NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η Smart Tire Company φέρνει τα ελαστικά του… μεθαύριο

Μπροστά στο φάσμα των μεγάλων αλλαγών της τεχνολογίας της αυτοκίνησης, δεν θα μπορούσε να μείνει απέξω και η εξέλιξη των ελαστικών.

Για περισσότερα από 130 χρόνια το μοτίβο του ελαστικού από καουτσούκ με αέρα στο εσωτερικό του, αποτελεί τη λύση στον τρόπο με τον οποίο τα οχήματα πατούν στη Γη και μετακινούνται στο μεγαλύτερο μέρος του εδάφους.

Άλλα πιο σκληρά, άλλα για χώμα, άλλα για αγώνες, αλλά για μεγάλη αντοχή και άλλα για μικρότερη, πάνω κάτω έχουν την ίδια φιλοσοφία και τα ίδια υλικά, με την εξέλιξη τους να αφορά λεπτομέρειες. Ουσιώδεις και χρήσιμες αλλά δεν παύουν να είναι λεπτομέρειες μπροστά σε αυτό που έχει στα πλάνα της η Smart Tire Company.

H εταιρεία που συνεργάστηκε πρόσφατα με τη NASA και πήρε τη θέση της Goodyear στη συνεργασία τους όσον αφορά τα οχήματα που πατούν σε άλλους πλανήτες, αποκάλυψε μία νέα πλέξη ελαστικών από νιτινόλη.

Το υλικό αυτό δεν είναι άλλο από το κράμα νικελίου και τιτανίου, με το κάθε ένα να δίνει τα στοιχεία εκείνα που χρειάζονται (χωρίς την ύπαρξη αέρα στο εσωτερικό), έτσι ώστε να μη φθείρονται σε βάθος χρόνου αλλά και να μην καταστρέφονται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

Η νιτινόλη προσφέρει στα ελαστικά των rovers της Nasa υπερελαστικότητα και θερμική μνήμη. Μπορούν δηλαδή να επανέλθουν μετά από στρεβλώσεις που προκύπτουν ακόμη και στο πλέον απαιτητικό περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα δεν φθείρονται χάρη στην απόλυτη ελαστικότητα τους.

Η σκέψη λοιπόν να μπει η παραπάνω τεχνολογία -με τις αντίστοιχες προσαρμογές- στα αυτοκίνητα, τα φορτηγά και κάθε είδους όχημα που πατά στη Γη ήταν λογική και επόμενη. Η νιτινόλη μαζί με ελάχιστο καουτσούκ θα δώσει τη θέση της στα δισεκατομμύρια ελαστικών που αχρηστεύονται κάθε χρόνο και επιβαρύνουν το περιβάλλον, με τη μοναδική συντήρηση του «νέου μοντέλου» ελαστικών να αφορά αυτή τη μικρή ποσότητα καουτσούκ που έρχεται σε επαφή με το έδαφος.

Τα… αθάνατα ελαστικά θα τα δούμε για πρώτη φορά σε ποδήλατα στις αρχές του 2022, με τα υπόλοιπα οχήματα να ακολουθούν μέσα στην επόμενη πενταετία σε μικρή κλίμακα. Άλλωστε, το κόστος των μετάλλων που απαιτούνται είναι αποτρεπτικό για αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Ακόμα και έτσι όμως, η αρχή για μία νέα γενιά ελαστικών που θα αλλάξουν ότι γνωρίζουμε ως τώρα, βρίσκεται προ των πυλών.

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button