ΔΟΚΙΜΕΣ

Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT [test drive]

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Δέκα χρόνια ζωής στα αυτοκινητιστικά δρώμενα συμπλήρωσε εφέτος ένα από τα πλέον πετυχημένα μοντέλα της Nissan, που δεν είναι άλλο από το Juke.

Ήταν Φεβρουάριος του 2009, όταν έγινε η πρώτη επίσημη αναφορά πως το τολμηρό σχεδιαστικά Juke θα μπει στην παραγωγή στο εργοστάσιο της Nissan στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μετά ακολούθησε η παρουσίαση του σχετικού πρωτότυπου αυτοκίνητου Nissan Qazana στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 2009, ενώ τον Μάρτιο του 2010 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Την συνέχεια της ιστορίας λίγο πολύ την ξέρουν οι φίλοι της ιαπωνικής εταιρίας και δη του εν λόγω μοντέλου. Ένα facelift το 2014 για την πρώτη γενιά Juke και στη συνέχεια η αποκάλυψή το 2019 της δεύτερης, χωρίς ωστόσο να αποχωρίζεται τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που το ξεχώρισαν τα προηγούμενα χρόνια.

Θα έλεγε κανείς ότι ο χρόνος το ωρίμασε σχεδιαστικά προσδίδοντας του μια πιο ώριμα αλλά πάντοτε ξεχωριστή εικόνα, αφαιρώντας τα εξογκώματα στα εμπρόσθια φτερά και προσαρμόζοντας τα φωτιστικά σώματα στη νέα φιλοσοφία της Nissan. Σε κάθε περίπτωση το “all new Juke” είναι… εντελώς νέο από άκρη σε άκρη, με στόχο φυσικά την καταξίωση στην πιο δύσκολη κατηγορία, αυτή των SUV, όπως αυτή έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια.

Η αλήθεια είναι πως πρώτη φορά μου δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσω το νέο Juke και παρότι κυκλοφορεί περίπου ένα χρόνο στη χώρα μας. Και αφότου είχαμε δοκιμάσει την χειροκίνητη έκδοση έφτασε η ώρα για το αυτόματο χιλιάρη DCT, έστω και τις μέρες της καραντίνας. Και δεν το μετανιώσαμε στιγμή. Το Juke με τοn αποδοτικό τρικύλινδρο turbo DIG-T των 117 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT-7 είναι ένα από τα πιο χορταστικά αυτοκίνητα στην κατηγορία του. Κάτι που σε κάνει να το λες χάρη στον οδηγικό του χαρακτήρα, που αν μη τι άλλο είναι σπορτίφ.

Ακόμη και αν το «0-100» δεν επιτυγχάνεται σε 7 δευτερόλεπτα… αλλά σε 11, είναι κάτι που δεν αποτρέπει τον οδηγό του για να νιώσει τα σπορτίφ γονίδια του Juke. Η πολύ καλή πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης, το εξαιρετικό σύστημα πέδησης, η εξαιρετική λειτουργία του DCT με τα  paddles στο τιμόνι, αλλά και η στιβαρή κατασκευή του όλου σασί είναι παράγοντες που συνηγορούν στο γεγονός ότι το Juke θα χαρίσει χαμόγελα και μόνο στον οδηγό του. Ίσως είναι αδόκιμο να ισχυριστεί κανείς ότι το Juke είναι ένα… MX5 των SUV. Εγώ το πιστεύω… και δεν το παίρνω πίσω!

photos: nmarinopoulos

Αν ισχυριστεί κανείς ότι οι επιδόσεις ακούγονται λίγες, θα πρέπει να γνωρίζει ότι η ροπή των 180 Nm στις 1.750-4.000 σ.α.λ. ξεδιπλώνεται στρωτά και απλόχερα. Μεταφέροντας την δική μου εμπειρία με το Juke, όταν το κίνησα για κάποια χιλιόμετρα, ανέτρεξα άμεσα στα χαρακτηριστικά του κατασκευαστή, προκειμένου να διαπιστώσω ότι είμαι πίσω από έναν μόλις χιλιάρη τρικύλινδρο και όχι σε κάτι άλλο «μεγαλύτερο»… Στην πράξη, κινητήρας/ κιβώτιο συνεργάζονται άψογα και προσφέρουν μια γεμάτη οδηγικά ικανοποίηση.

Από τη θέση του οδηγού, ο υποψήφιος αγοραστής του Juke δεν θα δυσκολευτεί να βρει την ιδανική  θέση οδήγησης, με την εργονομία του εσωτερικού χώρου να κυμαίνεται σε καλά επίπεδα. Η ποιότητα των υλικών με την μαλακή αίσθηση στο ταμπλό δίνουν τον τόνο της ποιοτικής κατασκευής, που είναι αισθητή τόσο στην κύλιση του οχήματος, όσο και στην ησυχία του εσωτερικού χώρου, από τριγμούς και λοιπούς θορύβους. Η ανάρτηση είναι ευχάριστα σφικτή, αλλά συνάμα και άνετη στους δρόμους του λεκανοπεδίου της Αττικής που κινηθήκαμε.

Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, θα ήμασταν αχάριστοι να ζητάγαμε κάτι παραπάνω: 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, αναγνώριση οδικών σημάτων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, οθόνη αφής 8 ιντσών, κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών είναι αυτά που παρατηρήσαμε και σίγουρα θα εκτιμηθούν και από τον μελλοντικό του κάτοχο. Προσωπικά μου άρεσε και το χειρόφρενο, κανονικό και όχι ηλεκτρικό, που το τελευταίο διάστημα είχα ξεχάσει πως υπάρχει στα νέα μοντέλα. Credits στη Nissan για αυτή την επιλογή.

Με τιμή εκκίνησης τα 17.900 ευρώ (από 20.900 ευρώ το αυτόματο της δοκιμής μας) το Juke είναι βέβαιο ότι διεκδικεί σθεναρά την καταξίωση στην ελληνική αγορά, έστω και με μια μονοδιάστατη από πλευράς κινητήρα γκάμα. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι το Nissan Juke θα συνεχίσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland του Ηνωμένου Βασιλείου.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων NISSAN

Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 86 kW (117 PS) / 5.250 rpm
Ροπή 180 Nm (18,3 kgm) / 1.750-4.000 rpm
over torque: 200 Nm (20,4 kgm) / 1.750-3.750 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,1 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,1 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 46 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 589 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 WLTP: 138 g/km  
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ Δίσκοι (ή ταμπούρα στις βασικές εκδόσεις)
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T005, 215/65 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.210 x 1.800 x 1.595 mm
172 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) – / – mm
Μεταξόνιο 2.636 mm
Χώρος αποσκευών 422 – 1.088 lt
Απόβαρο 1.207 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 20.900€

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button