NEA

Alfa Romeo Matta AR51: Η Stelvio δεν είναι το πρώτο 4×4 της μάρκας

Την δεκαετία του 1950 η ιταλική μάρκα είχε εξελίξει ένα πρότζεκτ με στόχο να φτιάξει ένα 4×4 αντίστοιχο της δόξας του Jeep Willys.

Μετά τον ΒΒ’ Παγκόσμιο Πόλεμο η Jeep είχε καθιερωθεί στην αγορά και η Land Rover είχε ταυτίσει την πορεία της με τα πιο ικανά τετρακίνητα στον κόσμο. Εκείνη την εποχή στην Alfa Romeo η επιθυμία να δημιουργηθεί κάτι αντίστοιχο και να ενισχυθούν τα σώματα ασφαλείας της Ιταλίας με ένα εθνικό «τζιπ».

Το όλο πρότζεκτ ονομάστηκε Matta που στα ιταλικά σημαίνει λάσπη. Το μήκος του αμαξώματος ήταν περίπου στα 3,5 μέτρα, ενώ η μάσκα με τα στρόγγυλα φανάρια μπορεί να θύμιζε έντονα Jeep, αλλά η «ασπίδα» με το λογότυπο της Alfa Romeo έβαζε τα πράγματα στην θέση τους.

Την κίνηση του Alfa Romeo Matta AR52 αναλάμβανε ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας τω 1,9 λίτρων που απέδιδε 65 άλογα. Συνδυαζόταν με τεσσάρι μηχανικό σασμάν και τετρακίνηση με ξεχωριστό transfer case και δυνατότητα κλειδώματος με το πίσω διαφορικό. H ανάρτηση είχε μπροστά διπλά ψαλίδια και πίσω έναν κλασικό άκαμπτο άξονα.

Το AR51 κατασκευάστηκε από το 1952 έως το 1954 και η παραγωγή του έφτασε τις περίπου 2.000 αυτοκίνητα στρατιωτικών προδιαγραφών, ενώ υπήρξαν και 150 μονάδες AR52 πολιτικών προδιαγραφών. Το Matta δεν κατάφερε να επικρατήσει αφού επισκιάστηκε από το φτηνότερο και πιο ολοκληρωμένο Fiat Campagnola, ένα αντίγραφο του Jeep Willys.

Φωτογραφίες: Collecting Cars

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button