TRENDINGΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Octavia Grand Coupe iV 204 PS [test drive]

H Skoda συνεχίζει τη δέσμευση της σχετικά με την έλευση δέκα εξηλεκτρισμένων μοντέλων μέχρι το 2022, με το Octavia Grand Coupe iV. Το σημαντικότερο ίσως εκ των δέκα, λόγω του all around χαρακτήρα του…

Η Skoda μπορεί να διανύει τα πρώτα της βήματα στα μονοπάτια της ηλεκτροκίνησης, όμως μπήκε σε αυτά πολύ δυναμικά. H μεγαλύτερη επένδυση στην ιστορία της (ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ) έφερε στο προσκήνιο το Citigo iV, το Superb Plug-in και τώρα δύο εκδόσεις Octavia Grand Coupe Plug-in. Την ισχυρή iV RS, συνδυαστικής απόδοσης 245 ίππων, και αυτή της δοκιμής μας με συνδυαστική απόδοση 204 ίππους.

Κατά τη γνώμη μας, αυτή είναι η έκδοση και το μοντέλο που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά. Οι λόγοι είναι δύο. Πρώτον, η Octavia έχει αγαπηθεί σαν όνομα και αποτελεί το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις μεταξύ των υπολοίπων της γκάμας και, δεύτερον, επειδή η συγκεκριμένη Plug-in υβριδική τεχνολογία ταιριάζει απόλυτα στην καθημερινότητα και στις ανάγκες του μέσου Έλληνα. Plug-in εκδοχή της νέας Octavia διατηρεί φυσικά τον εκλεπτυσμένο και επιβλητικό της χαρακτήρα στο αισθητικό κομμάτι, με το καπάκι της φόρτισης στο εμπρός αριστερά φτερό και το λογότυπο iV στο πίσω μέρος, να υποδηλώνουν πως πρόκειται για την πιο «πράσινη» Octavia όλων των εποχών.

Η Grand Coupe της δοκιμής μας εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα 1.4 TSI 150 ίππων (250 Nm ροπή) και με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 85kW και 330 Nm ροπής, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα και έχει χωρητικότητα 13kWh. Τι σημαίνει αυτό; ότι η Octavia iV συνδυαστικής απόδοσης 204 ίππων και 350 Nm ροπής, μπορεί να συνδεθεί σε οικιακή πρίζα για 3 ώρες και 45 λεπτά (στο 80% της φόρτισης, 5,5 ώρες για πλήρη φόρτιση) και να είναι σε θέση να διανύσει 45 χλμ. στο E-mode (55 χλμ. έπειτα από πλήρη φόρτιση) μέσα στην πόλη χωρίς να καταναλώσει ούτε ένα ml βενζίνης.   

Όση απόσταση κάνει δηλαδή ένας μέσος οδηγός για να πάει και να γυρίσει από την εργασία του. Το κόστος σε ρεύμα μεταφράζεται σε περίπου 2€ ενώ, σε περίπτωση που θέλουμε να κινηθούμε σε mode Hybrid Auto με φορτισμένη μπαταρία, θα δούμε την κατανάλωση καυσίμου να πέφτει κάτω από τα 4 λίτρα/100 χλμ. (650 χλμ. αυτονομία με ρεζερβουάρ χωρητικότητας 39,5 λίτρων). Αυτό συμβαίνει γιατί η Octavia ξεκινά πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα, επωμίζοντας έτσι μεγάλο μέρος από την απαιτούμενη ενέργεια, ενώ ένας συμπλέκτης αναλαμβάνει δράση κάθε φορά που πρέπει να επέμβει ο θερμικός κινητήρας.

Στη συνέχεια, ο οδηγός μπορεί να δει μέσω του πίνακα οργάνων σε ποιο σημείο χρειάζεται να βοηθήσει ο θερμικός κινητήρας και αν θέλει μπορεί να αφήσει λίγο το πεντάλ του γκαζιού για να κινηθεί έξυπνα και οικονομικά. Σε αντίθετη περίπτωση, ο 1.4 ΤSI θα φορτίσει τη μπαταρία όποτε χρειαστεί (είτε πιέζουμε το αυτοκίνητο, είτε έχει εξαντληθεί σχεδόν το ηλεκτρικό ρεύμα), μη αφήνοντας πάντως την κατανάλωση να ξεφύγει πάνω από τα 5,8 λίτρα/100 χλμ.

photos: ptritaris

Μέσα στην πόλη το υβριδικό σύστημα φροντίζει να ανακτά ενέργεια σε κάθε ευκαιρία, είτε με το φρενάρισμα, είτε με το που αφήνεις το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού (μειώνεται η κύλιση λίγο παραπάνω από όσο θα θέλαμε), ενώ σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ο ηλεκτροκινητήρας έχει περισσότερο βοηθητικό ρόλο παρά γεμίζει. Ενδεικτικά, σε E-mode η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 140 χλμ./ώρα δείγμα του ότι όσο πιο αστικές είναι οι μετακινήσεις τόσο χαμηλότερη η κατανάλωση.

Το θετικό πάντως σε σχέση με ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο είναι ότι δεν χρειάζεται να… σκας για να βρεις σταθμό ταχυφόρτισης ή να αγχώνεσαι για την αυτονομία, μια και η συγκεκριμένη Plug-in υβριδική τεχνολογία έχει φτιαχτεί για όλα τα γούστα και όλες τις συνθήκες. Η Octavia Grand Coupe υπηρετεί αυτή τη λογική του all around Grand Coupe δίνοντας μια επιπλέον επιλογή για sport οδήγηση. Στην περίπτωση αυτή, το 6άρι DSG δουλεύει… υπερωρίες με τα ανεβοκατεβάσματα των σχέσεων, (έξυπνη και χρήσιμη η ένδειξη της θερμοκρασίας του κιβωτίου ταχυτήτων στον πίνακα οργάνων), τον θερμικό κινητήρα να μην ξεκουράζεται και το τιμόνι και την ανάρτηση να γίνονται λίγο πιο σφιχτά, μπαίνουμε λιγάκι σε κλίμα… RS (0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτ.).

