PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai i20 1.2 MPi 84 PS [test drive]

Πιστό στη φιλοσοφία του «value for money», το νέο i20 με ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα βαδίζει στο δικό του δρόμο και απευθύνεται στο παραδοσιακό κοινό που προτιμά τις… δοκιμασμένες συνταγές.

Καλή χρυσή η νέα εποχή των μικρών turbo τρικύλινδρων βενζινοκινητήρων, αποτελεί ορόσημο και μετάβαση στο μέλλον, όμως δεν είναι και λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν πως η τεχνολογία τρέχει με μεγαλύτερη ταχύτητα από αυτή που είναι σε θέση να ακολουθήσει το αγοραστικό κοινό.

Σε αυτό το πνεύμα κινήθηκε η έκδοση του νέου i20 με τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα με απόδοση 84 ίππους. Μία επιλογή που σημαίνει μηδενικό ρίσκο και απόλυτη εξοικείωση σε σχέση με το άκρως επιτυχημένο παρελθόν της κορεατικής εταιρείας. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως το supermini της Hyundai έφθασε αισίως στην τρίτη του γενιά και γνώρισε επιτυχία χάρη στους αξιόπιστους και οικονομικούς ατμοσφαιρικούς του βενζινοκινητήρες.

Και μπορεί ο 1.200άρης τετρακύλινδρος κινητήρας του νέου i20 να μην χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, η εμφάνιση ωστόσο του ολοκαίνουριου supermini είναι μια διαφορετική ιστορία. Πιστό στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «sensuous sportiness» της Hyundai, το i20 ξεχωρίζει με τις έντονες ακμές στα πλαϊνά του αμαξώματος, στοιχείο που δεν λείπει από το νέο i10 αλλά κυρίως από τη ναυαρχίδα και ευχάριστη έκπληξη που ακούει στο όνομα Tucson.

Στο εμπρός τμήμα βλέπουμε την ενιαία γρίλια και τα λεπτά φωτιστικά σώματα να κεντρίζουν το ενδιαφέρον με το σχεδιασμό τους και όχι με την τεχνολογία τους (δεν είναι LED αλλά αλογόνου), ενώ και το πίσω μέρος παραπέμπει σε σπορ μοντέλο με τη μαύρη ρίγα να ενώνει κομψά τα φωτιστικά σώματα μεταξύ τους. Αρωγός φυσικά στη σπορ εμφάνιση οι πανέμορφες 16άρες ζάντες αλουμινίου που κλέβουν τις εντυπώσεις και εκπέμπουν λίγη αύρα από το (εντυπωσιακό) νέο Hyundai Kona.

Το νέο i20 διατήρησε σε μεγάλο βαθμό τις διαστάσεις που οφείλει να έχει ένα μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας. Ξεπέρασε μόλις κατά 4 χιλιοστά τα 4 μέτρα μήκους έχοντας αυξηθεί συνολικά κατά 0,5 εκατοστά σε μήκος, 3 εκατοστά σε πλάτος, ενώ η οροφή του είναι χαμηλότερη κατά 2,4 εκατοστά. Βασίζεται σε εντελώς νέα πλατφόρμα που αναμένεται να έχει την τιμητική της σε ηλεκτρικές -και όχι μόνο- εκδόσεις, και έχει χαρίσει στο κορεατικό μοντέλο βελτιωμένους χώρους.

Για το λόγο του αληθές, τα γόνατα των πίσω επιβατών έχουν περιθώριο 3 επιπλέον εκατοστών, πάνω από το κεφάλι ο αέρας έχει επιπλέον 1,3 εκατοστά, ενώ και τα καθίσματα είναι φαρδύτερα σχεδόν κατά 2 εκατοστά. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί στα χαρτιά από 326 σε 352 λίτρα και στην πράξη μπορεί να χωρέσει ευκολότερα κάποια «δύσκολα» αντικείμενα χάρη στον πρακτικότερο σχεδιασμό.

Γενικότερα, η πρακτικότητα είναι ένας τομέας στον οποίο έχει δοθεί ειδική βαρύτητα (δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό από τη Hyundai), καθώς θεωρείται αδύνατο να μη βολέψουν οι επιβάτες τα μικροαντικείμενα τους, τα smartphones ή οτιδήποτε άλλο. Εκτός από την πρακτικότητα δε λείπει και η ψηφιοποίηση του νέου i20, με πρώτο και καλύτερο τον πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών (ίδιας φιλοσοφίας με τα υπόλοιπα ολοκαίνουργια Hyundai Kona και Tucson).

