Είναι καθηλωτικά μεγάλη και ανελέητα ψαρωτική, είναι αφόρητα πανάκριβη και είναι και ασύστολα Mercedes! Όλα στον υπερθετικό βαθμό για την GLE 350d, ένα μεγάλο coupe SUV που ξεχειλίζει από τεχνολογία, ποιότητα και εκείνη την μόνιμη αίσθηση επικυριαρχίας σε οτιδήποτε τολμήσει να σταθεί δίπλα της.
Πολλά λεφτά είναι η αλήθεια. Με 110 χιλιάδες ευρώ η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων θα μπορούσε να λύσει τα προβλήματα μιας ολόκληρης ζωής. Δάνεια, σπουδές παιδιών, περιθάλψεις και ΕΝΦΙΑ, όλα αυτά τα απλά και τόσο καθημερινά άγχη μιας αξιοπρεπούς επιβίωσης. Με τα ίδια λεφτά κάποιοι πολύ λίγοι μπορούν να αγοράσουν και ένα αυτοκίνητο, έχοντας ρίξει στον δίχως πυθμένα προϋπολογισμό του ελληνικού κράτους το ένα τρίτο από αυτά.
Κόσμοι παράλληλοι που δεν πρόκειται να συναντηθούν πουθενά. Δυο κόσμοι όμως που μπορούν να συνυπάρχουν. Όχι προς δόξα της επίδειξης και της ματαιόδοξης περιφοράς του πλούτου. Αλλά κυρίως γιατί τα λεφτά που κοστίζει η GLE 350d Coupe όσο και να ακούγονται υπερβολικά, είναι χρήματα που πιάνουν τόπο. Είναι λεφτά που αγοράζουν κάτι που τα αξίζει. Γι αυτούς που τα έχουν και τους περισσεύουν. Ή για εσάς που διαβάζετε αυτές τις γραμμές και θέλετε να ρίξετε μία κλεφτή ματιά πίσω από τον ψηλό κοινωνικό φράχτη.
Οι πρώτοι μάλλον δεν έχουν και πολλούς ενδοιασμούς: το αστέρι στην μάσκα, η coupe σχεδίαση, η επικαιρότητα ενός SUV σχήματος και όλη αυτή η επιβλητική μάζα λαμαρίνας και δέρματος αποτελεί τον μονόδρομο χωρίς πολλές-πολλές ερωτήσεις. Για τους υπόλοιπους θα ανοίξουμε θα ανοίξουμε μία μικρή τρύπα στον φράχτη και θα μιλήσουμε για ένα αυτοκίνητο που κοστίζει 110 χιλιάρικα, και μάλιστα στην βασική του έκδοση, για να μην ξεχνιόμαστε.
Θα πείτε που πάνε αυτά τα λεφτά; Και η αλήθεια είναι ότι για να το καταλάβει κανείς θα πρέπει να μπει έστω και μία φορά στη ζωή του σε μια GLE Coupe. Η Mercedes έχει καταφέρει κάτι μοναδικό σ’ αυτό το αυτοκίνητο: όχι μόνο να ταιριάξει όλα τα επιμέρους στοιχεία, αλλά και να τους δώσει ως σύνολο μία υπερβατική διάσταση. Και μάλιστα με τρόπο που κανείς από τους άλλους δύο της γερμανικής τρόϊκας δεν το καταφέρνει στον ίδιο βαθμό, καθώς οι Μερσεντέοι δείχνουν πολύ πιο στοχευμένοι και αρκετά πιο σίγουροι σ’ αυτά τα μεγάλα SUV.