Οι κλίσεις ωστόσο του αμαξώματος, τα 237 παραπανίσια κιλά σε σχέση με την έκδοση 1.5 TSI, και το γενικό στήσιμο με γνώμονα την άνεση μας υπενθυμίζουν πως η λογική της Plug-in Octavia είναι να κάνεις την καθημερινότητα σου πιο εύκολη και πιο οικονομική και όχι να βάλεις… φωτιά στην άσφαλτο, ακόμα και αν η ιπποδύναμη παρέχει αυτή τη δυνατότητα.

Άλλωστε, ο κομψός διάκοσμος στο εσωτερικό, με τον συνδυασμό υφάσματος και μαλακών στην αφή υλικών, παραπέμπει σε… vip μετακινήσεις και premium αίσθηση. Ο οθόνη multimedia αφής στην έκδοση Style έχει διάσταση 10 ίντσες (8,25 για την ambiente) και απαιτεί μεν χειρισμό εν στάση, συνδυάζεται όμως με πλήκτρα για τις βασικές λειτουργίες που κάνουν την εξοικείωση ευκολότερη και πιο άμεση. Όσο για τον hi-tech χαρακτήρα ούτε λόγος, αφού αρκεί να το βάλεις στην ένδειξη ανάκτησης ενέργειας και να εκπαιδεύεσαι (όχι ο οδηγός αλλά οι επιβάτες) για το πότε η μπαταρία ιόντων λιθίου φορτίζεται και με ποιόν τρόπο ανάλογα το στυλ οδήγησης.

Χώροι υπάρχουν άπλετοι για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους, με το πορτμπαγκάζ να έχει μειωθεί από 600 σε 450 λίτρα λόγω της μπαταρίας 12V (χρειάζεται για λειτουργίες χαμηλών απαιτήσεων σε ρεύμα) και του καλωδίου φόρτισης. Η μείωση ωστόσο δεν γίνεται αισθητή αφού σε βάθος και πλάτος οι διαστάσεις δεν έχουν μειωθεί και έτσι δεν θα νιώσει κάποιος ότι κάνει την παραμικρή υποχώρηση σε θέμα χώρων.

Γενικότερα, η υποχώρηση δεν είναι μια λέξη που μπορεί να ακουστεί στην Octavia της δοκιμής μας, καθώς είναι ένα από τα πληρέστερα μοντέλα που μπορεί να οδηγήσει κάποιος. Διαθέτει εμφάνιση που δικαιολογεί το όνομα Grand Coupe (τα LED φωτιστικά σώματα κεντρίζουν τα βλέμματα), ποιότητα κύλισης, άνεση στο δρόμο, χώρους, hi-tech οθόνη και οικονομία καυσίμου.

Προσθέστε σε όλα αυτά και την χαμηλή εκπομπή CO2, συμμορφωμένη με τις απαιτήσεις του Euro 6d (δεν απαιτούνται τέλη κυκλοφορίας) και θα καταλάβετε ως ένα σημείο το γιατί το κόστος αγοράς ξεκινά από 35.900 ευρώ για την έκδοση Ambiente (37.100 ευρώ για την style της δοκιμής μας). Ποσό που ακούγεται και είναι τσουχτερό όμως δικαιολογήσιμο όταν μιλάμε για ένα μεσαίο οικογενειακό που τα κάνει όλα. Και αν δεν πτοείστε από την δαιμονοποίηση του diesel αξίζει να ρίξετε μια ματιά στην δοκιμή μας με την έκδοση Octavia Grand Coupe 2.0 TDI.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA

Skoda Octavia Grand Coupe iV 204PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.395 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 80 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,4 kgm) / 1.550-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση, άμεσος ψεκασμός
ΑΠΟΔΟΣΗ
Συνδυασμένη απόδοση 204 PS / 350 Nm
ΗΛΕΚΤΡΙΚO ΜΕΡΟΣ
Ηλεκτροκινητήρας Ισχύς: 85 kW, Ροπή: 330 Nm
Συστοιχεία μπαταριών Λιθίου-ιόντων, Χωρητικότητα: 13 kWh, net χωρητικότητα: 10,4 kWh, φόρτιση AC: Από 3,5 ώρες (3,7 kW) έως 5,5 ώρες (2,3 kW), (2,5 ώρες σε wallbox)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7 sec
Τελική ταχύτητα 220 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 0 lt για τα πρώτα 55 km (με φορτισμένες μπαταρίες), 5,8 lt/100 km (σε μεικτές συνθήκες κίνησης με χαμηλό φορτίο μπαταρίας)
Ηλεκτρική: 2,5 kWh/100 km, 20 kW/h με άδεια τη μπαταρία
Τυποποιημένη 1,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 39,5 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) Μεικτή: 581km
Ηλεκτρική: 55 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 22 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone T005, 225/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.689 x 1.829 x 1.477 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.543 / 1.535 mm
Μεταξόνιο 2.680 mm
Χώρος αποσκευών 450 – 1.405 lt
Απόβαρο 1.608 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 35.900€ (39.900€ με τους 245 PS)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button