NEATRENDING

Ποια είναι τα μυστικά της εντυπωσιακής Mercedes EQS;

H ηλεκτρική ναυαρχίδα κρύβει πολλά ενδιαφέροντα μυστικά. Γνωρίζετε γιατί δεν έχει ηλεκτρικούς καθρέπτες; Ή γιατί δεν ανοίγει το καπό της;

Έχει μια πολύ μεγάλη αυτονομία στα 770 χιλιόμετρα, μια τεράστια Hyperscreen οθόνη (και ας είναι προαιρετική), πόρτες που ανοίγουν αυτόματα και άλλα πολλά. Ανάμεσα σε αυτά είναι και το μόνιμα κλειστό καπό που ανοίγει μόνο σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία της εταιρίας. Ο λόγος είναι πως αφενός δεν υπάρχει κάποιος αποθηκευτικός χώρος, αφετέρου δεν υπάρχει κάτι για να «βάλει» κανείς χέρι αφού μεγαλύτερο χώρο τον καταλαμβάνει το φίλτρο (περισσότερα για αυτό παρακάτω).

Και επειδή το καπό δεν ανοίγει οι ειδικοί της εταιρίας αποφάσισαν να πρωτοτυπήσουν και να τοποθετήσουν την υποδοχή της πλήρωσης του πλυστικού υγρού για τα παρμπρίζ στο φτερό από την μεριά του οδηγού. Έτσι, λύθηκαν οι απορίες για αυτή την περίεργη υποδοχή που δεν είναι για έξτρα φόρτιση ή για κάποιο λέιζερ (ναι, γράφτηκε και αυτό).

Ένα ακόμη στοιχείο που χρίζει προσοχής αφορά στους εξωτερικούς καθρέπτες που είναι συμβατικοί. Κάτι περίεργο για μια ηλεκτρική λιμουζίνα του κύρους της EQS. Η εξήγηση όμως είναι πολύ απλή. Οι κάμερες/ καθρέπτες σε ένα ηλεκτρικό βοηθούν στην καλύτερη αεροδυναμική προς όφελος της αυτονομίας.

Ωστόσο, μετά από δοκιμές που έκαναν οι ειδικοί της Mercedes διαπίστωσαν πως η ενέργεια που καταναλώνουν για την λειτουργία τους οι κάμερες εξανεμίζουν αυτό το όφελος. Τόσο απλά. Αν και σε μια EQS θα μπορούσαν να υπάρχουν έστω και προαιρετικά από την στιγμή που μέχρι και το Actross τους έχει.

