BLOGTRENDINGΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

eFuels: Υπάρχει μέλλον για τα συνθετικά καύσιμα; [blog]

Τελευταία ακούμε για βαρύγδουπες τοποθετήσεις μεγάλων εταιριών που βλέπουν το βραχυπρόθεσμο μέλλον να ανήκει μόνο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μήπως υπερβάλλουν;

Αρκετοί κατασκευαστές έχουν αρχίσει να τοποθετούνται για την μελλοντική τους γκάμα καταργώντας πλήρως από το 2030 τις εκδόσεις με κινητήρες καύσης. Καιρό τώρα έχει εκδηλωθεί η Volvo, πριν από μερικές μέρες η Jaguar και η είδηση που προκάλεσε ένα μικρό σοκ ήταν αυτή της Ford. Ωστόσο, οι ψυχραιμότεροι θεωρούν πως οι κινητήρες καύσης έχουν πολύ μέλλον μπροστά τους και στην πορεία θα τους βοηθήσει σημαντικά η τεχνολογία των συνθετικών καυσίμων e-fuels.

Αλλά δεν είναι μόνο τα αυτοκίνητα που θα ωφεληθούν από συνθετικά καύσιμα (τα οποία μπορούν να αποτελούν ένα μεγάλο ποσοστό με τα τωρινά) που θα εκπέμπουν λιγότερους ρύπους. Για παράδειγμα, τα αεροπλάνα δεν μπορούν να γίνουν ποτέ ηλεκτρικά με μπαταρίες. Συνθετικά καύσιμα αντί για κηροζίνη θα ωφελούσε σημαντικά το περιβάλλον μειώνοντας χιλιάδες τόνους CO2 που εκπέμπονται καθημερινά.

Πριν από περίπου μια επταετία η Audi είχε ασχοληθεί με την παραγωγή συνθετικής βενζίνης e-gas και συνθετικού ντίζελ e-diesel. Προς το παρόν δεν υπάρχει η δυνατότητα παραγωγής e-fuels σε μεγάλες ποσότητες. Κάτι που θα επιχειρήσει από του χρόνου να αλλάξει η Porsche με τις πρώτες δοκιμές συνθετικών καυσίμων σε συνεργασία με την Siemens Energy, την AME, την Enel (σχετική με την αιολική ενέργεια και την ηλεκτρόλυση) και την Χιλιανή εταιρία πετρελαιοειδών ENAP.

Το όλο πρότζεκτ έχει ανακοινωθεί εδώ και περίπου δύο χρόνια για την δημιουργία ενός εργοστασίου για την εμπορική παραγωγή συνθετικών καυσίμων σε μεγάλη ποσότητα. Γιατί στην Χιλή; Επειδή υπάρχουν οι κατάλληλες κλιματολογικές συνθήκες για την αιολική ενέργεια και το χαμηλό κόστος ηλεκτρικής ενέργειας. Μία άλλη ιδανική τοποθεσία θα μπορούσε να είναι η Σαχάρα συνδυάζοντας και την ηλιακή ενέργεια.

Εδώ να πούμε πως τα eFuels δημιουργούνται από την συλλογή διοξειδίου του άνθρακα που συνδυάζεται με υδρογόνο. Τo CO2 προκύπτει από μια διαδικασία φιλτραρίσματος του αέρα, ενώ το H2 παράγεται με νέα αποδοτική μέθοδο ηλεκτρόλυσης και ενέργεια από ΑΠΕ.

Στη συνέχεια υπάρχει μια χημική διεργασία που συνδυάζει το CO2 με το H2 για να προκύψει το αέριο συνθετικό καύσιμο syngas (συνθετική μεθανόλη) και σε δεύτερη διεργασία μετατρέπεται eFuels. Το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί απευθείας για ΜΕΚ ή σε μεγάλη ποσόστωση στα τωρινά υγρά καύσιμα με μικρότερες εκπομπές μικροσωματιδίων PM και NOx.

Το εργοστάσιο θα ξεκινήσει την λειτουργία του μέσα στο 2022 και σε πρώτη φάση θα παράγει περίπου 130.000 λίτρα eFuels. Έως το 2024 έχει τεθεί στόχος για την παραγωγή 55 εκατομμυρίων λίτρων ετησίως με απώτερο στόχο τα 550 εκ. μέχρι το 2026. Η Porsche θα είναι ο βασικός πελάτης για τα συνθετικά καύσιμα.

Κάτι πολύ σημαντικό είναι πως τα e-fuels έχουν πολλά πλεονεκτήματα. Ανάμεσα σε αυτά και το γεγονός της διάθεσής τους από τις ήδη υπάρχουσες υποδομές και δίκτυα, ενώ μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα σημερινά αυτοκίνητα δίχως μετατροπές στους κινητήρες τους.

Στην Porsche είναι σίγουροι πως τα συνθετικά καύσιμα σε μερικά χρόνια θα έχουν ένα πρωταγωνιστικό ρόλο και θα παρατείνουν την βασιλεία των κινητήρων καύσης. Εσείς, τι λέτε;

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. “Εδώ να πούμε πως τα eFuels δημιουργούνται από την συλλογή διοξειδίου του άνθρακα που συνδυάζεται με υδρογόνο. Τo CO2 προκύπτει από μια διαδικασία φιλτραρίσματος του αέρα.” Φανταστειτε ενα τετοιο εργοστασιο να στηθει διπλα σε καθε λιγνιτικο της δυτ.Μακεδονιας… γιατι οχι να παραλαμβανει απευθειας και το περιεχομενο των καμιναδων και να αξιοποιει και το CO και τον καπνο, που ειναι ανθρακας… αλλα ξεχασα! θελουν να κανουν απολιγνιτοποιηση!

  2. Η μεθανολη επισης, μπορει να χρησιμοποιηθει αυτουσια σε ειδικες κυψελες καυσιμου, χωρις την ‘αναμορφωση’ της, δηλαδη την μετατροπη της σε υδρογονο, οποτε δεν χρειαζεται καν πλατινα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button