O πίνακας οργάνων μαζί με το infotainment system των 8 ιντσών αναλαμβάνουν να καλύψουν το κενό εκσυγχρονισμού που αφήνει ο λιτός χαρακτήρας των υλικών και του σκούρου διακόσμου στο σύνολο του. Ευτυχώς οι αεραγωγοί σπάνε κάπως τη μονοτονία στο μέσο του ταμπλό που, ναι μεν δε σε ξενίζει συνολικά, θα περίμενες ωστόσο μεγαλύτερη τόλμη έχοντας ήδη ανεβάσει τα standards από την εξωτερική εμφάνιση. Ακόμη και έτσι πάντως, δεν είναι λίγοι αυτοί που κυνηγούν την απλότητα σε μια εποχή που πολλά supermini χάνουν το νόημα στην προσπάθεια να εντυπωσιάσουν με σχεδιαστικές υπερβολές και αχρείαστη πολυπλοκότητα.   

photos: nmarinopoulos

Στο δρόμο, ο 1.200άρης τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας δείχνει ότι η απλότητα μερικές φορές δεν είναι απαραιτήτως μονότονη. Διακρίνεται για την ελαστικότητα του και την ευκολία με την οποία ανεβάζει στροφές. Σου δίνει την αίσθηση ότι αποδίδει παραπάνω από τους 84 ίππους που λέει η θεωρία, ωστόσο η γλώσσα των αριθμών (0-100 χλμ./ώρα σε 13,1 δευτερόλεπτα) επιβεβαιώνει ότι η συγκεκριμένη έκδοση δεν κυκλοφορεί με γνώμονα τις επιδόσεις αλλά με σκοπό τη γενικότερη οικονομία στην τσέπη.

Πράγματι, στην άκρως θερμή εβδομάδα που το είχαμε στην κατοχή μας (κλιματισμός συνεχώς σε χρήση), το i20 της δοκιμής μας οριακά φλέρταρε με τα 6 λίτρα/100 χλμ. Αριθμός εξαιρετικός για ένα supermini που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες ακόμη και μίας μικρής οικογένειας σε θέματα χώρων και να διανύσει με ευκολία ένα ταξίδι εκατοντάδων χιλιομέτρων.

Το πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχει εξαιρετική ακρίβεια και αίσθηση, ενώ παρά την μακρά κλιμάκωση συνεργάζεται άψογα και συνεισφέρει με την σειρά του στον τομέα της οικονομίας καυσίμου. Βέβαια, η… ξυραφένια αίσθηση του επιλογέα ξυπνάει τις σπορ απαιτήσεις που κρύβουμε μέσα μας καμία φορά, ωστόσο το κενό αυτό θα πρέπει να το αναζητήσει κάποιος από τη σειρά N της Hyundai και όχι από ένα μοντέλο που έχει γνώμονα την άνεση και την οικονομία. Αντιστοίχως, η ρύθμιση της ανάρτησης (Mac Pherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) δείχνει ξεκάθαρα τη φιλοσοφία της smooth διαβίωσης μέσα στο i20, αφήνοντας την οδηγική απόλαυση σε δεύτερη μοίρα.

Εξάλλου, το πακέτο Hyundai SmartSense σου υπενθυμίζει σε κάθε «μπιπ» πως πρωταρχικό ρόλο έχει η ασφάλεια των επιβατών και περιλαμβάνει επεμβατική υποβοήθηση στην αλλαγή λωρίδας, ειδοποίηση για τις νεκρές γωνίες, έξυπνο cruise control, ακόμη και ειδοποίηση για την απομάκρυνση του μπροστινού οχήματος μετά από στάση (χρήσιμο στο φανάρι ή στο κυκλοφοριακό χάος της πόλης). Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να πούμε πως το νέο i20 -και συγκεκριμένα η ατμοσφαιρική έκδοση της δοκιμής- μας παντρεύει έξυπνα την τεχνολογία και τα gadgets με έναν παραδοσιακό κινητήρα και φρέσκια εμφάνιση.

Παράλληλα, οι «value for money» αξίες της εταιρείας τηρούνται στο έπακρο, καθώς το κορεατικό supermini ξεκινά από 12.990€ με πενταετή εγγύηση ή 150.000 χλμ. Η κατανάλωση καυσίμου είναι εξαιρετική (6,2 λίτρα/100 χλμ. και 120 γραμ. CΟ2/χλμ.), ενώ οι δάφνες αξιοπιστίας του i20 του παρελθόντος υπόσχονται κάτι αντίστοιχο και για το παρόν. Πακέτο συνολικό αξιοζήλευτο και απόλυτα ικανό να σβήσει τυχόν μικρό-ενδοιασμούς σχετικά με τις επιδόσεις ή το συντηρητικό χαρακτήρα σε ορισμένες πτυχές του. Εξάλλου, για αυτό υπάρχει και η πιο… πικάντικη έκδοση 1.0Τ με απόδοση 100 ίππους και κόστος περί των 1.000€ επιπλέον.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

 
Hyundai Bayon 1.2 MPi 84hp – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.197 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 × 75,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός σε σειρά/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 61,8 kW (84 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 118 Nm (11,9 kgm) / 4.000 rpm
Τροφοδοσία/ υποβοήθηση Ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας, ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,1 sec
Τελική ταχύτητα 173 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5,0 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 615 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 118-120 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.040 x 1.775 x 1.450 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.539/1.543 mm
Μεταξόνιο 2.580 mm
Χώρος αποσκευών 352 lt (434 με κιτ επισκευής)
Απόβαρο 1.088 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 14.090€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!