NEATRENDING

ΕΕ: Μόλις το 10,5% των νέων ΙΧ το 2020 ήταν ηλεκτρικά BEV

Μακρύς και δύσβατος αναμένεται να είναι ο δρόμος της καθιέρωσης της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη, καθώς αυτός περνάει και από το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών της ,αφού και στο πεδίο αυτό, το χάσμα Βορά – Νότου είναι υπαρκτό

Στα στοιχεία που παρουσιάζει ο  σύνδεσμος των ευρωπαίων κατασκευαστών (ACEA) για τις ταξινομήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων (ECV) το 2020, καταγράφεται ότι οι χώρες που παρουσιάζουν τις λιγότερες πωλήσεις, μικρότερο από 3% στα ECV, είναι αυτές που έχουν μέσο κατά κεφαλήν Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) κάτω των 17.000 ευρώ.

Την ίδια στιγμή πάντως,  το 10,5% όλων των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το 2020 στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά φορτισμένα οχήματα (ECV). Ωστόσο, 10 κράτη μέλη της ΕΕ εξακολουθούν να έχουν μερίδιο αγοράς ECV χαμηλότερο από 3%. Σε ό,τι αφορά τις πλούσιες χώρες, με μέσο ΑΕΠ άνω των 46.000 ευρώ, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν παρόλα αυτά  μόνο  το 15% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων σε αυτές.


Οι Top 5: χώρες με το χαμηλότερο μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο ΑΕΠ της ΕΕ +

Κύπρος: 0,5% – 23,580 €
Λιθουανία: 1,1% – 17,460 €
Εσθονία: 1,8 % – 20,440 €
Κροατία: 1,9% – 12,130 €
Πολωνία: 1,9% – 13,600 €

Οι  5 χώρες με το υψηλότερο μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ + ΑΕΠ
Σουηδία: 32,2% – 45,610 €
Ολλανδία: 25% – 45.790 €
Φινλανδία: 18,1% – 42,940 €
Δανία: 16,4% – 53,470 €
Γερμανία: 13,5% – 40.070 €

Στο 2ο τρίμηνο του 2021 το ποσοστό των BEV είναι μόλις στο 7,5%.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button