MUST_READNEAPINED

H εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων περιορίζει τις θέσεις εργασίας

H αμιγώς ηλεκτρική κίνηση κάνει καλό για το περιβάλλον, αυτό όμως δεν ισχύει και για τους εργαζόμενους στον τομέα της βιομηχανίας αυτοκινήτων.

Ναι μεν η μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αυτό όμως δεν σημαίνει πως τα πάντα είναι θετικά και δεν υπάρχουν σκιές στο βασίλειο της Δανιμαρκίας.

Ως γνωστό, οι ηλεκτροκινητήρες είναι σαφώς πιο απλοί στην κατασκευή τους και με λιγότερα τμήματα. Για την ακρίβεια, απαιτούν λιγότερα από τα μισά μέρη, σε σχέση με ένα συμβατικό κινητήρα αυτοκινήτου. Ενδεικτικά, ένας τέτοιος υπολογίζεται ότι αποτελείται από περίπου 30.000 διαφορετικά κομμάτια!

Ως αποτέλεσμα, η κατασκευή των ηλεκτροκινητήρων γίνεται πιο εύκολα, απαιτεί λιγότερο χρόνο και πιο μικρές παραγωγικές μονάδες. Αυτό, σε συνδυασμό με την εξέλιξη της τεχνολογίας και το Industry 4.0 αναμένεται να περιορίσουν αισθητά στο μέλλον τις θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Εδώ αξίζει να αναφέρουμε το παράδειγμα της Honda, η οποία έχει ήδη ανακοινώσει πως θα μετασχηματιστεί σε μία πλήρως ηλεκτρική φίρμα, έως το 2040.

Πρόσφατα αποφάσισε να βάλει λουκέτο στο εργοστάσιο κινητήρων της στη Moka το 2025, γεγονός που θα βγάλει στην ανεργία 900 εργαζομένους, εάν δεν καταφέρει να τους απορροφήσει αλλού. Παράλληλα, δίνει κίνητρα σε εργαζόμενους άνω των 55 για πρόωρη συνταξιοδότηση.

Στη Γερμανία πάλι, υπολογίζεται πως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα επηρεάσει πάνω από 215.000 θέσεις εργασίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως το 40% των θέσεων εργασίας εκεί, γύρω στις 600.000 άνθρωποι, απασχολούνται στην κατασκευή των κινητήρων. Αυτοί όλοι στα επόμενα 10-15 χρόνια θα πρέπει είτε να απορροφηθούν αλλού, είτε να ετοιμάζουν τα βιογραφικά τους…

Και, φυσικά, στην όλη κουβέντα υπεισέρχεται και ένας ακόμη παράγοντας. Η ευκολία στην κατασκευή ηλεκτροκινητήρων θα βάλει και άλλους παίκτες, υποκατασκευαστές, στο παιχνίδι.

Εταιρίες όπως η Foxconn (η οποία μάλιστα έχει υπογράψει σύμβαση για μελλοντική συνεργασία με την Stellantis) θα μπορούσαν με ελάχιστο κόστος να παράγουν μοτέρ, για όποιον ενδιαφέρεται. Και τότε τα πράγματα για τον κατασκευαστικό κλάδο των προηγμένων, δυτικών κοινωνιών θα γίνουν ακόμη δυσκολότερα.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Αγαπάτε το Caroto όσο και εμείς;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στο ποιοτικό περιεχόμενο που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη στο έργο μας θα ήταν να απενεργοποιήσετε για το συγκεκριμένο ιστότοπο το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Η ομάδα του Caroto