PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Honda Jazz 1.5 e:HEV & Crosstar [test drive]

Είναι ένα από τα πιο έξυπνα, πρακτικά και οικονομικά (στην κατανάλωση) μοντέλα της αγοράς. Ο πήχης για την τρίτη γενιά του Jazz ανέβηκε ακόμη πιο ψηλά. Σε δικό του τζαζ τέμπο!

Δύο παράγοντες έπρεπε να ξεπεράσει το νέο Jazz με την έλευση του. Την μεγάλη επιτυχία του προηγούμενου μοντέλου και την τεχνολογική εξέλιξη που απαιτούν οι μοντέρνοι καιροί της αυτοκίνησης. Και αν για τη Honda το να εξελίσσεται και να καινοτομεί είναι στη φύση της, το να ξεπεράσει τον εαυτό του το Jazz ήταν το πιο δύσκολο εγχείρημα. Και αυτό επειδή πλέον το νέο Jazz διατίθεται στην Ευρώπη αποκλειστικά ως υβριδικό, αποτελώντας έτσι το εφαλτήριο ενός μεγάλου project «εξηλεκτρισμού» της ιαπωνικής γκάμας. Ως ένα ποσοστό μέχρι το 2022, και σχεδόν του συνόλου του στόλου μέχρι το 2030.

Έτσι εφοδιάζεται με τον ατμοσφαιρικό 1.5 i-VTEC σε συνδυασμό με δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο i-VTEC κυρίως φορτίζει τη μπαταρία του Jazz (το μικρό της Honda πάντα ξεκινά ως ηλεκτροκίνητο) και μονάχα όταν αυτό κριθεί απαραίτητο για την αποδοτική λειτουργία του, μέσω ενός είδους συμπλέκτη μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Το Jazz Hybrid αποδίδει συνολικά 109 ίππους και 253 Nm ροπής, ενώ διαθέτει τρείς λειτουργίες κατά τη διάρκεια οδήγησης: την EV Drive (αποκλειστικά με τη μπαταρία), την Hybrid Drive (συνεργασία των κινητήρων που αναλαμβάνουν δράση μέσα στην πόλη), και την Engine Drive (μονάχα ο 1.5 i-VTEC στο ταξίδι και σε υψηλές ταχύτητες). Mε τον τρόπο αυτό, το ιαπωνικό μικρό επιτυγχάνει εξαιρετική κατανάλωση καυσίμου, περίπου 5-6 λίτρα/100 χλμ. (με 102 γρ. CO2 εκπομπή) χωρίς καμία καταπίεση στο πεντάλ του γκαζιού.

Ταυτόχρονα, οι επιδόσεις είναι κάτι παραπάνω από αξιοπρεπείς. Για του λόγου το αληθές, τα 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 9,4 δευτερολέπτων, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 175 χλμ./ώρα. Καθόλου άσχημα αν σκεφτείτε ότι ο χαρακτήρας του νέου Jazz είναι οικονομικός και οικολογικός, κατά κύρια βάση. Οι αλλαγές ταχυτήτων του e-CVT είναι γλυκές χωρίς να νιώθεις καμία διακοπή ισχύος, ενώ ο επιλογέας του είναι ίσως ο πιο πρακτικός και εύχρηστος σε αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, μια και όλες οι εναλλαγές από τη θέση «P» μέχρι το «B» γίνονται σε μία ευθεία.

Δεν υπάρχει κιβώτιο με γρανάζια, μήτε μετατροπέας ροπής, αλλά ένα κιβώτιο μονής σχέσης με ένα locκ-up συμπλεκτάκι που συνεργάζεται με το ένα ηλεκτρικό μοτέρ 80 kW (το άλλο 70 kW λειτουργεί περισσότερο σαν γεννήτρια για την φόρτιση της μικρής μπαταρίας >1 kWh). Στόχος του όλου συστήματος είναι η μικρότερη συμμετοχή του βενζινοκινητήρα και το βάρος της κίνησης να πέφτει στο βασικό μοτέρ.

