TRENDINGΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen Golf 1.0 eTSI [test drive]

Συμμορφωμένη με την εποχή… εξηλεκτρισμού που διανύουμε, η όγδοη γενιά του VW Golf δείχνει το «πράσινο» προφίλ της ακόμα και στην πιο… ταπεινή της εκδοχή. 

Με μισό αιώνα πορείας στο αυτοκινητιστικό κουρμπέτι, οι απαιτήσεις από ένα μικρομεσαίο με τόσο βαρύ όνομα δεν γίνεται παρά να είναι υψηλότατες. Ειδικά από τη στιγμή που βρισκόμαστε στο μεταίχμιο της ηλεκτρικής εποχής, το VW Golf δεν μπορούσε να μην μας συστηθεί με τις ανάλογες «πράσινες» ευαισθησίες αλλά και έντονες τεχνολογικές πινελιές.

Η έκδοση της δοκιμής μας είναι ίσως η πλέον ενδιαφέρουσα από πλευράς κινητήρα. Πρόκειται για την έκδοση eTSI, με τον αλουμινένιο τρικύλινδρο 1.000άρη turbo βενζινοκινητήρα (τον συναντάμε και σε άλλα μοντέλα του ομίλου όπως το Audi A3) απόδοσης 110 ίππων και την συνεισφορά ενός ήπιου υβριδικού συστήματος με μπαταρία ιόντων λιθίου 48V.

Και γιατί λέμε ότι είναι η πλέον ενδιαφέρουσα έκδοση που μπορεί να συναντήσει κανείς στην ελληνική αγορά; Πολύ απλά επειδή μπορεί να συνδυάσει τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τη χαμηλή εκπομπή CO2 με αξιοπρεπέστατες επιδόσεις σε ένα hi-tech περιτύλιγμα. Ας πάμε να δούμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Το νέο Golf μπορεί να μην άλλαξε ριζικά την εμφάνιση του, όμως γρήγορα θα παρατηρήσει κάποιος ότι πρόκειται για κάτι «φρέσκο» και αναγνωρίσιμο. Το παραδοσιακό καλούπι του γερμανικού μοντέλου έχει ενισχυθεί με σύγχρονα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και νέο ευδιάκριτο λογότυπο, ενώ η μάσκα, τα νεύρα στο καπό και οι πλαϊνές γραμμές δίνουν ένα τόνο δυναμισμού που θα μπορούσε να παραπέμπει στις… GTI εποχές. Μέσα σε όλα, έχει βελτιωθεί και ο αεροδυναμικός συντελεστής (cd 0.275), προσθέτοντας με τον τρόπο αυτό ένα λιθαράκι ακόμα στον τομέα της οικονομίας καυσίμου.

Τα πράγματα στο εσωτερικό είναι σαφώς διαφοροποιημένα, υπό την έννοια της μεγαλύτερης σχεδιαστικής τόλμης και τις έντονες δόσεις εκσυγχρονισμού. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και μάλιστα επιτρέπει αρκετές προσαρμογές στις ενδείξεις και στο σημείο που θέλει να τις βλέπει ο οδηγός (δεξιά ή αριστερά όπως κοιτάζει πίσω από το τιμόνι). Το δεύτερο σημείο που κλέβει την παράσταση είναι το infotainment composition system, η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, μέσα από την οποία μπορείς να αλλάξεις λειτουργίες όπως ο κλιματισμός, η μουσική ή και η υποβοήθηση στάθμευσης.

Μπορεί να απαιτεί ένα μικρό χρόνο εξοικείωσης και αρκετή συγκέντρωση (καλό είναι να το χειρίζεστε μόνο σε στάση), όμως προσδίδει high-tech χαρακτήρα, όμορφα χρώματα και αίσθηση σαν να κρατάτε στα χέρια σας ένα σύγχρονο tablet 8,25 ιντσών στο σαλόνι σας. Βέβαια, για τις πολύ βασικές λειτουργίες όπως αυτή του κλιματισμού και της υποβοήθησης στάθμευσης, υπάρχουν επιπλέον διακριτικά buttons για να μην χρειαστεί να μπείτε στο μενού αφής.

