PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Peugeot 3008 Hybrid4 [test drive]

Η δεύτερη γενιά του 3008 ανανεώθηκε και τη δοκιμάζουμε στην πιο πλήρη της -εξηλεκτρισμένη και τετρακίνητη- εκδοχή 300 ίππων! 

Μπορεί το Peugeot 3008 να έκανε την εμφάνιση του για πρώτη φορά πριν από 12 χρόνια, χρειάστηκε όμως τη δεύτερη του γενιά το 2016 για να εκτοξευθεί τόσο σε θέμα πωλήσεων, όσο και στα μάτια του αγοραστικού κοινού, εντυπωσιάζοντας και κερδίζοντας το, είτε το απέκτησαν είτε όχι. Η σπίθα αυτή προ πενταετίας ήταν υπεραρκετή για τη γαλλική εταιρεία ώστε να χτίσει πάνω στην επιτυχημένη δεύτερη γενιά και περισσότερες εκδόσεις αλλά και να εκσυγχρονιστεί όπως επιτάσσουν οι μοντέρνοι καιροί.

Έτσι, φυσιολογικά φθάσαμε στο σήμερα, όπου το 3008 διαθέτει ανασχηματισμένο ρύγχος και νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, γεγονός που δημιουργεί ένα ενιαίο επιβλητικό σύνολο στο εμπρός τμήμα. Θα λέγαμε πως αυτές οι πινελιές, όπως και τα φώτα ημέρας (σχηματίζουν τους κυνόδοντες του λιονταριού), κάνουν το 3008 να μη μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο και να ξεχωρίζει από απόσταση με τη μεγάλη του μάσκα.

Στο πίσω μέρος οι αλλαγές ίσως είναι ακόμη πιο διακριτικές αλλά εύστοχες, με τα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα να εντυπωσιάζουν με τις τρεις λοξές γραμμές, σαν νυχιές του λιονταριού που πρωταγωνιστεί φυσικά όντας και το λογότυπο της εταιρείας. Επιπλέον, το «HYbrid4» πίσω δεξιά σπάει τη μονοτονία του μεγάλου όγκου, ενώ και δεύτερη τάπα ανεφοδιασμού υποδηλώνει τον Plug-in χαρακτήρα του γαλλικού SUV.

Στο εσωτερικό, χωρίς υπερβολή θα λέγαμε πως με την πρώτη ματιά παθαίνεις ένα μικρό σοκ με τη θετική έννοια. Λίγο ο hi-tech χαρακτήρας του, λίγο ο συνδυασμός δέρματος και γκρι αλκαντάρας, λίγο ο πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, λίγο η κονσόλα με τα μεταλλικά πλήκτρα για τις βασικές επιλογές και το αποτέλεσμα σε κερδίζει με τον εκσυγχρονισμένο και εκλεπτυσμένο χαρακτήρα του.

Τα πλήκτρα αυτά σε βάζουν κατευθείαν στο μενού της κάθε λειτουργίας, είτε αυτή αφορά τον κλιματισμό, είτε τη μουσική, είτε τη ροή ενέργειας, σε βοηθούν σε μεγάλο βαθμό έτσι ώστε να μην αποσπάς την προσοχή σου από την οδήγηση και κάνουν την παρέμβαση στην οθόνη αφής πιο σύντομη και εύκολη. Δε γίνεται λοιπόν να μην αναφέρουμε ότι μας άρεσαν και προσδίδουν εκτός από στιλ και μεγάλες δόσεις εξοικείωσης.  

Η πρακτικότητα είναι ικανοποιητική σε μεγάλο βαθμό (ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό το υποβραχιόνιο λειτουργεί και ως μεγάλο φωτιζόμενο ντουλαπάκι ψυγείο), θα μπορούσαν ωστόσο οι θήκες για μικροαντικείμενα να είναι ακόμη περισσότερες μια και μιλάμε για ένα family car εκτός των άλλων. Το όμορφο σύνολο πάντως ολοκληρώνεται άψογα με το μικρό κοφτό τιμόνι που θυμίζει γρήγορο «GT» (υπάρχει και το ομώνυμο λογότυπο) και προσωπικά μας βολεύει στο κράτημα του και υπενθυμίζει την ισχύ που είναι διαθέσιμη στη συγκεκριμένη έκδοση του γαλλικού μοντέλου.