Είναι λοιπόν πρώτα από όλα θέμα μίας συνολικής εμπειρίας που ζεις με αυτό το αυτοκίνητο. Νιώθεις ότι κάθε τσιπάκι και κάθε καλωδίωση που τρέχει κάτω από το πλαίσιο, κάθε βίδα στο απίστευτο πλαίσιο και κάθε βραχίονας της ανάρτησης, κάθε πλαστικό και κάθε εκατοστό αφόρητης πολυτέλειας δέρμα που σε περιβάλλει έχει φτιαχτεί ως ένα κομμάτι από ένα υψηλής ποιότητας εργαστήριο σε συνθήκες απόλυτου κενού και έλλειψης κάθε περιττής αμφιβολίας για το πως φτιάχνεται το κορυφαίο προϊόν. Αυτό το αίσθημα κυριαρχίας που αισθάνεσαι όταν ζεις και οδηγείς την GLE είναι πραγματικά μοναδικό, ένας μυστηριακός τρόπος να κινείσαι πέρα και πάνω από οτιδήποτε ταπεινό μοιράζεται τον δρόμο μαζί σου.
Η μοναδική λειτουργία της ανάρτησης Airmatic σε συνδυασμό με τα μεγάλα 50άρια ελαστικά κάνει κάθε δρόμο να μοιάζει σαν να έχουν γίνει μόλις τα εγκαίνια και είσαι ο επίτιμος προσκεκλημένος που περνά πρώτος πάνω στην φρέσκια άσφαλτο. Τίποτα δεν περνά μέσα στην καμπίνα, κανένα δράμα από τον έξω κόσμο, ακόμα και αν κινείσαι σε σπασμένα δρομάκια της Αθήνας ή σε κάτι επαρχιακούς της συμφοράς.
Η δύναμη του 3λιτρου εξακύλινδρου πετρελαιοκινητήρα των 272 ίππων, η καθηλωτική ροπή των 600 Νm που εμφανίζεται ακόμα και με την σκέψη ότι θα πατήσεις το γκάζι, το φοβερά εξελιγμένο κιβώτιο που σχεδόν διαισθητικά αντιλαμβάνεται κάθε σου κίνηση, μετατρέπουν την οδήγηση σε μία εμπειρία που δύσκολα θα την ξεχάσεις. Το ταξίδι είναι μία διαδικασία που αγγίζει τα όρια της ψυχοτρόπου χαλάρωσης μέσα σε μία κάψουλα απόλυτης ησυχίας, άνεσης και ασφάλειας, όπου νιώθεις απόλυτα άτρωτος και απρόσιτος από οτιδήποτε απασχολεί τους κοινούς θνητούς δίπλα σου.
photos: ptritaris
Εντάξει, για τους πιο αυστηρούς και τους λεπτολόγους θα σημειώσουμε το μεγάλο βάρος που φαίνεται όταν αρχίσεις να πιέζεις, τα φρένα που θέλουν αποφασιστικότητα με τους 2,2+ τόνους, και το τιμόνι που δεν έχει την αίσθηση που θα απαιτούσε μια πιο σπορ οδήγηση. Όμως εδώ το νόημα είναι εντελώς διαφορετικό, δεν παίρνεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο για να κάνεις τον κυνηγό της ασφάλτου στα Λιμανάκια της ελληνικής επικράτειας. Εδώ μέσα μπαίνεις σε μία ιερατική διαδικασία, μία δοξολογία της τεχνολογίας και της high-end πιστότητας που μόνο η Mercedes μπορεί να σου εξασφαλίσει.
Επιστρέφοντας στα ταπεινά, να σημειώσουμε ότι η κατανάλωση με δυσκολία θα πέσει κοντά στα 9 λίτρα/100 χλμ., όντας συνήθως στην περιοχή των 11 και πλέον λίτρων. Να σημειώσουμε επίσης ότι οι χώροι είναι αναμενόμενα τεράστιοι, έστω και αν το μεταξόνιο είναι κατά 60 χιλιοστά μικρότερο από την “κανονική” GLE. Τεράστιο στα 655-1.790 λίτρα είναι το πορτμπαγκάζ, με πιο χαμηλό κατώφλι φόρτωσης από την προηγούμενη, που χαμηλώνει ακόμα κατά 50 χιλιοστά περισσότερο αν το επιλέξει ο οδηγός μέσω της αερανάρτησης. Στις παρατηρήσεις μας να σημειώσουμε επίσης και την περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω, στοιχείο βέβαια αναμενόμενο από την coupe σχεδίαση του αμαξώματος.
