MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Στη Σκόπελο με το Ford Kuga PHEV [on the road]

Για το ταξίδι μας στην καταπράσινη Σκόπελο ίσως να μην υπήρχε καταλληλότερη επιλογή από ένα ευρύχωρο και αποδοτικό plug-in υβριδικό, όπως είναι το Ford Kuga PHEV.

Το Ford Kuga Plug-In Hybrid

Η αλήθεια είναι πως τα plug-in υβριδικά δεν τα συμπαθούσα ιδιαίτερα. Τουλάχιστον τα πρώτης γενιάς, αφού τα νέα με την σχεδόν διπλάσια ηλεκτρική αυτονομία (και μπαταρία) έχουν ένα μεγαλύτερο νόημα βάσει της πρόσφατης εμπειρίας μου ταξιδεύοντας στην Σκόπελο με το Ford Kuga PHEV. Ένα μεγάλο SUV με αντίστοιχα μεγάλους χώρους για τα μπαγκάζια της οικογένειας (πολύ χρήσιμα είναι τα πίσω ανεξάρτητα συρόμενα καθίσματα) και όλες τις ανέσεις από πλευράς τεχνολογικού εξοπλισμού.

Για να ταξιδέψει κανείς στην Σκόπελο την θερινή περίοδο υπάρχουν τακτικά δρομολόγια από την Εύβοια (Κύμη και Μαντούδι), από τον Άγιο Κωνσταντίνο και για τους «Βόρειους» από τον Βόλο ή την Θεσσαλονίκη. Από Αθήνα νομίζω πως το καλύτερο δρομολόγιο είναι από Μαντούδι. Η διαδρομή είναι στα περίπου 130 χιλιόμετρα (υπολογίστε δύο ώρες λόγω στροφών), ενώ η μετάβαση με το καράβι στο νησί (στην Γλώσσα) κάτι λιγότερο από δύο ώρες.

Ξεκινήσαμε με το ρεζερβουάρ σχεδόν γεμάτο και την μπαταρία στο φουλ έχοντας στην διάθεση μας περίπου 600 συμβατικά χιλιόμετρα και ακόμη 60 «ηλεκτρικά». Με τα τελευταία περάσαμε από την Χαλκίδα καταναλώνοντας ελάχιστη αμόλυβδη. Και κάπως έτσι βγαίνουν και τα 2-3 λίτρα/100 χλμ. που ακούτε για τα PHEV, με μέση εργοστασιακή τιμή στα 1,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπή CO2 στα 32 γραμμ./χλμ., σύμφωνα με την Ford. Από εκεί και πέρα κινηθήκαμε υβριδικά με μία μέση κατανάλωση στα περίπου 5,5 λίτρα/100 χλμ..

Στον αυτοκινητόδρομο το Kuga PHEV είναι εξαιρετικά ήσυχο και εντυπωσιακά σταθερό με κορυφαία ποιότητα κύλισης. Ειδικότερα όταν κινείται ηλεκτρικά, μέχρι τα περίπου 120 χλμ./ώρα. Από εκεί και πέρα μπαίνει στο παιχνίδι και ο θερμικός κινητήρας των 2,5 λίτρων που είναι ατμοσφαιρικός βενζίνης. Συνδυαστικά τα 225 άλογα φτάνουν και περισσεύουν σε επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,2’’, τελική στα 200 χλμ./ώρα) και όπως έγραψα παραπάνω μην σας τρομάζουν τα πολλά κυβικά αφού η υβριδική κατανάλωση είναι αντίστοιχη ενός αυτοκινήτου πόλης.

Το Kuga PHEV δεν είναι από τα SUV που κουράζουν στις στροφές. Ανεβαίνοντας προς το Προκόπι και διασχίζοντας την όμορφη ορεινή διαδρομή, οι κλίσεις στις στροφές ήταν σχετικά μικρές για τον όγκο του αυτοκινήτου. Κάτι στο οποίο βοηθά και η ελαφρώς πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης της έκδοσης ST Line. Σε αυτή την διαδρομή το απόλαυσα λίγο παραπάνω επιλέγοντας το Sport πρόγραμμα για λίγο πιο σβέλτη οδήγηση και το CVT κιβώτιο να είναι όσο πιο γεμάτο γίνεται στη λειτουργία του.

Μετά από περίπου δύο ώρες οδήγησης φτάσαμε στο λιμάνι στο Μαντούδι για να περάσουμε απέναντι στην Σκόπελο και να πιάσουμε λιμάνι στο Λουτράκι. Κάτω από την Γλώσσα και πριν το Κλήμα, στην περιοχή όπου διαμείναμε. Το ευχάριστο ήταν πως ο ιδιοκτήτης του καταλύματος δεν είχε κανένα πρόβλημα να βάζουμε το Kuga στην πρίζα για να φορτίζει η μπαταρία των 14 kWh. ΄Έτσι ώστε να έχουμε στην διάθεση μας, μετά από το πολύ ένα τετράωρο, καμιά 50αριά ηλεκτρικά χιλιόμετρα.

Άλλωστε το ημερήσιο δρομολόγιο μας στις γύρω περιοχές του νησιού δεν ήταν και πολύ μεγαλύτερο αφού ένα «αλέ ρετούρ» για την Χώρα της Σκοπέλου ή τον Αγνώντα βρίσκεται κάπου στο ηλεκτρικό βεληνεκές του αυτοκινήτου. Από την άλλη, το PHEV Kuga μπορεί να μην έχει τετρακίνηση αλλά όπου χρειάστηκε να πάμε και σε όποιο χωματόδρομο μπήκαμε τα 16 εκατοστά απόστασης από το έδαφος ήταν αρκετά.