photos: nmarinopoulos

Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση έχει βελτιωθεί αισθητά, όπως και η συμπεριφορά σε απαιτητικές διαδρομές. Σε αυτό βοήθησε και η βελτιωμένη κατά 13% στρεπτική δυσκαμψία του πλαισίου. Γενικότερα, δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις την ποιότητα που αποπνέει το Jazz Hybrid -ακόμα και μετά από σύντομη συμβίωση- καθώς λεπτομέρειες όπως η καλύτερη θέση οδήγησης και η βελτιωμένη ηχομόνωση έρχονται να δέσουν με πιο «χτυπητές γκατζετιές», όπως η εντυπωσιακή οθόνη αφής multimedia 9 ιντσών (στη βασική έκδοση) αλλά και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών. Ο τελευταίος απεικονίζει με ακρίβεια την αυτονομία της μπαταρίας αριστερά και αυτήν της βενζίνης δεξιά, κάτι που σε διδάσκει τι πρέπει να κάνεις οδηγικά για να βοηθήσει στη φόρτιση της μπαταρίας.

Σε θέματα πρακτικότητας, το Jazz e:HEV διατηρεί τα υψηλά στάνταρ της προηγούμενης γενιάς, με τα magic seats να αφήνουν διαθέσιμα ολόκληρα 1.205 λίτρα εφόσον αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, ενώ σε πλήρη διάταξη υπάρχουν 304 λίτρα (το χαμηλό ύψος του χώρου αποσκευών κάνει τη ζωή ευκολότερη σε περίπτωση που μεταφερθεί κάποιο αντικείμενο). Αντίστοιχα, ο οδηγός αλλά και οι επιβάτες δεν υπάρχει περίπτωση να κάνουν παραχωρήσεις, με τον χώρο μάλιστα για τους πίσω να προσεγγίζει το επίπεδο μοντέλου μεγαλύτερης κατηγορίας.

Όσο για τους χώρους για μικροαντικείμενα, δεν μπορούμε παρά να βγάλουμε το καπέλο στους Ιάπωνες που δεν έχουν αφήσει ούτε εκατοστό ανεκμετάλλευτο. Ποτηροθήκη αριστερά από το τιμόνι, άλλες δύο στην κεντρική κονσόλα, μεγάλος χώρος μπροστά από το λεβιέ ταχυτήτων και το κλασσικό ντουλαπάκι του συνοδηγού. Όλα αυτά είναι υπεραρκετά για πρακτική, άνετη και ασφαλή (10 αερόσακους) συμβίωση, κάτι που θα θέλαμε να βλέπαμε και σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Όλα αυτά, τη στιγμή που το μήκος του νέου Jazz (4,044 μέτρα) έχει αυξηθεί μόλις κατά 2 εκατοστά, το πλάτος (1,694 μέτρα) έχει παραμείνει αμετάβλητο και το μεταξόνιο (2,517 μέτρα) είναι κατά 1 εκατοστό κοντύτερο. Σχεδιαστικά θα λέγαμε ότι έχει κρατήσει σε κάποιο βαθμό τη φιλοσοφία της προηγούμενης γενιάς, με τη μάσκα και τα φωτιστικά σώματα να προσδίδουν περισσότερο στυλ και να θυμίζουν κάπως το ηλεκτρικό του… ξαδερφάκι e Advance.

Καταλήγοντας, θα λέγαμε πως το Jazz e:HEV έχει έναν σύγχρονο hi-tech χαρακτήρα σε όλους τους τομείς. Τα κάνει όλα σωστά χωρίς να ζητάει εκπτώσεις σε κάποιον τομέα από τον ιδιοκτήτη του. Είναι όμορφο, πρακτικό, με καλή οδική συμπεριφορά και απόλυτα συμμορφωμένο με τις απαιτήσεις της δεκαετίας μας. Αντιστοίχως, και το τίμημα δεν θα μπορούσε να μην είναι ανάλογο (από 21.700 ευρώ) μια και μιλάμε για το πληρέστερο μοντέλο της κατηγορίας του. Αριθμός που δεν κρίνεται χαμηλός. Ωστόσο, δικαιολογείται απόλυτα από το πακέτο του ιαπωνικού μοντέλου.

