NEA

Volkswagen: Τo ID.4 δεν είναι επικερδές

Προς το παρόν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δη τα πιο οικονομικά δεν φέρουν κέρδος στις εταιρίες που έχουν επενδύσει πολύ μεγάλα κονδύλια στα EV.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής εξέλιξης των επιβατικών της VW, Thomas Ulbrich, η τιμή με την οποία πωλείται σήμερα το ID. 4 δεν αφήνει κέρδος στην εταιρία. Ένας από τους λόγους που συμβαίνει αυτό είναι ότι η εταιρία δεν έχει φθάσει ακόμα στην πλήρη παραγωγική δυνατότητα του εργοστασίου στο Zwickau στην Γερμανία. Όπως λέει ο Ulbrich «…δεν είναι μόνο θέμα του αυτοκινήτου, αλλά είναι και λόγω της ανάγκης για αύξηση της παραγωγής. Όλα είναι καινούργια και δεν έχει φτάσει ακόμα στο μέγιστο της παραγωγής».

Η VW πιστεύει ότι ο διαρκώς αυξανόμενος αριθμός ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μειώσει το κόστος αγοράς τους και θα τα κάνει πιο προσιτά. Όμως σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, αυτό πιθανόν να μην λειτουργήσει έτσι, καθώς η αύξηση της ζήτησης των υλικών για την κατασκευή των μπαταριών θα ανεβάσει την τιμή τους κάθετα.

Highly automated: manufacturing of the battery systems for the ID.3 and ID.4 at Volkswagen Group Components Braunschweig.

Η εκτίμηση είναι ότι όσο θα μειώνεται το κόστος για τα περιφερειακά της μπαταρίας, θα ανεβαίνει το ποσοστό του τελικού κόστους της αξίας της που αντιστοιχεί στα πολύτιμα ορυκτά που υπάρχουν εντός της. Έτσι, η αυξημένη ζήτηση αυτών των υλικών θα ανεβάσει ακόμα περισσότερο την τιμή τους, και αυτό για πρώτη φορά θα αλλάξει μία βασική αρχή της αυτοκινητοβιομηχανίας, ότι δηλαδή οι μεγάλοι αριθμοί παραγωγής κατεβάζουν το κόστος.

Πάντως, η VW εστιάζει στο να αυξήσει την απόδοση των μπαταριών της και να μειώσει το κόστος των υλικών αλλά και των περιφερειακών που χρησιμοποιούνται, όπως για παράδειγμα για την ψύξη της. Η εταιρία επίσης σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει προς το τέλος της δεκαετίας και solid state μπαταρίες. Μέχρι τότε, η μόνη λύση για φθηνά ή έστω προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα είναι η μαζική επιδότηση από τις κυβερνήσεις. Και βλέπουμε πόσο αυτό θα βαστήξει…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button