BLOGNEATRENDINGΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Euro 7: Μαραθώνιος για τους κινητήρες καύσης [tech+blog]

Υπάρχει μέλλον για τους κινητήρες καύσης; Φυσικά και είναι μακρύ! Ειδικότερα μετά το booming για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα δούμε αρκετές νέες τεχνολογίες καταστολής των εκπομπών ρύπων. Όπως αυτή των Tenneco και Eaton.

Για το μεθεπόμενο Euro 8 δεν γνωρίζω πόσο αυστηρές θα είναι οι εκπομπές ρύπων. Ίσως σε σημείο που πρακτικά να επιτρέπουν συγκεκριμένου τύπου αυτοκίνητα, όπως είναι τα φουλ υβριδικά και τα μηδενικών ρύπων ηλεκτρικά. Φυσικά και δεν πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας τα ήπια υβριδικά αφού το 48βολτο συστηματάκι τους θα περνά σε λίγο καιρό ως στάνταρ, π.χ. όπως παλιότερα τα start/stop.

Αυτή την περίοδο οι κατασκευαστές έχουν θέσει ως πρώτη προτεραιότητα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κυρίως για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι για να προλάβουν τα βαριά πρόστιμα και να μειώσουν την εκπομπή CO2 του στόλου τους. Ο άλλος είναι επειδή τα EV (στην παρούσα φάση τα BEV, αργότερα και τα FCEV στα πιο βαριά οχήματα) είναι το μέλλον.

Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως οι κινητήρες καύσης έχουν τελειώσει. Έχουν μπροστά τους τουλάχιστον δύο δεκαετίες αφού ακόμη και ο πιο κακεντρεχής θα μπορεί να υποθέσει πως από το Euro 7 και μετά (σε ισχύ από το 2025) οι κινητήρες θα έχουν μπροστά τους μία δεκαετία. Και δίχως να λογαριάζουμε νέες τεχνολογίες, όπως είναι τα συνθετικά καύσιμα eFuels.

Από την άλλη, υπάρχει πάντοτε η λύση της επεξεργασίας και καταστολής των ρύπων. Μέχρι σήμερα έχουμε δει να μπαίνουν στα βενζινοκίνητα φίλτρα DPF ή στα diesel τα πιο σύνθετα με ψεκασμό AdBlue. Ωστόσο, το Euro 7 προβλέπει την μείωση των NOx κατά 90% και αναμένεται να δούμε τις εταιρίες να υιοθετούν πιο βαριά καταλυτικά συστήματα όπως αυτό που παρουσίασε πρόσφατα η Tenneco σε συνεργασία με την Eaton.

Πρακτικά συνδυάζει δύο τεχνολογίες, την CSTU (Cold Start Thermal Unit) της Tenneco και την TVS (Twin Vortices) της Eaton. H ιδέα βασίζεται σε ένα κομπρεσοράκι (υπερσυμπιεστή τύπου Roots) που θα στέλνει αέρα σε ένα μικρό καυστήρα που θα ψεκάζεται μια μικροποσότητα καυσίμου. Ο ζεστός αέρας θα θερμαίνει πολύ γρήγορα το καταλυτικό σύστημα (SCR/ DPF/ DOC) ώστε σε εξουδετερώνονται πιο γρήγορα τα NOx (ουσιαστικά διαχωρίζονται σε άζωτο και υδρατμούς).

Δίχως αμφιβολία πρόκειται για μία ενδιαφέρουσα τεχνική, αλλά και πολύπλοκη έχοντας επίπτωση στην τελική τιμή του αυτοκινήτου. Θα μπορούσε πάντως να χρησιμοποιηθεί στα μικρομεσαία και πάνω επιβατικά και στα βαρέως τύπου αυτοκίνητα ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στο Euro 7.

Όσο για τις μικρότερες κατηγορίες προφανώς το diesel «τελειώνει» αφού ακόμη και η Renault ανακοίνωσε πως σταματά την εξέλιξη τους. Έτσι, το λογικό είναι τα supermini να μην έχουν ντίζελ έκδοση και να αποκτούν τουλάχιστον μια ηλεκτρική δίνοντας νόημα στο φυσικό περιβάλλον ενός EV που δεν είναι άλλο από την πόλη. Μακριά από αυτή τα αυτοκίνητα με μηχανές καύσης θα συνεχίσουν να μας εξυπηρετούν για αρκετές δεκαετίες ακόμη…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button