NEA

Pagani Huayra R: Ατμοσφαιρική με 850 ίππους, μόνο για τις πίστες [video]

Η Pagani σε συνεργασία με την HWA AG δημιούργησε ένα supercar αποκλειστικά για την πίστα. Σε μόλις 30 μονάδες με τιμή στα 2,6 εκ. ευρώ!

H εταιρεία από τη Μόντενα της Ιταλίας, μας είχε προϊδεάσει με ορισμένα teasers σχετικά με τα μεγαλεπήβολα σχέδια της για την κατασκευή ενός εντυπωσιακού supercar. Ποιος θα φανταζόταν όμως ότι η Huayra R θα εφοδιαζόταν με έναν από τους πλέον ισχυρούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες που έχουμε δει ποτέ σε μοντέλο παραγωγής. Έστω και αν περιορίζεται μόνο στις πίστες…

Συγκεκριμένα, η συνεργασία της Pagani με την HWA AG είχε ως αποτέλεσμα τον 6-λιτρο V12 βενζινοκινητήρα, ο οποίος αποδίδει 850 ίππους και 750 Nm ροπής, με το στροφόμετρο να αγγίζει στα όρια του ακόμη και τις 9.000 σ.α.λ. Το ίδιο πάντρεμα με την  HWA (είναι αγωνιστική ομάδα της Formula 3 και υπεύθυνη εξέλιξης για τα μοντέλα AMG της Mercedes-Benz) απέδωσε και το αγωνιστικό σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων με ενισχυμένο “τριπλό” συμπλέκτη.

Εκτός από τις αστραπιαίες αλλαγές που θεωρούνται δεδομένες, το επίτευγμα είναι ότι ζυγίζει μόλις 80 κιλά, ενώ το καθαρό βάρος της Huayra R ξεπερνά μόλις τα 1.050 κιλά. Εδώ να πούμε πως η εξέλιξη του συγκεκριμένου κινητήρα χρειάστηκαν δύο χρόνια. Ζυγίζει μόλις 198 κιλά και χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό σε πίεση 200 bar, για καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση.

Η Pagani λατρεύει το ανθρακόνημα σαν υλικό, και χωρίς την εκτεταμένη χρήση του δεν θα είχε επιτευχθεί το τόσο χαμηλό βάρος, αλλά ούτε και αυτό το εκθαμβωτικό αποτέλεσμα σε θέμα εμφάνισης. Αντίστοιχα, τα πανάκριβα υλικά (κράμα χρωμίου-μολύβδου) που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του μονοκόκ σασί, βοηθούν στην βελτίωση της στρεπτικής ακαμψίας κατά 16% σε σχέση με την έκδοση δρόμου.

Στο εσωτερικό υπάρχει roll-cage, καθίσματα με ζώνες έξι σημείων από πυρίμαχο υλικό Nomex, σύστημα πυρόσβεσης κ.α. Το τιμόνι γρήγορης απασφάλισης έχει διάφορους διακόπτες για τον έλεγχο των φρένων, του συστήματος traction control καθώς και για την ραδιοεπικοινωνία με τα πιτς.

Επίσης, υπάρχει ένα πλήρως παραμετροποιήσιμο ψηφιακό πάνελ για πίνακας οργάνων, ρυθμιζόμενα πεντάλ που έχουν δημιουργηθεί σε συνεργασία με την AP Racing, υπάρχει σύστημα τηλεμετρίας και μία δεύτερη οθόνη στο κέντρο της κονσόλας για δευτερεύουσες λειτουργίες όπως τα φώτα, την ρύθμιση της χαρτογράφησης του κινητήρα, την ισορροπία των φρένων και πολλά ακόμα.

Ένα ακόμα σπέσιαλ στοιχείο στην συγκεκριμένη Huayra R είναι μία ειδικά εξελιγμένη εξάτμιση η οποία είναι καλυμμένη από κεραμικό υλικό και χρησιμοποιεί σωλήνες που έχουν το ένα τρίτο του πάχους της αντίστοιχης εξάτμισης της έκδοσης δρόμου.

Ο μοναδικός της χαρακτήρας αποτυπώνεται ξεκάθαρα στις φωτογραφίες και στο βίντεο της πλήρους αποκάλυψης της Huayra R, το επισφράγισμα ωστόσο το δίνει η ίδια η ιταλική φίρμα ανακοινώνοντας πως θα περάσουν από τη γραμμή παραγωγής μονάχα 30 «κομμάτια». Λογικό αν σκεφτεί κανείς πως πρέπει να βρεθούν ισάριθμοί μεγιστάνες και να ξοδέψουν από 2,6 εκατομμύρια ευρώ για να την προσθέσουν στην συλλογή τους.

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button