Ποιο το αποτέλεσμα; Επιστροφή στην Αθήνα μετά από περίπου 600 χιλιόμετρα με το μισό ντεπόζιτο γεμάτο και μια κατανάλωση στα 5,2 λίτρα/100 χλμ. Μια χαρά, δε νομίζετε; Αρκεί φυσικά να ξεπεράσει κανείς τις 45.715€ που χρειάζονται για το υπερπλήρες από κάθε άποψη Kuga. Ποιος είπε πως τα plug-in υβριδικά είναι και φτηνά; Εκτός και αν προτιμάτε την diesel ή την Ecoboost έκδοση του Kuga.

Φωτογραφίες: Ν. Μαρινόπουλος

Η καταπράσινη Σκόπελος

Η Σκόπελος είναι το δεύτερο σε μέγεθος νησί των Σποράδων μετά τη Σκύρο, καλύπτοντας 96 τετρ. χιλιόμετρα. Βρίσκεται ανάμεσα στη Σκιάθο και την Αλόννησο. Για να φτάσει κανείς στο νησί υπάρχουν ακτοπλοϊκές γραμμές από Βόλο, από Μαντούδι Ευβοίας, Κύμη Ευβοίας, Άγιο Κωνσταντίνο ή από Θεσσαλονίκη.

Το νησί, καλύπτεται κατά 80% της συνολικής της έκτασης, από πευκοδάση, δαμασκηνιές και ελαιώνες. Αυτός ο ευλογημένος τόπος καλύπτεται από καταπράσινα δάση με το πράσινο τους πολλές φορές να καθρεπτίζεται στο υπέροχο γαλάζιο της θάλασσας. Μία εικόνα που δίνει μεγάλη ευχαρίστηση σε κάθε φυσιολάτρη.

Οι παραλίες της Σκοπέλου είναι πολλές και από τις πιο γνωστές είναι: το Καστάνη (γνωστή από την ταινία Mama Mia), πιο δίπλα η Μηλιά (υπέροχη ανοιχτή παραλία), ο Στάφυλος (όταν έχει πολύ κόσμο δύσκολα παρκάρεις), ο Αγνώντας (με το γραφικό λιμανάκι και τις ψαροταβέρνες), το Λιμνονάρι (υπέροχα γαλαζοπράσινα νερά), ο Πάνορμος (κοσμοπολίτικος με ταβέρνες και καφέ), το Χόβολο (από τις πιο όμορφες και ήσυχες, θέλει περπάτημα μέσα από βραχάκια), η Αρμενόπετρα, το Γλυστέρι κ.α.

Η Σκόπελος απέκτησε παγκόσμια προβολή μέσα από τα γυρίσματα της ταινίας Mama Mia και για αυτό σε αρκετά σημεία θα συναντήσετε σχετικές αναφορές. Ακόμη και στο εκκλησάκι του Αγίου Ιωάννη που είναι κτισμένο στην κορυφή ενός βράχου -μετρήσαμε πάνω από 170 σκαλιά για να ανέβουμε- μέσα στη θάλασσα.

Αν υπάρχει κάτι που δεν μου άρεσε είναι πως στις περισσότερες παραλίες υπάρχει μεγάλος συνωστισμός (δεν θέλω να φαντάζομαι τι γίνεται τον Αύγουστο) και πως το μεγαλύτερο μέρος καλύπτεται από οργανωμένα σημεία με ξαπλώστρες και ομπρέλες που για να τις απολαύσεις καταβάλλεις το ανάλογο αντίτιμο.

Αν μου έλεγαν να επισκεφτώ ξανά την Σκόπελο θα το έκανα με μεγάλη μου χαρά αφού πρόκειται για ένα μαγευτικά καταπράσινο νησί, με υπέροχες παραλίες και λογικές τιμές σε ότι αφορά την εστίαση και την διαμονή.

Φωτογραφίες: Ν. Μαρινόπουλος

Γνωρίζατε ότι:

Το αρχαίο όνομα του νησιού της Σκοπέλου ήταν Πεπάρηθος, από το όνομα του αδερφού του πρώτου οικιστή της, Σταφύλου, τον Πεπάρηθο. Το όνομα αυτό αναφέρεται επίσης και από τον Θουκυδίδη.

Η Σκόπελος ή Χώρα και πρωτεύουσα του νησιού , είναι ένα πανέμορφο χωριό χτισμένο αμφιθεατρικά, που ξεκινά από το λιμάνι και ανηφορίζει μέχρι την Ακρόπολη (κάστρο) της αρχαίας Πεπαρήθου.

Στο δεύτερο μισό του 19ου αι. αλλά και στο πρώτο μισό του 20ου, υπήρξε μεγάλο μεταναστευτικό ρεύμα προς την Αμερική, τη Ρουμανία και τη Ρωσία, λόγω της φτώχειας που μάστιζε τα νησιά των Β. Σποράδων.

Η Γλώσσα είναι ένα από τα τρία χωριά της Σκοπέλου, το μεγαλύτερο σε πληθυσμό. Το Κλήμα βρίσκεται στη νοτιοδυτική πλευρά του νησιού που κοιτάζει κατά τη Σκιάθο και τη Βόρεια Εύβοια.

Ο νέος οικισμός Έλιος, μια πανέμορφη πευκόφυτη, παραθαλάσσια περιοχή, που δημιουργήθηκε το 1981, μετά την καταστροφή του Κλήματος από τους σεισμούς του 1965.

Πηγές: el.wikipedia.org, skopelosweb.gr, skopelos.gr

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!