TRENDINGΔΟΚΙΜΕΣ

Suzuki SX4 S-Cross 1.4 VVT 4WD Hybrid AllGrip [test drive]

Μπορεί να έχουν περάσει περίπου τρία χρόνια από την τελευταία του ανανέωση, ωστόσο το Suzuki SX4 S-Cross εξακολουθεί να παραμένει στην επικαιρότητα με την προσθήκη ενός «ήπιου» υβριδικού συστήματος 48V.

Με όπλο κυρίως την ουσία (χώροι, άνεση, τιμή πώλησης) και λιγότερο το ντιζάιν, αφού μετά η επταετής συνολικά πορεία είναι εμφανής, το ανανεωμένο Suzuki SX4 S-Cross Hybrid συνεχίζει να αποτελεί μια δελεαστική επιλογή. Και αυτό επειδή καταφέρνει να δίνει απαντήσεις στις ανάγκες μίας συγκεκριμένης μερίδας πελατών του, που αναζητούν χώρους, πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά, οικονομία στην οδήγηση και… τετρακίνητη ελευθερία. Άλλωστε η Suzuki με 50 χρόνια ενασχόλησης στα συστήματα τετρακίνησης είναι η μόνη εταιρεία που διαθέτει τετρακίνητες εκδόσεις σε όλα της τα μοντέλα.

Μια εβδομάδα ήταν αρκετή για να διαπιστώσουμε το τετρακίνητο DNA της ιαπωνικής φίρμας, στο Suzuki SX4 S-Cross Hybrid AllGrip. Έχοντας την ευκαιρία, μετά το απαγορευτικό να κινηθούμε από την Αθήνα έως το Σούνιο, με αφορμή το επίσημο άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού, πάντα πίσω από το τιμόνι του SX4 S-Cross Hybrid AllGrip, όχι μόνο εκτιμήσαμε την πρακτικότητα του, (αφού ταξιδεύσαμε με πλήρες φορτίο), αλλά απολαύσαμε και λίγο χρόνο για παιχνίδια με την άμμο στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής.

Ξεκινώντας από την θέση οδήγησης, με την σκαλωτή ρύθμιση της πλάτης, ο οδηγός θα βρει εύκολα την θέση που του αρμόζει. Το τιμόνι με την σειρά του ρυθμίζεται, ενώ το κάθισμα και αυτό προσφέρει δυνατότητα ρύθμισης καθ ‘ύψος. Η εργονομία των διακοπτών του πίνακα οργάνων κλπ., με τη σειρά της κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα, καθώς η πρακτικότητα και σε αυτό το μέτωπο προηγείται της υψηλής αισθητικής.

Σε κάθε περίπτωση ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τα πάντα, ακόμα και θερμαινόμενα καθίσματα στην πλούσια έκδοση, ενώ το σύστημα για αναζήτηση αντικειμένων στις νεκρές γωνίες του αυτοκινήτου αποδεικνύεται στην πράξη πολύ βοηθητικό. Ζωτικής σημασίας και το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης που είναι πάντοτε άγρυπνο alert σε οποιαδήποτε απροσεξία του οδηγού. Η καμπίνα του S-Cross  παραμένει ως έχει,  με σκληρά πλαστικά στο ταμπλό και τις πόρτες, που μπορεί να μην συμβαδίζουν με τις απαιτήσεις των καιρών, αλλά ταυτόχρονα δεν εγείρονται ζητήματα τριγμών κλπ. Στο ταμπλό ξεχωρίζει ασφαλώς το πλαίσιο piano black γύρω από την οθόνη 7” του συστήματος πολυμέσων., καθώς το συγκεκριμένο σύστημα είναι σχετικά αναβαθμισμένο σε γραφικά και λειτουργεί με εντολές αφής αλλά και φωνητικές, διαθέτοντας παράλληλα και συνδεσιμότητα με το διαδίκτυο και το κινητό σας.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Από τα πρώτα μόλις μέτρα της κίνησης του, στο SX4 S-Cross Hybrid AllGrip, με τον κινητήρα των 1.373 κυβικών εκατοστών και την συνδρομή του 48V υβριδικού συστήματος, ο οδηγός θα αντιληφθεί ότι έχει να κάνει με ένα σβέλτο Crossover και κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ συνοδεύεται με γρήγορη επιτάχυνση και ήχο που θυμίζει “παλιά” 16βαλβιδα. Σε ό,τι αφορά την εμπλοκή του υβριδικού συστήματος, αυτή γίνεται αντιληπτή στον οδηγό, μόνο όταν αφήσει το γκάζι, όταν και θα αισθανθεί ένα ανεπαίσθητο φρενάρισμα.

