PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Suzuki Swift 1.2 Hybrid GLX [test drive]

Η ανανέωση ενός επιτυχημένου μοντέλου δεν είναι ανάγκη να περιλαμβάνει πάντα ριζοσπαστικές αλλαγές. Ένα μικρό αισθητικό φρεσκάρισμα και η βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου είναι υπεραρκετά.

Περίπου μία τετραετία μετά την εμφάνιση του και μετά από σχεδόν ένα εκατομμύριο πωλήσεις, το Suzuki Swift -διανύοντας την τρίτη του γενιά- πέρασε το στάδιο της διακριτικής ανανέωσης με πινελιές περισσότερο ουσίας και λιγότερο αισθητές στο… απλό μάτι.

Κοιτάζοντας το ανανεωμένο supermini της Suzuki, διακρίνουμε νέο φόντο στην εμπρός γρίλια με χρωμιωμένες λεπτομέρειες, νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, νέο σχεδιασμό στις ζάντες αλουμινίου, ενώ διαθέσιμες είναι και τέσσερις διχρωμίες αμαξώματος με μία εξ αυτών να αποτελείται από αυτήν της δοκιμής μας.

Συγκεκριμένα, το Burning Red Pearl του αμαξώματος δένει όμορφα με το Super black Pearl της οροφής, κάνοντάς το να μην είναι απλά κόκκινο-μαύρο αλλά να αποκτά ένα σπορ στοιχείο και μία ένεση κομψότητας.

Aντίστοιχα κομψό και λιτό παραμένει το εσωτερικό του ιαπωνικού μικρού, με τον πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment να τραβούν το ενδιαφέρον. Η ένδειξη με τη μπαταρία ανάβει κάθε φορά που γίνεται ανάκτηση ενέργειας, θυμίζοντας μας τον υβριδικό του χαρακτήρα και το πότε οδηγούμε οικονομικά.

Το σύστημα πολυμέσων δεν χρειάζεται ιδιαίτερη εξοικείωση και δίνει τον απαραίτητο εκσυγχρονισμό, ενώ και οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι αρκετοί και βρίσκονται εκεί που τους χρειάζεται ο μέσος οδηγός.

Οι διαστάσεις του Swift παραμένουν στα 3,845×1,735×1,495 μέτρα, πράγμα που κατατάσσει το ιαπωνικό μικρό στα πλέον κόμπακτ μοντέλα της κατηγορίας του και ένα από τα πλέον ευκολοδήγητα και πρακτικά στην καθημερινή αστική χρήση αυτοκίνητα (265 λίτρα χώρος αποσκευών). Μάλιστα, αν αναλογιστεί κανείς και το εξαιρετικά χαμηλό του βάρος (940 κιλά), τότε αυτομάτως ξέρουμε πως φτιάχτηκε για να κάνει τη ζωή του οδηγού ευκολότερη.

Ευκολότερη και πιο… οικονομική θα μπορούσαμε να προσθέσουμε, καθώς το βελτιωμένο υβριδικό σύστημα με μπαταρία ιόντων λιθίου 12V (τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού) με χωρητικότητα 10Ah αντί για 3Ah εξασφαλίζει αισθητά μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλή εκπομπή CO2, κάτω από το όριο των μηδενικών τελών κυκλοφορίας.


Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Με εξαίρεση το Swift Sport, όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με τον ατμοσφαιρικό  βενζινοκινητήρα 1.200 κ.εκ. με απόδοση 83 ίππους και 107 Nm ροπής στις 2.800 σ.α.λ. Έτσι και στην έκδοση της δοκιμής μας, τo ήπια υβριδικό σύστημα υποβοηθά ανεπαίσθητα σε κάθε εκκίνηση, με την ηλεκτρογεννήτρια ISG να κάνει την επανενεργοποίηση του κινητήρα αθόρυβη και φυσική μέσα στη διαδικασία της οδήγησης, χωρίς να κουράζει ή να ξενίζει σε κανένα σημείο.  

