ΑΓΩΝΕΣ

F1 2022: Τα νέα μονοθέσια με ελαστικά σε ζάντες 18 ιντσών

Μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές της Formula 1 το 2022 είναι τα νέα ελαστικά 18 ιντσών της Pirelli που τοποθετούνται στα νέα μονοθέσια.

Αυτό που αλλάζει ουσιαστικά με τους νέους κανονισμούς στην Formula 1 2022 είναι η διάσταση της ζάντας, προστίθενται 5 ίντσες στη διάμετρό της. Η προηγούμενη διάσταση παρέμεινε ίδια από το 1960: Πολύ φαρδιά ελαστικά με επικυκλικά πλαϊνά ήταν η εικόνα της Formula 1 στην πίστα για περισσότερο από μισό αιώνα. Τώρα είναι ώρα να αλλάξουμε και να έχουμε μια πιο μοντέρνα προσέγγιση.

Με μεγαλύτερη έμφαση στην τεχνολογική προσέγγιση με τα αυτοκίνητα παραγωγής και την αισθητική των σημερινών ελαστικών. Το νέο ελαστικό P Zero F1 έχει το ίδιο πλάτος με πριν (305 χιλιοστά εμπρός και 405 χιλιοστά πίσω) όμως η συνολική του διάμετρος είναι λίγο μεγαλύτερη από τα 660 χιλιοστά ανέβηκε στα 720 χιλιοστά. Η πιο σημαντική αλλαγή είναι η μείωση του πλαϊνού που τώρα μοιάζει με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ της Pirelli τα οποία για χρόνια είναι η επιλογή για τα κορυφαία σε απόδοση αυτοκίνητα δρόμου στον κόσμο.

Αυτό το νέο προφίλ θα αλλάξει τη συμπεριφορά των μονοθεσίων της F1 στην πίστα, θα τα καταστήσει πιο ακριβή στην αλλαγή πορείας. Από τις δοκιμές που έχουν γίνει ως τώρα -τόσο σε στεγνές όσο και σε βρόχινες συνθήκες- η απήχηση των οδηγών είναι θετική. Τα νέα ελαστικά θα συμβάλουν στο να έχουμε πιο ανταγωνιστικούς αγώνες με μονοθέσια τα οποία θα επηρεάζονται λιγότερο από τους αεροδυναμικούς στροβιλισμούς ενόσω ακολουθούν το ένα το άλλο. Το χαμηλότερο προφίλ έχει ως αποτέλεσμα μικρότερη ευκαμψία από το ελαστικό, οπότε μικρότερη επίδραση στη συνολική αεροδυναμική του μονοθεσίου. Όλα αυτά θα διευκολύνουν τις μονομαχίες στην πίστα.

Οι γόμες για τα ελαστικά 18 ιντσών θα είναι επίσης εντελώς καινούργιες, για να διασφαλίσουμε τη σταθερότητα και την διαχείριση της υπερθέρμανσης. Πέντε γόμες διαφορετικής σκληρότητας θα είναι διαθέσιμες για το πρωτάθλημα FIA Formula One World Championship, του 2022. Σε κάθε αγώνα θα επιλέγονται οι τρεις πιο ταιριαστές το ίδιο ακριβώς γίνεται και σήμερα.

Πηγαίνοντας από τις 13 ίντσες στις 18 ίντσες η Pirelli γίνεται ο μόνος κατασκευαστής ελαστικών που έχει αγωνιστεί στη Formula 1 με όλες τις διαστάσεις ελαστικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Είναι μια ιστορία που ξεκίνησε το 1950, χάρη στις πρώτες νίκες της  Pirelli και τους τίτλους με τις Alfa Romeo, Ferrari και Maserati: μονοθέσια Formula 1 με τον κινητήρα εμπρός και ψηλά στενά λάστιχα.

Καθώς οι εποχές άλλαζαν το άθλημα πήγε στις ζάντες 13 ιντσών προτού η Pirelli επιστρέψει στη σημερινή εποχή όπου από το 2011 είναι ο παγκόσμιος προμηθευτής ελαστικών της Formula 1.

 Το 2017, μια καινοτομία από την Pirelli ήταν η δημιουργία φαρδύτερων ελαστικών κατά 25%. Αυτά είχαν μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής πρόσφεραν καλύτερη πρόσφυση και συνέβαλαν στην βελτίωση των ρεκόρ ταχύτερων γύρων σε όλο τον κόσμο. Τώρα ένα ακόμη νέο κεφάλαιο ανοίγει με τα ελαστικά 18 ιντσών: μια νέα διάσταση με την οποία η Pirelli έχει την τιμή να συνοδεύσει τη Formula 1 στο δρόμο του μέλλοντος.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!