταιρικό χρήστη.

Τώρα, η νέα A250 e με την συνδυαστική απόδοση των 218 ίππων και τα 450 Nm, που προέρχονται από τον τετρακύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης των 1.332 κυβικών (ισχύος 160 ίππων) αλλά και τον ηλεκτροκινητήρα των 75 kW, έρχεται να προστεθεί στη λίστα των υβριδικών που μπαίνουν και στην πρίζα. Μπορεί η A250e εμφανισιακά να παραπέμπει στις αδερφές εκδόσεις της, ωστόσο η plug-in υβριδική κάνει την διαφορά από τα πρώτα μέτρα οδήγησης. Ειδικά όταν η μπαταρία είναι γεμάτη το ηλεκτρικό μοτέρ κινεί το αυτοκίνητο σε μέγιστη απόσταση 73 χιλιομέτρων (πρακτικά είδαμε λίγο κάτω από τα 60) και σε ταχύτητες που δεν ξεπερνούν τα 140 χλμ./ώρα.

Έχοντας μικρή εμπειρία από plug-in υβριδικά μοντέλα έτερων κατασκευαστών, το πρώτο πράγμα που γίνεται σαφές στην πρώτη επαφή με την A250 e είναι η δυναμική σιλουέτα της μικρής Mercedes, που τονίζεται από τις ζάντες των 18 ιντσών χαμηλού προφίλ. Πέρα από το κάλυμμα της τάπας της βενζίνης, υπάρχει ένα επιπλέον από τη δεξιά πλευρά του αμαξώματος. Αυτό της υποδοχής φόρτισης και όλα πλέον αποκτούν νόημα όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι της προσθιοκίνητης Mercedes και πατήσεις το start button.

Όλα εκκινούν αθόρυβα και ένα ιριδίζων μπλε-μοβ χρώμα (ή όποιο τέλος πάντων φόντο επιλέξετε) πλημμυρίζει το εσωτερικό του οχήματος όταν ο οδηγός ξεκινά. Έτσι αποκαλύπτεται ο εσωτερικός κόσμος της  A Class, με την ευρεία οθόνη και τις κορυφαίες ψηφιακές λειτουργίες του MBUX, όπου η «τεχνητή νοημοσύνη» είναι πανταχού παρούσα σε κάθε διαδρομή. Προτού ωστόσο εκκινήσει κανείς την A Class 250e απαραίτητη είναι η εξοικείωση του με τις ηλεκτρονικές λειτουργίες του οχήματος, ώστε να απολαύσει τις εξελιγμένες δυνατότητες που προσφέρει στον κάτοχο του.

Ακόμα και η «ροή» του μενού στον ψηφιακό πίνακα θυμίζει λειτουργίες εξελιγμένου P/C παρά ταμπλό παραδοσιακού αυτοκινήτου. Την ίδια στιγμή ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα έξι διαφορετικά προφίλ κίνησης ανάλογα με τον τρόπο που επιθυμεί να κινηθεί. Πέραν της επιλογής σπορ, που ενθουσιάζει με την παραμετροποίηση που επιτυγχάνει στην λειτουργία του αυτοκινήτου, το προφίλ το Electric κάνει την επανάσταση… καθώς με την επιλογή αυτή υπάρχει καθαρή ηλεκτροκίνηση και ο κινητήρας βενζίνης εμπλέκεται μόνο όταν ο οδηγός κάνει kick-down.

Με γνώση τα παραπάνω και προτού ακόμα γίνουν τα πρώτα χιλιόμετρα ο οδηγός θα καθίσει αναπαυτικά στο κάθισμα της A Class, θα βρει γρήγορα την επιθυμητή θέση οδήγησης, θα την αποθηκεύσει… και θα ξεχυθεί αθόρυβα στην άσφαλτο. Αν τώρα έχει επιλέξει το Sport προφίλ και βυθίσει το δεξί πόδι στο πάτωμα, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα θα έλθουν σε 6,6 δλ. Με ρυθμό… καταιγιστικός. Αν μάλιστα ενεργοποιήσετε και το αυτόματο σύστημα διατήρησης απόστασης στον αυτοκινητόδρομο η οδήγηση στον ανοιχτό δρόμο γίνεται απόλαυση και άπαντα τα αναλαμβάνει η «τεχνητή νοημοσύνη».

photos: nmarinopoulos

Το βέβαιο είναι ότι όσοι επιλέξουν την A Class 250e, θα την επιλέξουν και για την δυνατότητα ηλεκτροκίνησης. Και δικαίως, αφού θα έχουν δώσει 43.601€ (χωρίς κρατική επιδότηση). Ή ακόμη καλύτερα θα τα έχει δώσει η εταιρία που εργάζονται και θα απολαμβάνουν μηδενικό φόρο χρήσης!