Και ολίγον από Honda Jazz Crosstar

Η συμβίωση μας με το Jazz e-HEV ολοκληρώθηκε με την… crossover εκδοχή του ιαπωνικού μικρού. Η οδήγηση μέσα στην πόλη (ή και έξω από αυτήν) δε σημαίνει ότι είναι όλα ρόδινα. Και μάλιστα σε μία χώρα όπως η δική μας που οι κακοτοπιές είναι συχνό φαινόμενο, ένα… ενισχυμένο αυτοκίνητο δεν είναι ποτέ κακή ιδέα. Για αυτό το λόγο και έχει νόημα ύπαρξης το Crosstar, μία έκδοση του υβριδικού Jazz που εσωτερικά και σε θέμα κινητήρων και απόδοσης δεν έχει καμία διαφορά, όμως αισθητικά και σε ύψος διαφέρει.

Εξοπλίζεται με διαφορετική μαύρη μάσκα, μαύρα πλαϊνά προστατευτικά, ράγες οροφής και φυσικά το λογότυπο Crosstar. Η απόσταση του από το έδαφος είναι αυξημένη σε σχέση με το «απλό» Jazz (15,2 εκατοστά από το έδαφος για το Crosstar, αντί για 13,6 για το Jazz), ενώ όταν είναι φορτωμένο η διαφορά αυτή είναι πιο αισθητή (14,4 για το Crosstar και 10,5 για το κοινό Jazz). Αυτό σημαίνει πως είναι πιο… σκληραγωγημένο και μπορεί να σας ξελασπώσει σε κάποιο πεζοδρόμιο, σε κακοτράχαλο δρόμο, ή ακόμη και σε μία δύσκολη ράμπα καραβιού όταν είναι φορτωμένο.

photos: nmarinopoulos

Αντίστοιχα και η τιμή αγοράς είναι… ενισχυμένη (28.750€) καθώς είναι διαθέσιμο μονάχα στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού με 10 αερόσακους, κάμερα οπισθοπορείας 9 ιντσών (όλη η οθόνη multimedia), αισθητήρες παρκαρίσματος, κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα, 4 θύρες usb, σύστημα πλοήγησης με χάρτες και αρκετά άλλα gadgets.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA

Honda Jazz e:HEV & Crosstar – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 89,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 72 kW (98 PS) / 5.500-6.400 rpm
Ροπή 131 Nm (13,5 kgm) / 4.500-5.000 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός με άμεσο ψεκασμό
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτροκινητήρας Ισχύς: 80 kW, Ροπή: 253 Nm
Μπαταρίες Ιόντων Λιθίου
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Yβριδικό σύστημα Μεικτή ισχύς: 109 PS (80 kW), Ροπή: 253 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4 sec (Crosstar: 9,9 sec)
Τελική ταχύτητα 175 km/h (Crosstar: 173 km/h)
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,0 lt/100 km
Τυποποιημένη μέση (WLTP)   3,8 lt/100 km, (Crosstar: 4,0)
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 800 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 102 g/km (Crosstar 110 g/km)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο, e-CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop EnaSafe 300, 185/60/R15
(Crosstar: 185/55 R16)
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.044 x 1.694 x 1.526
(Crosstar: 4.090 x 1.725 x 1.556 mm)

Μετατρόχιο (εμπρός/ πίσω)
Απόσταση από το έδαφος

1.487/1.474 mm (Crosstar: 1.498/1.485)
13,6 cm (Crosstar 15,2 cm)

Μεταξόνιο 2.517 mm
Χώρος αποσκευών 304-1.205 lt (Crosstar: 298-1.199 lt)
Απόβαρο 1.228 kg (Crosstar: 1.253 kg)
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 21.700€ (από 28.750 Crosstar)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!