ΔΟΚΙΜΕΣ

Audi A3 30 TFSI [test drive]

Γίνεται το Audi A3 να αρκείται σε έναν τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα χωρητικότητας μόλις 999 κ.εκ.; Όταν μιλάμε για εκσυγχρονισμό και turbo, φυσικά και γίνεται…

Από το 1996 μέχρι και σήμερα, περισσότερα από 5.000.000 Audi A3 έχουν περάσει από τη γραμμή παραγωγής, στους δρόμους όλου του κόσμου, εκ των οποίων το 1,5 εκ. εξ αυτών έχει διατεθεί στην ευρωπαϊκή αγορά. Αυτό σημαίνει πολύ απλά ότι το premium μικρομεσαίο μοντέλο έχει λάβει μεγάλη απήχηση και ιδιαίτερη αγάπη από το αγοραστικό κοινό και δικαιολογημένα θεωρείται το hatch που έχτισε την premium κατηγορία. Και σε αυτά τα 25 χρόνια, είδαμε μονάχα 3 γενιές A3 από τη γερμανική εταιρεία, δείγμα σταθερότητας αλλά και επιτυχίας…

Τώρα, αν εξαιρέσουμε την μεγάλη μάσκα, η τέταρτη γενιά σχεδιαστικά δεν μπορούμε να πούμε ότι ξεχωρίζει από… χιλιόμετρα, καθώς το γερμανικό μοντέλο έχει διατηρήσει το επιτυχημένο μοτίβο και την ταυτότητα του παρελθόντος. Αυτή η ταυτότητα περιέχει τις απαραίτητες δόσεις από στυλ και premium χαρακτηριστικά, με τα πειράματα να λείπουν. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως, με το A3, η Audi απευθύνεται σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό κοινό, το οποίο θέλει να προσελκύσει έναντι των μικρομεσαίων της BMW και της Mercedes-Benz.

Το πρώτο πράγμα που προσέχει κανείς στη νέα γενιά A3 είναι οι έντονες γραμμές και οι γωνίες κατά μήκος του αμαξώματος, ενώ το όλο ντιζάιν είναι αισθητά πιο αιχμηρό στο σύνολο του. Είναι κατά 3 εκατοστά μακρύτερο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο (4,34 μέτρα μήκος), ελάχιστα φαρδύτερο (1,82 μέτρα πλάτος), ενώ το μεταξόνιο έχει παραμένει στα 2,64 μέτρα. Το σπορ στοιχείο οφείλεται και σε ένα βαθμό στην κατάργηση της τρίθυρης εκδοχής του A3, με το πεντάθυρο (Sportback) να αναλαμβάνει… περισσότερες ευθύνες και το sedan να συμπληρώνει τα πιο «κυριλέ» γούστα.

Τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED δένουν αρμονικά με το όλο πακέτο και προδιαθέτουν σε κάποιο βαθμό για την… hi-tech συνέχεια και στα ενδότερα. Εκεί που δεσπόζει ο -στάνταρ στον εξοπλισμό- ψηφιακός πίνακας οργάνων και η -επίσης στάνταρ- οθόνη αφής multimedia 10,1 ιντσών. Το γερμανικό hatchback είναι πιο οδηγοκεντρικό και εκπέμπει έναν αέρα εκσυγχρονισμού σε κάθε γωνιά του εσωτερικού, αφού μέχρι και οι αεραγωγοί έχουν μοντέρνα σχεδίαση, ενώ σχεδόν όλες οι λειτουργίες πέραν των πλήκτρων του τιμονιού αλλάζουν μέσω αφής.

Εκτός από hi-tech, το νέο A3 είναι αισθητά βελτιωμένο σε θέματα χώρων και πρακτικότητας όσον αφορά του επιβάτες, με το χώρο αποσκευών πάντως να παραμένει αμετάβλητος στα 380 λίτρα στην πενταθέσια διάταξη καθισμάτων. Με λίγα λόγια, το μικρομεσαίο της Audi ήταν και συνεχίζει να είναι ένα μοντέλο με σπορ καταβολές αλλά και εξευγενισμένο σε μεγάλο βαθμό.

