NEA

Πρόταση του ΔΝΤ για φορολογία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα!

Τα πάνω κάτω θα φέρει στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε παγκόσμια κλίμακα, αν γίνει πράξη η πρόταση του ΔΝΤ για φορολογία σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Συγκεκριμένα, η Νορβηγία θα πρέπει να αρχίσει να φορολογεί αυτοκίνητα υψηλής ισχύος με μπαταρία για να μειώσει το συνολικό κόστος των γενναιόδωρων κινήτρων για την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος (EV), ανέφεραν οι οικονομολόγοι του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) σε έγγραφο εργασίας την Πέμπτη.

Εάν εφαρμοστεί, η Νορβηγία θα μπορούσε να δει φόρους να επιβάλλονται για πρώτη φορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από πολυτελείς αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Porsche, η Jaguar και η Mercedes-Benz, καθώς και τα μοντέλα Tesla και Audi υψηλών προδιαγραφών.

Με στόχο  να γίνει το πρώτο έθνος που τερμάτισε την πώληση αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ έως το 2025, η Νορβηγία που παράγει πετρέλαιο εξαιρεί επί του παρόντος όλα τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα από τους φόρους που επιβάλλονται στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ως αποτέλεσμα, το 54% όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη Νορβηγία πέρυσι τροφοδοτήθηκαν μόνο με μπαταρίες, το οποίο είναι και παγκόσμιο ρεκόρ.

Για να τεκμηριωθεί μια φορολογία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τονίζεται ότι τα χαμένα κρατικά έσοδα πέρυσι στη Νορβηγία, ανέρχονται σε 250.000 κορώνες κατά μέσο όρο για κάθε νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πωλείται. Συνολικά, τα χαμένα έσοδα μεταφράζονται σε 2,32 δισεκατομμύρια δολάρια το έτος.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Ένα σχόλιο

  1. Να υπενθυμίσουμε ότι η Νορβηγία παράγει το 80%, ίσως και παραπάνω, της απαιτούμενης ηλεκτρικής της ενέργειας από υδροηλεκτρικά έργα. Μπορεί να κάνει οποιαδήποτε πολιτική “γουστάρει” σχετικά με την ηλεκτροκίνηση. Μία σύγκριση με την χώρα μας μόνο κατάθλιψη θα επιφέρει. Ήδη τώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές υπάρχει μεγάλος κίνδυνος διακοπών ηλεκτρικής παροχής σε περιοχές, με ταυτόχρονη εισαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας “από παντού” στην κυριολεξία. Ποιος είναι ο στόχος αριθμού κυκλοφορούντων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button