NEA

Νομοθετικό πλαίσιο για τα αυτόνομα αυτοκίνητα στους ελληνικούς δρόμους

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Νέο θεσμικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση ή αλλιώς την οδήγηση οχημάτων χωρίς οδηγό που θα έρθει στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα προανήγγειλε από το βήμα του 10ου Συνεδρίου Energy Dialogues ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Το νέο πλαίσιο πάει «ένα βήμα παρακάτω το πλαίσιο εκτέλεσης της αστική κυκλοφορίας», καθώς όπως είπε «δίνει τη δυνατότητα στην Ελλάδα να πρωτοστατήσει στην έρευνα των τεχνολογιών οχημάτων χωρίς οδηγό». Ταυτόχρονα, ξεκλειδώνει προγράμματα αυτόνομης οδήγησης σε πολλές πόλεις της χώρας, στα πρότυπα αυτού που εφάρμοσε ο δήμος Τρικκαίων με τη χρήση αστικού λεωφορείου χωρίς οδηγό.

«Στην ουσία με το νέο θεσμικό πλαίσιο βγάζουμε το αυτόνομο όχημα στην κίνηση στην πόλη», ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης. Όπως διευκρίνισε, ειδικά στην περίπτωση του δήμου Τρικάλων, δίνεται η δυνατότητα ελέγχου από τον χειριστή έως και 4 λεωφορείων, λαμβάνοντας υπόψη ζητήματα ασφάλειας. Η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί μία σημαντική πρόκληση για την επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με τον υφυπουργό.

Όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, ο κ. Κεφαλογιάννης έκανε λόγο για την προετοιμασία ενός ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου. «Δίνουμε τη δυνατότητα στους ΟΤΑ με τα ΣΒΑΚ να δημιουργήσουν δίκτυα υποδομών φόρτισης», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «δίκτυα πρέπει να αναπτυχθούν με απλή διαδικασία και σε ιδιωτικούς κοινόχρηστους χώρους, όπως σε παρκινγκ σούπερ μάρκετ κλπ.», στη λογική της μετάβασης σε smart cities.

Επιπλέον, προανήγγειλε μητρώο υποδομών ηλεκτροκίνησης, μία κεντρική βάση δεδομένων μέσω της οποίας θα αποστέλλονται στους χρήστες σε πραγματικό χρόνο δεδομένα και θα εποπτεύεται η ομαλή λειτουργία των υποδομών φόρτισης.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button