MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Kona 1.0 iMT 48V 120 PS [test drive]

Έπειτα από μία γεμάτη τριετία παρουσίας στους ευρωπαϊκούς δρόμους, 228.000 πωλήσεις στη γηραιά ήπειρο και αρκετά βραβεία σχετικά με τη σχεδίαση του, το Kona ανανεώθηκε διακριτικά αλλά εύστοχα έτσι ώστε να συνεχίσει την πετυχημένη πορεία του.

Η συνταγή για το κορεατικό crossover από το 2018 που έκανε την εμφάνιση του ήταν απλή μεν, άκρως πετυχημένη δε. Όμορφη σπορ σχεδίαση, κόμπακτ διαστάσεις που παραπέμπουν στην μικρομεσαία κατηγορία, αξιόλογοι χώροι και συνδυασμός άνεσης και οδικής συμπεριφοράς.

Με λίγα λόγια, τα κάνει όλα καλά σε βαθμό αρκετά πάνω από το μέτριο και ο τιμολογιακός του χαρακτήρας είναι προσιτός. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που βλέπετε ολοένα και περισσότερα Kona στους δρόμους. Γιατί άλλωστε να πάρεις ένα αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας, όταν μπορείς να… ξεχωρίσεις με ένα κόμπακτ SUV, ολόφρεσκο και με ελαφρώς… περιπετειώδη χαρακτήρα χάρη και στα 17 εκατοστά απόστασης από το έδαφος;

H Hyundai λοιπόν είχε να λύσει δύο ζητούμενα, αφενός να συνεχίσει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της όπως επιτάσσουν οι καιροί, και αφετέρου να προχωρήσει στην ανανέωση ενός μοντέλου που ξεκίνησε με αρκετή επιτυχία και όλα δείχνουν πως θα συνεχίσει έτσι.

Το πρώτο ζητούμενο λύθηκε με την ήπια υβριδική έκδοση που αφορά τη δοκιμή μας, και έχει να κάνει με μια μπαταρία 48V (τοποθετημένη κάτω από το χώρο αποσκευών. Πρόκειται για  σύστημα ιμάντα μίζας/ γεννήτριας που υποβοηθά στις εκκινήσεις (θεωρητικά δίνει έως 12 kW) και συνδράμει στην μείωση της κατανάλωσης. Η παρουσία του είναι εντελώς διακριτική και γίνεται αντιληπτή περισσότερο από την σχετική απεικόνιση παρά στην πράξη.

Το δεύτερο ζητούμενο αφορά στην οπτική ανανέωση και στον πιο δυναμικό σχεδιασμό του Kona. Οι νέοι προφυλακτήρες στο εμπρός και πίσω μέρος προσδίδουν ένα… αγριεμένο προφίλ, όπως και οι εισαγωγές αέρα αλλά και τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, κάνουν το Kona να μοιάζει με… Κορεάτη μαχητή που αναζητά εκδίκηση (οι σινεφίλ του κορεατικού κινηματογράφου θα καταλάβουν). Αυτές οι κινήσεις προσέθεσαν στο Kona τέσσερα επιπλέον εκατοστά σε μήκος, με το πλάτος και το μεταξόνιο φυσικά να παραμένουν αμετάβλητα.

Τα προστατευτικά περιφερειακά του αμαξώματος και οι όμορφες ζάντες 18 ιντσών υπενθυμίζουν πως πρόκειται για ένα αστικό crossover, όχι για ένα συνηθισμένο hatchback. Έτσι, το Kona μπορούμε να πούμε ότι ξεχωρίζει ανάμεσα στο πλήθος και αυτό είναι επίτευγμα για ένα μοντέλο προσιτού χαρακτήρα και αποτελεί ένα μίνι παράσημο για τη Hyundai.  

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Kona το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κανείς είναι ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, γνωστός από τα i20 και Tucson, και ταιριαστός απόλυτα με τον χαρακτήρα εκσυγχρονισμού του κορεατικού crossover. Σε ορισμένες εκδόσεις εξοπλισμού θα συναντήσει κανείς και οθόνη multimedia αφής 10,25 ιντσών (και σε αυτή της δοκιμής μας), παρόλο που συνήθως οι οθόνες αυτές διακρίνονται από μία σχετική πολυπλοκότητα, μπορούμε να πούμε πως στη συγκεκριμένη μας κέρδισε η εργονομία και η ευκολία στις ρυθμίσεις του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού.   