Ο τετρακύλινδρος DualJet με τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων έχει βελτιωθεί και αποδίδει τη μέγιστη ροπή του από χαμηλά, πράγμα που μετριάζει στην πράξη τη χαμηλή ιπποδύναμη και σε κάνει να ξεχνάς τον ήπιο χαρακτήρα του (0-100 χλμ./ώρα σε 13,1 δλ.). Με αυτό τον τρόπο, στις εκκινήσεις δεν νιώθεις ότι υστερεί σε δύναμη καθώς το μοτέρ είναι ελαστικό και αποδοτικό, ενώ η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (φλερτάρει ακόμη και κάτω από τα 5 λίτρα/100 χλμ.) σε κάνει να ξεχνάς εύκολα τους sport ενδοιασμούς σου. 

Το τιμόνι του είναι ελαφρύ σε αίσθηση και ταιριάζει με το υπόλοιπο smooth σύνολο, αν και το πλαίσιο Heartect και η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης προσδίδει στιβαρότητα και δεν επιτρέπει έντονες κλίσεις στις στροφές (εκεί είναι που θα ήθελες λίγη παραπάνω ιπποδύναμη).

Σαφέστατα, η έκδοση 1.2 Hybrid δεν υπόσχεται εκρηκτικές επιδόσεις αλλά αισθητή οικονομία, πράγμα που πετυχαίνει χωρίς αμφιβολία. Βάλτε στην εξίσωση και την κληρονομιά του παρελθόντος, με πολύ θετικά στοιχεία όπως η αντοχή στο χρόνο (ο διάκοσμος του εσωτερικού έχει φτιαχτεί για να αντέξει και όχι να εντυπωσιάσει) και η ωραία αίσθηση στο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων, και έχετε ένα ελκυστικό πακέτο.

Το ανανεωμένο υβριδικό Swift ξεκινά από 13.350€, το ενδιαφέρον ωστόσο στρέφεται στην έκδοση GLX των 14.740€, καθώς σε αυτήν συναντάμε την οθόνη αφής 7 ιντσών του infotainment system, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και αρκετά συστήματα ασφαλείας όπως αυτό της αποφυγής πρόσκρουσης (λίγο παραπάνω ευαίσθητο από ότι θα το θέλαμε) και το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής κατεύθυνσης. 

Στα χρήματα που ζητάει είναι ένα από τα πλέον προσιτά supermini, με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, αξιοπρεπείς χώρους για τέσσερις ενήλικες, normal επιδόσεις μέσα στην πόλη με χαμηλές ταχύτητες και όλα τα φόντα για αντοχή στο χρόνο.

Σαφώς και θα πρέπει κάποιος να κάνει κάποιες μικρές υποχωρήσεις όπως στον τομέα των επιδόσεων ή στη λιτή σχεδίαση του εσωτερικού, ωστόσο το ιαπωνικό μικρό είναι πολύ παραπάνω από «τίμιο» και θα μπορούσε να αποτελέσει το ιδανικό δεύτερο αυτοκίνητο για μια οικογένεια ή ακόμη και το πρώτο για μία ολιγομελή οικογένεια που θέλει να ξενοιάσει από περιττά έξοδα χρήσης και συντήρησης.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SUZUKI

Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.197 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73×71,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 61 kW (83 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 107 Nm / 2.800 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης έμμεσου ψεκασμού + ήπια υβριδική υποβοήθηση 12V (2,3kW), μπαταρία 0,12 kWh
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,1 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,0 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 4,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 750 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 111 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι (ταμπούρα στις εκδόσεις GL και GL+)
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Ecopia EP150, 185/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.845 x 1.735 x 1.495 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.520 / 1.525 mm
Μεταξόνιο 2.450 mm
Χώρος αποσκευών 265 lt
Απόβαρο 940 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 13.350€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!