MUST_READTRENDINGΔΟΚΙΜΕΣ

Με την Ford Mustang Mach-E στην Αττική [first drive]

Οδηγούμε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που συνδυάζει μια crossover δυναμική με την αύρα της Mustang. Πόσο εφικτό είναι κάτι τέτοιο;

Πολλά έχουν γραφτεί για την Mustang και άλλα τόσα το τελευταίο διάστημα για την ηλεκτρική Mach-E. Και οι άνθρωποι της Ford έχουν αποδείξει καιρό τώρα πως όταν βάλουν ένα στόχο μπορούν να κατασκευάσουν ενδιαφέροντα αυτοκίνητα που δεν γεμίζουν μόνο το μάτι, αλλά χορταίνουν όποιον βρεθεί πίσω από το τιμόνι με τα οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά.

Φυσικά η πρόκληση γίνεται ακόμη μεγαλύτερη όταν μιλάμε για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και όπως διαπίστωσα στην πρώτη μου επαφή με την Mach-E οδηγώντας την στην Αθηναϊκή Ριβιέρα για μερικές ώρες κατέληξα γρήγορα πως πρόκειται για το πιο ενδιαφέρον ηλεκτρικό crossover που υπάρχει μέχρι σήμερα.

Καταρχήν, η Mach-E είναι εμφανισιακά όμορφη και μπάνική. Το μακρύ καπό και τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι μερικά μόλις από τα στοιχεία που θυμίζουν την συμβατική Mustang με τις όποιες ομοιότητες να σταματούν κάπου εδώ και όπου υπάρχει το χαρακτηριστικό πόνυ. Μιλάμε για ένα crossover μήκους 4,713 μέτρων που μπορεί να δείχνει ψηλό αλλά απέχει από το έδαφος μόλις 14,5 εκατοστά ώστε να ευνοούνται τα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Στην διάθεση μου είχα την κορυφαία τετρακίνητη έκδοση με την μεγάλη μπαταρία και τον ισχυρότερο συνδυασμό των 351 ίππων (παρακάτω μπορείτε να δείτε όλες τις διαθέσιμες εκδόσεις, εδώ τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά). Δεν θα σταθώ στις επιδόσεις, η επιτάχυνση είναι απλά καταιγιστική με την Ford να δίνει ένα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,1 δλ. και τελική στα 180 χλμ./ώρα.

Mustang Mach-E, απόδοση (μετάδοση)Μπαταρία/ ΑυτονομίαΛιανική Τιμή με ΦΠA
269 PS / 430 Nm (RWD)75 kWh / 470 km57.587€ (51.587€ με επιδότηση)
294 PS / 430 Nm (RWD)98 kWh / 610 km62.959 €
269 PS / 580 Nm (AWD)75 kWh / 410 km63.474 €
351 PS / 580 Nm (AWD)98 kWh / 540 km68.712 €

Μέχρι να φτάσει η ώρα της πλήρους δοκιμής μας αυτό που θα επιχειρήσω είναι να σας μεταφέρω την αίσθηση που σου δίνει ένα διαφορετικό ηλεκτρικό, ένα που δεν κρύβει το βάρος του αλλά έχει τον τρόπο του για να το διαχειρίζεται χάρη στο δύσκαμπτο πλαίσιο και την καλοκουρδισμένη ανάρτηση. Η Mach-E είναι ένα σπορ crossover με το οποίο μπορείς να παίξεις μαζί του, και ναι, μπορεί στο κατάλληλο πρόγραμμα (στο Untamed) ακόμη και να πλαγιολισθήσει. Στο ίδιο πρόγραμμα μπορείς να επιλέξεις και την τεχνητή αναπαραγωγή ήχου ενός βενζινοκινητήρα με αρκετά πετυχημένη προσέγγιση.

Είναι εξαιρετικός ο έλεγχος που έχεις μέσα στην στροφή αφού μπορείς να ελέγξεις την πλαγιολίσθηση με το γκάζι. Όσο περισσότερο θα πιέσεις, τόση περισσότερη δύναμη θα δώσει το πίσω μοτέρ για περισσότερη υπερστροφή και διώξιμο της ουράς. Μέχρι ενός σημείου αφού μετά επεμβαίνουν τα ηλεκτρικά δεσμά. Αυτό που θα ήθελα θα ήταν λίγο πιο σφιχτή ανάρτηση στο πρόγραμμα Untamed για ακόμη καλύτερο έλεγχο, αλλά προς το παρόν η Mach-E δεν προσφέρεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, κάτι που ίσως στην Ford να μας το κρατούν για το μέλλον.

Από εκεί και πέρα υπάρχει το πρόγραμμα Whisper για πιο ήρεμες διαδρομές όπου η λειτουργία one pedal είναι πιο ομαλή (υπάρχει και επιλογή off). Στο Active τα πράγματα είναι πιο ισορροπημένα, ενώ οι άνθρωποι της Ford επέλεξαν συνειδητά να μην υπάρχουν paddles για την ανάκτηση ενέργειας, μήτε ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Άλλωστε, η Mach-E μας έδειξε πως δεν τα χρειάζεται με μια εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση που δεν ξεπέρασε τις 20 kWh/100 χλμ.