Ο διάκοσμος, και ειδικότερα τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο Kona μπορεί να είναι σκληρά στην αφή (στο μεγαλύτερο ποσοστό τους), όμως υπόσχονται μεγάλη αντοχή στην πορεία του χρόνου και αυτό είναι κάτι που κυριαρχεί στο πνεύμα της κορεατικής μάρκας κάθε φορά που εξελίσσει ένα νέο μοντέλο. Οι χώροι είναι αξιοπρεπείς για μία τετραμελή… κομπανία με το πορτμπαγκάζ να διαθέτει μάλιστα 374 λίτρα, αντί για 361 προ ανανέωσης. Ταυτόχρονα, οι θέσεις για μικροαντικείμενα δεν θα λείψουν στον οδηγό και το συνοδηγό.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Πλήρως εναρμονισμένο με το πνεύμα της εποχής, το Kona της δοκιμής μας εφοδιάζεται με 1.000άρη τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα με απόδοση 120 ίππους και 172 Nm ροπής. Μη σας ξεγελάει η χωρητικότητα, το μοτέρ τεχνολογίας Smartstream συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού βαλβίδων είναι 4% πιο αποδοτικό, 5% βελτιωμένο σε κατανάλωση καυσίμου και εκπέμπει 12% λιγότερο CO2, ενώ διακρίνεται για την ελαστικότητα του και το «τράβηγμα» από τις χαμηλές στροφές.

Θεωρητικά, η κατανάλωση καυσίμου για το Kona 1.0Τ δεν ξεπερνά τα 6 λίτρα/100 χλμ. Στην πράξη όμως και σε συνθήκες πόλης με κλιματισμό και καμία έκπτωση σε επιδόσεις, θα δείτε το οικονομόμετρο να γράφει 8 λίτρα/100 χλμ., αριθμός ικανοποιητικός για ένα crossover 120 ίππων. Βέβαια αυτό μπορεί να διαφοροποιηθεί αναλόγως τη ρύθμιση ανάμεσα στο eco, normal και sport, επιλογές που αλλάζουν την απόκριση του γκαζιού και το βάρος του συστήματος διεύθυνσης.

Στο eco θα παρατηρήσετε περιστασιακά τις στροφές του κινητήρα να πέφτουν στο μηδέν όταν αφήσετε το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού. Σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζει το μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο iMT (εξαιρετικό σε αίσθηση), το οποίο λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρονικά χωρίς μηχανικό σύνδεσμο και απομπλέκει τον κινητήρα, βάζοντας ένα ακόμη λιθαράκι στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου και στις μειωμένες εκπομπές CO2.

Στη λειτουργία «sport», η απόκριση είναι πιο άμεση και το τιμόνι γίνεται ελαφρώς πιο βαρύ, ωστόσο και πάλι θα το θέλαμε πιο στιβαρό και πιο ακριβές, καθώς μοιάζει περισσότερο φτιαγμένο για δύσκολο παρκάρισμα και λιγότερο για δρόμους με κλειστές στροφές. Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, το κορεατικό crossover ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα σε άνεση και κράτημα, και αυτό είναι έργο της νέα ρύθμισης στην ανάρτηση και συγκεκριμένα στη διάμετρο των αντιστρεπτικών. 

Από το βασική κιόλας έκδοση του Kona θα παρατηρήσει κανείς πλήθος ηλεκτρονικών βοηθημάτων (συγκεκριμένα 10) που προσανατολίζονται στην ασφάλεια των επιβατών και την αποφυγή ατυχήματος. Το Hyundai SmartSense, όπως το αποκαλούν οι Κορεάτες, φροντίζει με συστήματα όπως η προειδοποίηση και το σφίξιμο στο τιμόνι κατά την παρέκκλιση από τη λωρίδα μας, ώστε να μειωθούν κατά το δυνατό οι πιθανότητες μιας δυσάρεστης εξέλιξης.

Η ύπαρξη του πακέτου ασφάλειας από την έκδοση των 17.890€ συγκαταλέγεται στα όπλα του ανανεωμένου Kona, που ακόμη και αν το αποκτήσει κάποιος στην πληρέστατη έκδοση των 21.290€ της δοκιμής μας, μπορούμε να πούμε πως θα έχει ένα πλήρες ευχάριστο SUV με φρέσκια εμφάνιση χωρίς να βάλει το χέρι πολύ βαθιά στην τσέπη. Παράλληλα με τον ελαφρώς υβριδικό του χαρακτήρα μας, συστήνεται στην απαρχή της ηλεκτρικής εποχής στην οποία βαδίζουμε με αργούς αλλά σταθερούς βηματισμούς.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai Kona 1.0 iMT 120 PS 48V Hybrid – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,6 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) /6.000 rpm
Ροπή 172 Nm (17,5 kgm) / 1.500-4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό + mild hybrid σύστημα 48V ισχύος 12 kW
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,0 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,0 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 625 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 138 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων τεχνολογίας iMT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental Premium Contact6, 215/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.205 x 1.800 x 1.565 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.563 / 1.572 mm
Μεταξόνιο
Απόσταση από το έδαφος
2.600 mm
170 mm
Χώρος αποσκευών 374-1.176 lt
Απόβαρο 1.325 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 17.890€ (21.290€ για την έκδοση της δοκιμής μας)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!