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Το Hybrid4_300 GT αποτελεί ένα πλήρες πάντρεμα ανάμεσα στο sport χαρακτήρα και στο οικογενειακό πνεύμα. Εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα 1.6 PureTech απόδοσης 200 ίππων, ο οποίος με τη σειρά του συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) 81 kW ή 110 ίππους εμπρός και 83 kW ή 112 ίππους στον πίσω άξονα. Η συνδυαστική ισχύς φθάνει τους 300 ίππους και τα 520 Nm ροπής είναι διαθέσιμα από το πρώτο κιόλας άγγιγμα του πεντάλ του γκαζιού.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερις λειτουργίες οδήγησης: Την πλήρως ηλεκτρική, όπου μετά από πλήρη φόρτιση (διάρκειας από 2 μέχρι 8 ωρών ανάλογα την πρίζα ή το φορτιστή) μπορείς να διανύσεις περίπου 50 χλμ. χωρίς να καταναλώσεις ούτε ένα ml βενζίνης, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 135 χλμ./ώρα. Θεωρητικά η απόσταση αυτή είναι 59 χλμ., ωστόσο στην πράξη εμείς με ρεαλιστικές συνθήκες (κλιματισμός κλπ.) χρειάστηκε να μπούμε σε hybrid mode λίγο νωρίτερα. Στα θετικά η δυνατότητα για αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας για αργότερα, αφού μπορείς να κρατήσεις 10 ή 20 χλμ. για όταν σου φανούν πιο χρήσιμα και να μην εξαντλήσεις τη μπαταρία χωρητικότητας 13,2 kWh.

Και ως υβριδικό, τον πρώτο λόγο έχει η ηλεκτρική ενέργεια, αφού το 3008 ξεκινά ηλεκτρικά και σε υψηλότερες ταχύτητες κρίνεται απαραίτητη η λειτουργία του βενζινοκινητήρα. Στο υβριδικό mode η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται από 6 μέχρι 8 λίτρα/100 χλμ. κάτι που φυσικά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο οδήγησης και την ανάκτηση ενέργειας (πχ συχνό φρενάρισμα).

Η τρίτη λειτουργεία AWD αφορά την ύπαρξη τετρακίνησης, όπου όταν κριθεί απαραίτητο για την βελτίωση της πρόσφυσης o δεύτερος ηλεκτροκινητήρας επεμβαίνει τόσο όσο χρειάζεται για την απαραίτητη σταθερότητα στο δρόμο ή για ένα απαιτητικό εκτός δρόμου μονοπάτι.

Τέλος, στην πλέον ευχάριστη λειτουργία sport, όλοι οι κινητήρες… σηκώνουν τα μανίκια για χάρη των επιδόσεων, αφού το 3008 των 1.840 κιλών καταφέρνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,1 δευτερόλεπτα. Η αίσθηση με τη διαθέσιμη ροπή των 520 Νm είναι σχεδόν αγωνιστική και αν σκεφτεί κανείς ότι δεν περιμένεις από ένα υβριδικό SUV να σε κολλάει στο κάθισμα, τότε η έκπληξη γίνεται ακόμη μεγαλύτερη. Στη συγκεκριμένη επιλογή οδήγησης η οικονομία καυσίμου είναι λογικό να… πάει περίπατο, ενώ ένας τεχνητός ήχος αναλαμβάνει να παντρέψει τη sport αισθητική με την ουσία των επιδόσεων.

Το 8τάχυτο e-EAT κιβώτιο ταχυτήτων διακρίνεται για τις smooth αλλαγές του και τη μεγάλη διακριτικότητα, ωστόσο στην επιλογή sport αρέσκεται σε γρήγορα κατεβάσματα και φυσικά κρατάει τις σχέσεις πολύ περισσότερο. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση θα δείτε με την πρώτη ευκαιρία (πχ σε ανοιχτό δρόμο) την όγδοη σχέση ακόμη και σε ταχύτητες κοντά στα 100 χλμ./ώρα, κάτι που βοηθά πολύ στη βέλτιστη κατανάλωση καυσίμου.