Θεωρητικά, ο συνδυασμός θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα επιτυγχάνει μεικτή κατανάλωση καυσίμου από 1,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και των εκπομπές ρύπων, σε συνδυασμένο κύκλο 32 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Πρακτικά, αυτό εξαρτάται από τα χιλιόμετρα που κάνει την ημέρα και την συχνότητα που το φορτίζει. Ιδανικά θα μπορούσε κανείς να το φορτίζει κάθε μέρα και να καλύπτει το δρομολόγιο του δίχως ή καίγοντας ελάχιστη βενζίνη. Προσωπικά, παραλαμβάνοντας το αυτοκίνητο με γεμάτη την μπαταρία και επιστρέφοντας δίχως να την φορτίσω ξανά και έχοντας διανύσει περίπου 400 χιλιόμετρα κατέγραψα μια μεικτή κατανάλωση στα 6 λίτρα/100 χλμ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το εξελιγμένο αυτόματο διπλόδισκο κιβώτιο ταχυτήτων των 8 σχέσεων, με τον οδηγό να έχει στην διάθεση του και paddles χειροκίνητης αλλαγής σχέσεων, βοηθάει στο επιτευχθεί αυτή η κορυφαία τιμή κατανάλωσης.

Στο σημείο αυτό να τονιστεί ότι η μπαταρία ιόντων λιθίου συνολικής χωρητικότητας 15,6 kWh (η οποία περιορίζει το πορτμπαγκάζ στα 310 λίτρα) μπορεί να φορτιστεί σε σημείο με εναλλασσόμενο (AC) ή και με συνεχές ρεύμα (DC). Η Mercedes τονίζει ότι σε ένα wallbox 7,4 kW (AC) και με τον προαιρετικό(!) onboard φορτιστή των 7,4 kW μία φόρτιση από το 10% έως το 100% της μπαταρίας διαρκεί περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά. Χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή DC έως 24 kW και πάλι τον προαιρετικό onboard ταχυφορτιστή χρειάζονται μόλις 25 λεπτά για μία φόρτιση από το 10% έως το 80%.

Πράγματι και σε αυτό το μοντέλο η Mercedes χωρίς παραχωρήσεις στην ποιότητα και στην τιμή θα έλεγε κανείς, δείχνει την κορυφή στον ανταγωνισμό, με την κατάκτηση της πρωτιάς να μην είναι μονοπώλιο στις ημέρες μας… Για τον φίλο μου τον Λάμπρο πάντως, φανατικό «Merce-ντάκια» από τα γεννοφάσκια του, ισχύει η ρήση πως: «αμάξι δίχως άστρο… χ#στ@ κι’ άστο…».

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz A 250 e – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.333 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 118 kW (160 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 230 Nm (23,4 kgm) / 1.620-4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση, άμεσος ψεκασμός
ΑΠΟΔΟΣΗ
Συνδυασμένη απόδοση 218 PS / 450 Nm
ΗΛΕΚΤΡΙΚO ΜΕΡΟΣ
Ηλεκτροκινητήρας   Ισχύς: 75 kW, Ροπή: 300 Nm
Συστοιχεία μπαταριών Λιθίου-ιόντων, Χωρητικότητα: 15,6 kWh, net χωρητικότητα: 10,7 kWh, φόρτιση AC: από 1,75 ώρες (7,4 kW) έως 5,5 ώρες (2,4 kW), ταχυφόρτιση DC: 24 kW σε 25 λεπτά 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,6 sec
Τελική ταχύτητα 235 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 2-3 lt για τα πρώτα 100 km (με φορτισμένες μπαταρίες),
6-7 lt/100 km (σε μεικτές συνθήκες κίνησης με χαμηλό φορτίο μπαταρίας)
Ηλεκτρική: 20 kWh/100 km
Τυποποιημένη 1,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 /lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) Μεικτή: 643km
Ηλεκτρική: 60 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 23 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact 3, 225/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.419 x 1.796 x 1.452 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.567 / 1.547 mm
Μεταξόνιο 2.729 mm
Χώρος αποσκευών 310-1.125 lt
Απόβαρο 1.680 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 43.601€ (δίχως την επιδότηση)

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...
Back to top button