Η έκδοση eTSI διαθέτει αποκλειστικά αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων, ο επιλογέας του οποίου θυμίζει ένα μικρό και εύχρηστο joystick ηλεκτρονικού παιχνιδιού και μπορούμε να πούμε ότι μας αρέσει περισσότερο σε σχέση με τον παραδοσιακό μεγάλο επιλογέα ταχυτήτων. Παράλληλα, εξοικονομείται επιπλέον χώρος στην κεντρική κονσόλα και, μαζί με τις δύο ποτηροθήκες, ένα μεγάλο χώρο για μικροαντικείμενα και ένα μικρό για νομίσματα ή κλειδιά, η πρακτικότητα και η εργονομία φθάνει σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο. Σε γενικές γραμμές οι χώροι είναι αρκετοί για τέσσερις ενήλικες και δεν υστερούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ενδεικτικά, τα 380 λίτρα του χώρου αποσκευών το κατατάσσουν στο μέσο όρο των υπόλοιπων μικρομεσαίων hatchback.

Το Golf της δοκιμής μας απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό που έχει ως γνώμονα την άνεση, την οικονομία και τη φιλοσοφία της ευχάριστης μετακίνησης. Εκεί, το 1.000άρι eTSI παίρνει άριστα καθώς ο τρόπος που η ανάρτηση αποσβένει τις κακοτοπιές είναι εξαιρετικός. Ανεξάρτητα αν ο δρόμος περιλαμβάνει στροφές, λακκούβες ή υψηλές ταχύτητες, οι επιβάτες νιώθουν την ποιότητα κύλισης και θα περάσουν αρκετό χρόνο απροβλημάτιστα.

photos: nmarinopoulos

Από την πλευρά του οδηγού, οι αλλαγές στο 7-τάχυτο DSG γίνονται ταχύτατα και η συνεργασία με τον κινητήρα απόδοσης 110 ίππων είναι άμεση και γραμμική ακόμα και στη λειτουργία sport. H μπαταρία 48V δεν ανεβάζει την ιπποδύναμη αλλά βοηθά στην εκκίνηση χωρίς να το καταλαβαίνει ο οδηγός, εκτός και αν κοιτάξει την κατανάλωση καυσίμου που κυμαίνεται κοντά στα 6 λίτρα/100 χλμ. Ο αριθμός αυτός είναι αποτέλεσμα του πολύ συχνού start/stop (δεν είναι ενοχλητικό) ακόμη και εν κινήσει λίγο πριν την πλήρη στάση του αυτοκινήτου, αλλά και της συνεισφοράς του ηλεκτροκινητήρα που μέσω ενός ιμάντα υποβοηθά το στροφαλοφόρο άξονα όταν χρειάζεται.

Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας διαθέτει μπόλικη τεχνολογία για να είναι αποδοτικός, γραμμικός και να μην αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης για τον χαμηλό του κυβισμό (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2’’). Λειτουργεί σε κύκλο Miller με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων αλλά και turbo μεταβλητής γεωμετρίας.

Έτσι, έχουμε ένα πληρέστατο σύνολο που καλύπτει απόλυτα σε όλους τους τομείς το μέσο οδηγό, καταναλώνει λίγο και εντυπωσιάζει με την αυτονομία του (κοντά στα 800 χλμ.). Το γερμανικό μικρομεσαίο μοιάζει σα να έχει φτιαχτεί για να συνδέσει την εποχή των TFSI κινητήρων εσωτερικής καύσης, με το αύριο της ηλεκτροκίνησης. Δεν σε ξενίζει σε καμία των περιπτώσεων και καλύπτει σχεδόν οποιαδήποτε απαίτηση ακόμη και από τον πιο δύστροπο οδηγό/ αγοραστή.

Ταυτόχρονα, η τιμή αγοράς για το Golf eTSI με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι κάτω από 22.000€ (για την ακρίβεια 21.710€), γεγονός που συνηγορεί και αυτό με τη σειρά του στο γιατί το μοντέλο της VW θα συνεχίσει να γράφει ιστορία και πολλά ακόμη χρόνια, με μεγάλο αγοραστικό κοινό και σημαντικό αριθμό πωλήσεων.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

VW Golf 1.0 eTSI 48V – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5×76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 81 kW (110 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 2.000-3.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό + ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec
Τελική ταχύτητα 202 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 5,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 769 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 118 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Nexen N Blue S, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.284 x 1.789 x 1.456 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.549 / 1.519 mm
Μεταξόνιο 2.636 mm
Χώρος αποσκευών 380 – 1.237 lt
Απόβαρο 1.302 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 21.710€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button