BLOGMUST_READPINEDΝίκος Ι. ΜαρινόπουλοςΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Euro 7: Υπάρχει σχέδιο εξόντωσης των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου; [blog]

Στην Ευρώπη υπάρχουν πολλές πιέσεις για την σταδιακή εγκατάλειψη των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Μια από αυτές θα είναι και η πολύ αυστηρή προδιαγραφή εκπομπών Euro 7. Μάθετε το πως και το γιατί.

To Euro 6 τέθηκε σε ισχύ τον Σεπτέμβριο του 2014 και στη συνέχεια προέκυψαν διάφορες πιο αυστηρές εκδόσεις του με την πιο σημαντική να είναι η 6d που ενεργοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2017. Αυτή η προδιαγραφή μέτρησης ήταν η πρώτη που περιλάμβανε και μετρήσεις των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) από τα εργαστήρια στους δρόμους. Στη συνέχεια μπήκε στο παιχνίδι και ο κύκλος WLTP που έχει μπει σε πλήρη εφαρμογή και με τις αγορές να καλούνται από του χρόνου να αναπροσαρμόσουν τα όρια των CO2.

Σχετικά με τις εκπομπές NOx, για τα βενζινοκίνητα ισχύει το όριο των 60 mg/χλμ. και για τα diesel το όριο των 80 mg/χλμ. Για αυτές τις μετρήσεις υπάρχει ένας συντελεστής διόρθωσης που άρχισε από το 2,1 και πέφτει σταδιακά φτάνοντας στο 1,4. Κάτι που σημαίνει πως από το αρχικό μέγιστο όριο των 169 mg έχει πέσει στα 112 mg ΝΟx/χλμ.

Ωστόσο, οι κατασκευαστές έχουν κάνει το καθήκον τους και κατάφεραν ειδικά με την ουρία αμμωνίας (AdBlue) να μειώσουν τα επίπεδα των NΟx ακόμη και τέσσερις φορές κάτω από τα όρια, π.χ. στα 20-30 mg. Παρά ταύτα, το Euro 7 που θα τεθεί σε ισχύ το Σεπτέμβριο του 2025, αντί η επιτροπή εμπειρογνωμόνων της ΕΕ να προτείνει μείωση του CO2 έρχεται να θέσει νέα χαμηλότερα όρια για τα NOx, όπως αναφέρει η γερμανική εφημερίδα Bild.

Συγκεκριμένα, τα νέα όρια θα αφορούν όλους τους κινητήρες καύσης ανεξαρτήτως καυσίμου και υπάρχει μια πρόταση για όριο στα 30 mg και μια πολύ αυστηρότερη στα 10 mg. Αρχικά αυτός ο στόχος μπορεί να φαίνεται και εφικτός αλλά υπάρχουν και τα ψιλά γράμματα.

Τα όρια αυτά δεν θα πρέπει να έχουν απόκλιση σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος από -10 έως +40 βαθμούς Κελσίου, ούτε να αλλάζουν σε υψόμετρο 1.000 ή και 2.000 μέτρων (εκεί που το οξυγόνο λιγοστεύει και αλλάζει η ποιότητα καύσης). Το πιο ακραίο είναι πως τα όρια αυτά θα πρέπει να τηρούνται στους τεχνικούς ελέγχους σε βάθους 15ετίας.

Αν τελικά ισχύσουν τα παραπάνω στην Ευρώπη, τότε οι κατασκευαστές θα εγκαταλείψουν στα σίγουρα την εξέλιξη και παραγωγή νέων πετρελαιοκινητήρων, ενώ θα παγώσουν αυτούς τους βενζίνης. Αυτό που θα δούμε θα είναι η 48βολτη mild hybrid τεχνολογία να είναι κάποια στιγμή στάνταρ, όπως σήμερα το start/stop. Αλλά και πάλι η παρτίδα για τους κινητήρες καύσης, δεν σώζεται. Και αν αυτό δεν είναι σχέδιο εξόντωσης, τότε τι;

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Δηλαδή για πόσο ακόμα θα πάει αυτό με τους ρύπους.Δηλαδή κάπου έλεος.σε άλλες χώρες γιατί δεν το εφαρμόζουν και την πληρώνουνε εμεις στην ερώπη.

  2. Η νέα προδιαγραφή Euro 7 δημιουργεί αυτόματα τους εξής προβληματισμούς.
    1) Δεν γνωρίζουν οι “επιστήμονες” συντάκτες της προδιαγραφής Euro 7 τι ρύπους παράγει το απαιτούμενο
    στοιχειομετρικό μείγμα καύσης σε αντίστοιχους κινητήρες, το οποίο δεν μπορεί ούτε να αλλάξει ούτε να βελτιωθεί
    χωρίς παρενέργειες;
    2) Δεν διαβλέπουν οι “επιστήμονες” συντάκτες της προδιαγραφής Euro 7 ότι με αυτήν την τακτική προωθούν λυσσόδηκτα την καθολική ηλεκτροκίνηση. Είναι ορατός πλέον ο συλλογισμός οτι η ηλεκτροκίνηση τείνει να γίνει ΑΔΙΕΞΟΔΟΣ ΚΛΑΔΟΣ της αυτοκίνησης. (Μπαταρίες με τερατώδεις συγκεντρώσεις ισχύος, απίστευτες επιταχύνσεις, μπαταρίες mini πυρηνικοί σταθμοί)
    3) Κάνουν τον χαζό οι “επιστήμονες” συντάκτες της προδιαγραφής Euro 7 σχετικά με τις τιμές κτήσης και φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου (Κατανάλωση σε κάθε φόρτιση, όσο καταναλώνει ένα νοικοκυριό σε δύο μήνες. Θα μου πείτε όση ενέργεια δεν χρειάζεται θα την ξαναδίνει πίσω. Με τι συντελεστή απόδοσης;)
    4) Γιατί αποκρύπτουν επιμελώς την δυνατότητα παραγωγής συνθετικού καυσίμου; Αυτό είναι το πλέον
    ύπουλο μέρος της καμπάνιας της βίαιας προώθησης της ηλεκτροκίνησης. Το συνθετικό καύσιμο ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΑΠΟ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΡΧΟΝΤΟΣ CO και CO2 της ατμόσφαιρας. Τα χαρακτηριστικά καύσης του σε κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι μοναδικά. Λιγότεροι ρύποι και από τις οδηγίες της προδιαγραφής
    Euro 7.
    Το θέμα δεν εξαντλείται σε δύο-τρείς αράδες.
    Είναι σίγουρο ότι ή όλη κατάσταση με την αυτοκίνηση στερείται τουλάχιστον ορθολογισμού.

    p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 115%; background: transparent }

  3. Ισως ο συνδυασμός 10% ελαφρύτερα αυτοκίνητα , με 20% μεγαλύτερη μπαταρία , και μικρότερα κυβικά βενζίνης σώσει την κατάσταση. Βέβαια αυτό σημαίνει ότι οι κινητήρες καύσης που θα συνοδέυουν τα mild hybrid, θα είναι αρκετά μικρότεροι και ίσως τρικύλινδροι. Δηλαδή θα βλέπουμε VW Passat mild hybrid με τρικύλινδρο χιλιάρι και θα ζυγίζει 1300 κιλά , από 1500 τώρα. Kαι αυτό θα είναι ο κανόνας στα mainstream.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button