Τι λέει η Mercedes για τα high-lights της EQS

  • Ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας καθώς και τον εξοπλισμό και τη διαμόρφωση του αυτοκινήτου, μπορεί να επιτευχθεί αυτονομία κατά WLTP έως και 770 χιλιόμετρων .
  • Η πορεία προς την κατάκτηση του παγκόσμιου ρεκόρ αεροδυναμικής της EQS απαίτησε αρκετές 1000δες υπολογισμών στην εικονική αεροδυναμική σήραγγα με περ. 700 CPU ανά υπολογισμό. Με τιμή cd από 0,20  η EQS είναι το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής. Η μετωπική επιφάνεια της EQS είναι 2,51 m2. Κατά συνέπεια η πραγματική αντίσταση αέρα είναι από 0,5 m².
  • Η ροπή που παρέχεται στους τροχούς από το eATS ελέγχεται 10.000 φορές ανά λεπτό και ρυθμίζεται εφόσον χρειάζεται. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται πολύ γρηγορότερη απόκριση στις εκδόσεις με 4MATIC από ό,τι με μηχανικό σύστημα τετρακίνησης.
  • Ο αρθρωτός σχεδιασμός του συστήματος μετάδοσης κίνησης καθιστά εφικτό ένα μεγάλο εύρος τιμών μέγιστης ισχύος από 245 έως 385 kW. Σχεδιάζεται η κυκλοφορία μίας έκδοσης υψηλών επιδόσεων που θα αποδίδει ισχύ έως 560 kW.
  • Προαιρετικά, η EQS αποκτά τέσσερις αυτόματες πόρτες. Με το MBUX, ο οδηγός έχει την επιλογή να ανοίγει αυτόματα τις πίσω πόρτες, ώστε να βγουν τα παιδιά για το σχολείο, για παράδειγμα.
  • Το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα του βασικού εξοπλισμού με γωνία διεύθυνσης έως 4,5 μοίρες συμβάλλει στην πρακτικότητα και τη δυναμική οδήγηση της EQS. Εναλλακτικά, το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα με γωνία διεύθυνσης έως 10 μοίρες μπορεί να παραγγελθεί ή να ενεργοποιηθεί εκ των υστέρων μέσω απομακρυσμένης αναβάθμισης (OTA). Αυτό επιτρέπει στην EQS να έχει κύκλο στροφής 10,9 μέτρων παρά το μήκος της που υπερβαίνει τα πέντε μέτρα.
  • Το σύστημα DIGITAL LIGHT διαθέτει μια μονάδα φώτων με τρεις εξαιρετικά ισχυρά LED σε κάθε προβολέα, το φως των οποίων διαθλάται και κατευθύνεται από 1,3 εκατομμύρια μικρο-κάτοπτρα. Έτσι, η ανάλυση υπερβαίνει τα 2,6 εκατομμύρια pixel ανά όχημα.
  • Με το MBUX Hyperscreen, τρεις οθόνες συνενώνονται αρμονικά για να δημιουργήσουν μία εντυπωσιακή κυρτή μονάδα οθονών πλάτους άνω των 141 εκατοστών. Το εμβαδόν που αντιλαμβάνονται οι επιβάτες είναι 2432,11 τ. εκ.
  • Το μεγάλο κρύσταλλο που καλύπτει την οθόνη MBUX Hyperscreen κυρτώνεται ως προς τις τρεις διαστάσεις με μία ειδική διαδικασία διαμόρφωσης σε θερμοκρασίες περ. 650°C. Με αυτή τη διαδικασία επιτυγχάνεται η προβολή σε όλο το εύρος του αυτοκινήτου χωρίς καθόλου παραμορφώσεις, ανεξαρτήτως της ακτίνας του κρυστάλλινου καλύμματος.
  • Ανάλογα με τον εξοπλισμό, έως 350 αισθητήρες παρακολουθούν τις λειτουργίες της EQS ή καταγράφουν το περιβάλλον του αυτοκινήτου. Σε αυτόν τον αριθμό έρχονται να προστεθούν και οι κεραίες. Οι αισθητήρες καταγράφουν, για παράδειγμα, αποστάσεις, ταχύτητες και επιταχύνσεις, συνθήκες φωτισμού, βροχόπτωση και θερμοκρασίες, τη χρήση των καθισμάτων καθώς και το βλέμμα του οδηγού ή την ομιλία των επιβατών.
  • Για να έχει πρόσβαση ο χρήστης στις σημαντικότερες εφαρμογές του MBUX, απαιτείται κύλιση σε 0 επίπεδα μενού. Γι’ αυτό ονομάζεται zero layer.
  • Η προαιρετική, μεγαλύτερη οθόνη head-up έχει εμβαδόν αντίστοιχο μιας οθόνης με διαγώνιο 77 ιντσών. Η μονάδα απεικόνισης αποτελείται από ένα υψηλής ανάλυσης matrix 1,3 εκατομμυρίων κατόπτρων.
  • 8πύρηνος επεξεργαστής (CPU), μνήμη RAM 24 GB και ταχύτητα μνήμης RAM 46,4 GB ανά δευτερόλεπτο είναι μερικά από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του MBUX.
  • Στο εσωτερικό, το μοτίβο Mercedes-Benz είναι χαραγμένο με λέιζερ  στον διάκοσμο με κρυφό φωτισμό ή προβάλλεται ως ψηφιακή διακοσμητική εικόνα στην οθόνη συνοδηγού. Πρόκειται για ένα αφαιρετικό, τρισδιάστατο αστέρι που βασίζεται σε προηγούμενο εμπορικό σήμα της Daimler Motorengesellschaft (DMG), το οποίο κατοχυρώθηκε στις 9 Φεβρουαρίου 1911.
  • Το φίλτρο HEPA (High Efficiency Particulate Air) που περιλαμβάνεται στο προαιρετικό σύστημα ENERGIZING AIR CONTROL Plus με όγκο 9,82 dm³ καθαρίζει τον εισερχόμενο αέρα στο μέγιστο βαθμό. Εξαλείφει πάνω από 99,65 τοις εκατό των σωματιδίων κάθε μεγέθους. Για την εξουδετέρωση των οσμών, χρησιμοποιούνται περ. 600 γραμμάρια ενεργού άνθρακα. Η επιφάνεια προσρόφησης ισοδυναμεί με περίπου 150 γήπεδα ποδοσφαίρου.
  • Για να ανταποκρίνεται με απόλυτη ευαισθησία κατά τον χειρισμό, υπάρχουν συνολικά 12 ενεργοποιητές κάτω από την επιφάνεια της οθόνης αφής MBUX Hyperscreen. Αγγίζοντας με το δάχτυλο ορισμένα σημεία της οθόνης, προκαλείται μία αισθητή δόνηση στο κρυστάλλινο κάλυμμα.
  • Το ηχοσύστημα surround Burmester της EQS περιλαμβάνει 15 ηχεία συνολικής ισχύος 710 W και παράγει έναν μοναδικά εκφραστικό, φυσικό ήχο – τον ήχο «feel good» της Burmester.
  • Η EQS είναι το πρώτο αυτοκίνητο σειράς παραγωγής με τιμή Cd που ξεκινά από 0,20. Έτσι, αξιοποιεί πλήρως τα πλεονεκτήματα του “Purpose Design”.
  • No.6 MOOD Linen είναι το όνομα του αρώματος που έχει δημιουργηθεί ειδικά για την EQS. Έχει τον αριθμό 6, επειδή τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «Mercédès Electrique» προστέθηκαν στη γκάμα μοντέλων το 1906.
  • Η EQS ενσωματώνει περισσότερες από 40 νέες εφευρέσεις. Επιπλέον, 20 αιτήσεις σχεδίων προστατεύουν την ασυνήθιστη σχεδίαση του ηλεκτρικού πολυτελούς sedan.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button