Όσο για τα επίπεδα τεχνολογίας και συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης, θα χρειάζονταν πολλά Gigabytes σε πληροφορίες και εικόνες ώστε να σας τα παραθέσουμε πλήρως. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα σας λείψει τίποτα. Και αυτά που θα βρείτε στην 350d, ακόμα και από την βασική έκδοση των 110 χιλιάδων, είναι βγαλμένα από την βιτρίνα της σημερινής εποχής.
Και πολλά από αυτά από τις haute couture κολεξιόν των επόμενων ετών τα οποία θα αντιγράψουν και οι pret-a-porter κατασκευαστές στα χρόνια που έρχονται. Όσο για το εξελιγμένο MBUX με τις δύο χορταστικές οθόνες των 12,3 ιντσών, όρεξη και υπομονή να έχετε και διαρκώς θα ανακαλύπτετε και νέες λειτουργίες μέχρι τα βαθιά γεράματά σας (ευτυχώς υπάρχουν και σοφά επιλεγμένοι φυσικοί διακόπτες για όσους δεν αντέχουν το πάρε-δώσε με τα ψηφιακά menu).
Συνοψίζοντας, αν δεις την GLE 350d ως ένα ακόμα ακριβό αυτοκίνητο έχεις χάσει το νόημα. Πρόκειται για μία εξαιρετικής σύλληψης και εκτέλεσης μηχανή η οποία τιμά το status της ζωής όσων έχουν την οικονομική άνεση για να το αποκτήσουν. Και δίνει σε όλους τους υπόλοιπους τροφή για όνειρα και τον δικαιολογημένο θαυμασμό για όσα συμβαίνουν σ’ αυτά τα 4,9 μέτρα λαμαρίνας. Με τον εξαιρετικό diesel κινητήρα του (όχι δεν πέθαναν ακόμα!) να πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα της ηλεκτροκίνησης, ογκώδης στα όρια της υπερβολής, και τελειοθηρική όσο μία γνήσια Mercedes η GLE 350d αξίζει και το τελευταίο ευρώ που θα δώσουν όσοι ελάχιστοι απολαμβάνουν την άλλη πλευρά του φράχτη.
Ναι, τα 110 χιλιάρικα (αρκετά εκ των οποίων παράλογα πεταμένα στους κωδικούς της ΑΑΔΕ) είναι πολλά χρήματα για ένα αυτοκίνητο. Και μάλιστα για την βασική του έκδοση. Όμως αυτός ο κόσμος και η ανθρώπινη εξέλιξη έφθασε ως τις μέρες μας κυνηγώντας το άπιαστο και το ξεχωριστό. Και μάλλον δεν πρόκειται ούτε χρειάζεται να αλλάξει σε αυτό. Ευτυχώς!
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ
Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC Coupe – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 2.925 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 82,0 x 92,3 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | Διαμήκης τοποθέτηση/ εξακύλινδρος σε σειρά | |||
Ισχύς | 200 kW (272 PS) / 3.200-4.600 rpm | |||
Ροπή | 600 Nm (61,2 kgm) / 1.200-3.200 rpm | |||
Τροφοδοσία | Κοινή γραμμή τροφοδοσίας με υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 6,6 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 226 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 10,5 lt/100 km | |||
Μέση τυποποιημένη WLTP | 7,7 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 85 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 809 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 202 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 9 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αερανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων / Αερανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental ContiPremiumContact 6, 275/50 R20 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος Απόσταση από το έδαφος Γωνίες πρόσβασης/ ράμπας/ διαφυγής |
4.939 x 2.010 x 1.730 mm 206 χιλιοστά 25/ 24/ 17 μοίρες |
|||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.680 / 1.726 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.935 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 655 – 1.790 lt | |||
Απόβαρο | 2.290 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 102.150€ |