Η παγκόσμια κρίση που έχει προκαλέσει στην αυτοκινητοβιομηχανία (και όχι μόνο) η έλλειψη που παρατηρείται στα microchips χτύπησε και την Τoyota η οποία ανακοίνωσε ότι μέσα στον προσεχή Σεπτέμβριο θα μειώσει την παραγωγή των αυτοκινήτων της κατά 40%.
Συγκεκριμένα, αντί για 900.000 μονάδες που προβλεπόταν θα κατασκευάσει περίπου 500.000. Μάλιστα, την κατάσταση με τους ημιαγωγούς έρχεται να δυσκολέψει ακόμα περισσότερο η πανδημία COVID η οποία φαίνεται να παραμένει ισχυρή και με σημαντικές επιπτώσεις στις οικονομίες της ΝΑ Ασίας.
Η Toyota είχε καταφέρει μέχρι τώρα να κρατηθεί έξω από τα προβλήματα που δημιουργεί αυτό το παγκόσμιο φαινόμενο, όμως τελικά δεν θα αποφύγει και αυτή της επιπτώσεις.
Η μείωση της παραγωγής θα γίνει αισθητή κατά κύριο λόγο στα εργοστάσια της Ιαπωνίας, και σε μικρότερο βαθμό στα εργοστάσιά της σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική και Κίνα. Σε αυτή τη περίπτωση θα προκληθεί ένα ντόμινο καθυστερήσεων στις παραδόσεις αυτοκινήτων, κάτι που προφανώς θα επηρεάσει και την ελληνική αγορά σε κάποιο βαθμό.
Αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζουν όλες οι εταιρίες, με την VW να έχει και αυτή προχωρήσει σε διάφορα μέτρα, όπως για παράδειγμα την μείωση της παραγωγής διάφορων εκδόσεων των μοντέλων της, ή την Mercedes-Benz η οποία αδυνατεί να στείλει εκδόσεις με τον V8 κινητήρα στην Αμερική.
Πλέον οι προβλέψεις για το 2021 κάνουν λόγο για μείωση της παραγωγής που ίσως και να ξεπεράσει τα 7 εκατομμύρια μονάδες, σενάριο που για πολλές εταιρίες είναι εξαιρετικά δυσάρεστο σε μία χρονιά που περίμεναν την ανάκαμψη μετά την πανδημία.