Και μια και μιλάμε για… πολιτισμένα χαρακτηριστικά, δεν θα μπορούσαμε να έχουμε στα χέρια μας πιο κατάλληλη έκδοση κινητήρα από αυτή του τρικύλινδρου 1.000άρη TFSI (βάρους μόλις 88 κιλών) με απόδοση 110 ίππους. Ξέρουμε, σας φαίνεται μικρός ο κυβισμός και ενδεχομένως και η ιπποδύναμη, όμως στην πράξη η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική. Από το πρώτο κιόλας πάτημα του γκαζιού σκέφτεσαι πως… «κάποιο λάθος θα έγινε, ας κοιτάξω ξανά το manual, δεν μπορεί να είναι χιλιάρι βρε παιδί μου»…

photos: nmarinopoulos

Ο turbo βενζινοκινητήρας (σε κύκλο miller) αποδίδει 20 Nm από τις 2.000 σ.α.λ., δείχνοντας τις προθέσεις του από νωρίς (0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ.) Συνεργάζεται άψογα με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο της έκδοσης δοκιμής μας και το οποίο χαρακτηρίζεται από ακρίβεια και σπορτίφ αίσθηση (είναι χαμηλότερα τοποθετημένο σε σχέση με το «αδελφό VW Golf). Σε υψηλότερους ρυθμούς εξακολουθείς να αμφιβάλεις για τους 110 ίππους του 30 TFSI, αφού σου δίνεται η εντύπωση πως έχεις να κάνεις με ένα σύνολο που σε καλύπτει πλήρως και δεν πρόκειται να υστερήσει σε κάποια προσπέραση, ούτε σε περίπτωση που η διάθεση μας μπει σε… dynamic mode.

Αυτή είναι και μία από τις 4 επιλογές οδηγικού στυλ που μπορούμε να αλλάξουμε μέσα από την οθόνη αφής. Εκτός από την dynamic (βαραίνει το τιμόνι και γίνεται πιο άμεση η απόκριση στο γκάζι), υπάρχει η normal, η comfort (ελαφρύ το τιμόνι και ήπια η αίσθηση του γκαζιού) και η individual (προσαρμόζω στα θέλω μου, π.χ. ελαφρύ τιμόνι και άμεση απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού).

Όπως η απόδοση του τρικύλινδρου 1.0 TFSI θυμίζει μεγαλύτερο κυβισμό, έτσι και η κατανάλωση καυσίμου σε καμία περίπτωση δεν παραπέμπει σε 1.000άρη, καθώς δύσκολα θα πέσει κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. Και πάλι, όμως, η οικονομία σε σχέση με τον κινητήρα που έχει αντικαταστήσει (1.4 TSI) έχει σημειώσει πρόοδο σε κατανάλωση καυσίμου και εκπομπή CO2 (124 γραμμάρια/χλμ.).

Η οδική συμπεριφορά θα λέγαμε ότι είναι το μεγάλο «ατού» για το νέο Audi A3, με κορυφαία ποιότητα κύλισης και ελάχιστες κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμους με κλειστές στροφές. Το σύστημα διεύθυνσης δίνει στον οδηγό την ακρίβεια και τον έλεγχο που απαιτεί κανείς από ένα premium μοντέλο, ενώ και η ανάρτηση αποσβένει με επιτυχία την πλειοψηφία των δυσκολιών που συναντάμε στους ελληνικούς δρόμους. Το Α3 «πατάει» στην πλατφόρμα MQB του ομίλου, κάτι που δίνει ενδεχομένως απαντήσεις στο στιβαρό οδηγικό προφίλ του γερμανικού μοντέλου.

Καταλήγοντας, θα λέγαμε πως η… ταπεινή έκδοση των 1.000 κ.εκ. ταιριάζει απόλυτα στο νέο A3 και έχει λόγο ύπαρξης σε μια αγορά που «διψάει» για premium μοντέλα με χαμηλό κόστος συντήρησης αλλά και normal τιμή αγοράς (από 22.430€). Σαφώς και η έκδοση 1.5 με απόδοση 150 ίππους και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V ακούγεται πιο… πικάντικη, αντίστοιχα και στην τσέπη είναι πιο «αλμυρή» σε σχέση με αυτή της δοκιμής μας. 

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων AUDI

Audi A3 30 TFSI 1.0 TFSI 110 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5×76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 2.000-3.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6 sec
Τελική ταχύτητα 204 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,8 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 5,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 577 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 124 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiPremiumContact5, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.343 x 1.816 x 1.449 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.554/1.525 mm
Μεταξόνιο 2.636 mm
Χώρος αποσκευών 380-1.200 lt
Απόβαρο 1.295 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.430€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!