Αυτό που χρειάζεται είναι κάποιος χρόνος εξοικείωσης με την τεράστια οθόνη αφής 15,5’’ που μπορεί να θυμίζει Tesla αλλά είναι καλύτερη σε πλοήγηση στο μενού. Σχεδόν τα πάντα ρυθμίζονται από την οθόνη που είναι εξαιρετική σε γραφικά και απόκριση, ενώ πολύ βολικό είναι το φυσικό χειριστήριο στην βάση της. Ο οδηγός μπορεί να βλέπει συνοπτικά τις βασικές πληροφορίες μπροστά του σε μια στενόμακρη οθόνη 10.2’’. Από πλευράς χώρων δεν υπάρχει κανένας προβληματισμός με όλους τους επιβάτες να κάθονται υπέρ-άνετα και στο ταξίδι να έχουν δύο πορτμπαγκάζ (το πίσω από 402 λίτρα και το μπροστά με 81 λίτρα).

H Mustang Mach-E είναι ένα από τα αυτοκίνητα που σε κάνουν να βλέπεις τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με άλλο μάτι. Έχει πολλές προηγμένες τεχνολογίες, από την ολοκληρωμένη εφαρμογή Ford Pass για πλήρη έλεγχο από smartphone μέχρι τις πόρτες που ανοίγουν με αυτό αντί για κλειδί, με τον διακόπτη ή με κωδικό. Αυτά στα γρήγορα για την Ford Mustang Mach-E, οσονούπω θα ακολουθήσει και η αναλυτική μας δοκιμή στο caroto.gr (εδώ ο αναλυτικός εξοπλισμός και κάποια περισσότερα στοιχεία).

Σχετικά με την φόρτιση: Σε wallbox 7,4 kW χρειάζονται περίπου 14 ώρες. Από την στιγμή όμως που το αυτοκίνητο έχει στάνταρ on-board φορτιστή 11 kW θα επέλεγα τριφασικό 11άρη Wallbox. Σε αυτή την περίπτωση, από το 10% της μπαταρίας (της μεγάλης Extended Range) μέχρι το 80% απαιτούνται λίγο πάνω από 9 ώρες για μια αυτονομία στα 490 χλμ. Σε απλή οικιακή πρίζα χρειάζονται 36 ώρες, σε απλή 16A 28, οπότε ούτε συζήτηση. DC ταχυφόρτιση υποστηρίζει έως 150 kW αλλά στην Ελλάδα υπάρχουν ελάχιστοι 50άρηδες, προς το παρόν. Φυσικά θα πρότεινα με την αγορά κάθε ηλεκτρικού και την εγκατάσταση ενός wallbox σε γκαράζ ή πυλωτή.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Πολύ ωραία, περιμένουμε εντυπώσεις και την γνώμη σας για τον χρόνο φόρτισης. Το καλύτερο θα ήταν στο πλήρες τεστ που θα κάνετε, να το φορτίζατε σε 7 KW wall box μιάς και θα είναι ο πιο “οικιακός” τρόπος σχετικά γρήγορης φόρτισης, και να μας πείτε εντυπώσεις για τον χρόνο φόρτισης σε αυτό το οικιακό wall box. Eπίσης να μας πείτε , αν θα το προτείνατε σε ανθρώπους που διαθέτουν πυλωτή, άρα μπορούν να βάλουν οικιακό wall box. Eπίσης περιμένουμε νούμερα πραγματικής κατανάλωσης, όσο αυτό είναι δυνατό.

    1. Μέχρι το πλήρες τεστ (με τα προβλήματα που υπάρχουν στην παραγωγή με τα τσιπς το τεστ μάλλον θα πάει για Σεπτέμβριο, το αυτοκίνητο που βλέπετε ήρθε απο εξωτερικό, κανονικά είχε γερμανικές πινακίδες αλλά για τις ανάγκες της φωτογράφησης τις καλύψαμε με fake ελληνικής Mustanh Mach-E, δηλ. MME), να σας δώσω μία εικόνα κατ΄ εκτίμηση και θεωρητικά:

      Σε wallbox 7,4 kW χρειάζονται περίπου 14 ώρες. Από την στιγμή όμως που το αυτοκίνητο έχει στάνταρ on-board φορτιστή 11 kW θα επέλεγα τριφασικό 11άρη Wallbox. Σε αυτή την περίπτωση, από το 10% της μπαταρίας (της μεγάλης Extended Range) μέχρι το 80% απαιτούνται λίγο πάνω από 9 ώρες για μια αυτονομία στα 490 χλμ.

      Σε απλή οικιακή πρίζα χρειάζονται 36 ώρες, σε απλή 16A 28, οπότε ούτε συζήτηση.

      DC ταχυφόρτιση υποστηρίζει έως 150 kW αλλά στην Ελλάδα υπάρχουν ελάχιστοι 50άρηδες, προς το παρόν.

      Φυσικά θα πρότεινα με την αγορά κάθε ηλεκτρικού και την εγκατάσταση ενός wallbox σε γκαράζ ή πυλωτή.

      Η κατανάλωση ειναι αυτή που έγραψα. Πραγματικά δεν περίμενα να είναι τόσο χαμηλή (περίπου στις 20 KWh) για ένα τόσο δυνατό ηλεκτρικό).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button