Εστιάζοντας στα του κινητήρα ισχύος 129 ίππων, το υβριδικό σύστημα της Suzuki ανακτά ενέργεια από το φρενάρισμα και την επιβράδυνση. Συγκεκριμένα λειτουργεί ως ήπια υβριδικό start/stop και επιτρέπει το ρολάρισμα του αυτοκινήτου σε ταχύτητες κάτω των 16 χλμ./ώρα, χωρίς να εμπλέκεται ο θερμικός κινητήρας. Με τις άνω παρεμβάσεις η ιαπωνική φίρμα, υπόσχεται μικτή κατανάλωση 5,7 λίτρα/100 χλμ., κάτι που είναι εφικτό… στα χαρτιά. Σε κάθε περίπτωση, εμείς κινούμενοι και σε αστικό κύκλο και εκτός Αθηνών, με βαρύ πόδι, ο μέσος όρος κατανάλωσης δεν ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα.

Η οδική συμπεριφορά του βάρους 1.340 κιλών γιαπωνέζικου crossover θα ικανοποιήσει τον οδηγό του, με την πολύ καλή κατευθυντικότητα, την αίσθηση του τιμονιού αλλά και το σύστημα πέδησης με την πολύ καλή απόδοση του. Σαφής είναι εξάλλου ο προσανατολισμός της ανάρτησης, που δεν είναι άλλος από την άνεση, αν και επιτρέπει τις κάπως “ξερές” αναπηδήσεις σε εγκάρσια εμπόδια, θυμίζοντας κάτι από προηγούμενης γενιάς Grand Vitara.

Συνολικά το Suzuki SX4 S-Cross Hybrid AllGrip κοιτάζει κατάματα τους ανταγωνιστές και σε αυτό το σκέλος. Προσωπικά εκτίμησα την λειτουργία του κινητήρα με το συγκεκριμένο ήχο, ως λάτρης των παλαιών 16v μοτέρ και τις φιλτροχοάνες που προσθέταμε… ως αξεσουάρ ήχου, αλλά και την πολύ καλή συνεργασία με το κιβώτιο ταχυτήτων. Με οδηγό τα παραπάνω και έχοντας επιλέξει την σπορ επιλογή οδήγησης, πράγματι κινηθήκαμε σε σβέλτους ρυθμούς, απολαμβάνοντας την όμορφη διαδρομή προς το Σούνιο. Για τους λάτρεις των αριθμών, το Suzuki SX4 S-Cross Hybrid AllGrip πραγματοποιεί τα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2’’ και η τελική του φτάνει τα 190 χλμ./ώρα.

Ειδική αναφορά θα πρέπει να γίνει για την τετρακίνηση, με το γνωστό «κλείδωμα» της, καθώς για πολλούς είναι και ο λόγος για να αγοράσει κάποιος το συγκεκριμένο SX4, πέραν των μεγάλων χώρων και τα 430 λίτρα αποσκευών που διαθέτει. Αν και με τα ασφάλτινα λάστιχα σε ζάντες 17 ιντσών, τα περιθώρια να κινηθείς σε κακοτράχαλα εδάφη είναι ένα ρίσκο.

Ωστόσο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε, έστω και σε light ρυθμούς… την αποτελεσματικότητα της τετρακίνησης και το κλείδωμα αυτής, τόσο στην άμμο όσο και σε παραλία με βότσαλο, που πράγματι κινηθήκαμε χωρίς φόβο. Όχι, η άμμος δεν ήταν «πούδρα», ούτε το βότσαλο… βοτσαλάκι. Σε κάθε περίπτωση το τετρακίνητο SX4 S-Cross Hybrid AllGrip δεν θα κινηθεί όπως το αγρίμι Jimny, αλλά θα ταξιδεύσει τον οδηγό και την παρέα του σε παραλίες και διαδρομές που δεν θα πήγαινε με ένα απλό προσθιοκίνητο SUV.

Τέλος, για τους υποψήφιους αγοραστές του Suzuki SX4 S-Cross Hybrid AllGrip, το εν λόγω μοντέλο πληρώνει σήμα από 85 ευρώ και η τιμή εκκίνησης για την δικίνητη έκδοση είναι τα 18.800 ευρώ και για την τετρακίνητη τα 22.600 ευρώ. Tην οποία φυσικά εγώ θα επέλεγα. Πλέον για να αγοράσει κάποιος καλό τετρακίνητο θέλει πάνω από 26.000 ευρώ στην καλύτερη των περιπτώσεων. Ναι, τα νέα αυτοκίνητα έχουν ακριβύνει αρκετά…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SUZUKI

Suzuki S-Cross 1.4 VVT 4WD Hybrid AllGrip – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.373 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 82,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 95 kW (129 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 235 Nm (24,0 kgm) / 2.000-3.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό + mild hybrid σύστημα 48V ισχύος 10 kW
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5,7 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 47 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 626 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 136 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων 
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental Premium Contact6, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.300 x 1.800 x 1.565 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.585 / 1.505 mm
Μεταξόνιο
Απόσταση από το έδαφος
2.600 mm
180 mm
Χώρος αποσκευών 430-1.269 lt
Απόβαρο 1.325 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 17.890€ (21.290€ για την έκδοση της δοκιμής μας)

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button