Οδηγικά θα λέγαμε πως το δυναμικό SUV της Peugeot προσπαθεί να κρατήσει τις ισορροπίες μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Λογικό και επόμενο να αμφιταλαντεύεται, καθώς από τη μία έχουμε ένα -φιλόξενο για πέντε επιβάτες- άνετο, ταξιδιάρικο και αθόρυβο βαρύ οικογενειακό, και από την άλλη ένα εκρηκτικό GT με μπόλικη ροπή που διψάει για εντυπωσιασμό.

Κάπως έτσι θα λέγαμε πως ο άξονας πολλαπλών συνδέσμων χαρίζει ένα μικρό κομμάτι της άνεσης σε ζόρικες λακκούβες ή σε κακοτράχαλο έδαφος, για χάρη της σταθερότητας και των περιορισμό των κλίσεων σε διαδρομές με κλειστές στροφές. Σε κάθε περίπτωση πάντως κρίνεται ισορροπημένο και προβλέψιμο ακόμη και αν πιεστεί, με το σύστημα διεύθυνσης να βάζει το δικό του λιθαράκι στην οδηγική ευχαρίστηση.  

Συμπερασματικά θα λέγαμε πως το ανανεωμένο 3008 στην τετρακίνητη και αρκετά εκρηκτική εκδοχή του είναι ένα πληρέστατο SUV, που παρά τον όγκο (μήκος 4,447 μέτρα, πλάτος 1,841 μέτρα και ύψος 1,624 μέτρα) και το βάρος του, είναι -πολύ- κομψό και ευκολοδήγητο.

Σε κερδίζει και με την αισθητική του, αλλά και πίσω από το τιμόνι του, ενώ όπως προδίδει ο premium αέρας του, ζητάει να μπει το χέρι βαθιά στην τσέπη για να το αποκτήσει κανείς (από 50.500€). Πώς άλλωστε θα μπορέσει κανείς να τα έχει όλα; Και επιδόσεις, και στυλ και χώρους (πορτμπαγκάζ 395 λίτρων για το plug-in, έναντι 520 λίτρων της βενζινοκίνητης έκδοσης) και οικονομία καυσίμου; Πάντως λόγω των φοροαπαλλαγών για τους εταιρικούς χρήστες να αποτελεί την ιδανική λύση για εταιρείες ή για κάποιον που απλά θα το λατρέψει τόσο ώστε να μην σταματήσει στο εμπόδιο των 50-55.000€. 

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT

Peugeot 3008 FL Hybrid4_300 e-EAT 8 GT 4 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 x 85,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 147 kW (200 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 3.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση, άμεσος ψεκασμός
ΑΠΟΔΟΣΗ
Συνδυασμένη απόδοση 300 PS / 520 Nm
ΗΛΕΚΤΡΙΚO ΜΕΡΟΣ
Ηλεκτροκινητήρας  Μπροστά -> Ισχύς: 81,2 kW, Ροπή: 320 Nm, Τάση: 300V
Πίσω -> Ισχύς: 83 kW, Ροπή: 166 Nm, Τάση: 300V
Συστοιχεία μπαταριών Λιθίου-ιόντων, Χωρητικότητα: 13,2 kWh, φόρτιση από 2 ώρες (7,4 kW) έως 7 ώρες (2,4 kW)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,1 sec
Τελική ταχύτητα 235 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 0 lt για τα πρώτα 50 km (με φορτισμένες μπαταρίες),
2-3 lt για τα πρώτα 100 km (με φορτισμένες μπαταρίες),
6-7 lt/100 km (σε μεικτές συνθήκες κίνησης με χαμηλό φορτίο μπαταρίας)
Ηλεκτρική: 20 kWh/100 km
Τυποποιημένη 1,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 43 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) Μεικτή: 624 km
Ηλεκτρική: 50 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 29-39 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact5, 215/55 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.447 x 1.841 x 1.624 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.621 / 1.598 mm
Μεταξόνιο 2.675 mm
Χώρος αποσκευών 395-1.1357 lt
Απόβαρο 1.840 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 50.500€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!