PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Στα Μέγαρα με τα Hyundai i20 N, i30 N και Kona N

Μια διετία μετά την έλευση του «καυτού» i30 N, η Hyundai ενισχύει το σπορ προφίλ της και φέρνει στην ελληνική αγορά τα ολοκαίνουρια i20 N και Kona N, καθώς και το ανανεωμένο i30 N. Το caroto.gr βρέθηκε στα Μέγαρα και σας μεταφέρει μια πρώτη γεύση από τα εκρηκτικά μοντέλα!

Το μπάσιμο της κορεατικής εταιρείας τα τελευταία χρόνια τόσο στα αγωνιστικά όσο και στα σπορ λημέρια φαίνεται πως ούτε τυχαίο, ούτε εφήμερο ήταν. Από τη συμμετοχή και τα βάθρα στο WRC, μέχρι και τα μοντέλα «N» πέρασαν αμέτρητες ώρες δοκιμών και εξέλιξης, δημιουργώντας έτσι μια δύσκολη συνθήκη για παραδοσιακούς «παίχτες» της κατηγορίας όπως για παράδειγμα το Ford Fiesta ST, το Cupra Leon ή ακόμη και το πιο νέο Ford Puma ST. Τα παραπάνω έχουν κάθε λόγο να… ιδρώνουν -το καθένα για διαφορετικό λόγο- κοιτάζοντας τις τιμές πώλησης, τις επιδόσεις, την τεχνολογία αλλά και την απήχηση των νέων Hyundai N στο αγοραστικό κοινό.

Hyundai i20 N

Ο άμεσος αντίπαλος του Fiesta ST εφοδιάζεται με turbo βενζινοκινητήρα 1.6 TGDI, αποδίδοντας 204 ίππους στις 5.500-6.000 σ.α.λ. και 275 Nm ροπής στις 1.750-4.500 σ.α.λ. Το αποτέλεσμα είναι τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 6,7 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα του i20 N αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα. Για να επιτευχθούν αυτοί οι αριθμοί η κορεατική εταιρεία περιόρισε το βάρος μόλις στα 1.190 κιλά, γεγονός που δημιουργεί μία πολύ καλή αναλογία κιλών ανά ίππο.

Το αμάξωμα του i20 N είναι χαμηλότερο κατά 10 χιλιοστά από την συμβατική του έκδοση, η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη για την περίσταση, έχει τοποθετηθεί νέα αντιστρεπτική ράβδος, ενώ και τα φρένα είναι ενισχυμένα με τους δίσκους να έχουν μεγαλύτερη διάμετρο κατά 40 χιλιοστά. Αυτές είναι μονάχα τέσσερις από τους δώδεκα συνολικά τομείς ενίσχυσης σε σχέση με το… ταπεινό του αδελφάκι.

Αισθητικά, οι κόκκινες (tomato red) πινελιές δίνουν έντονο σπορ στοιχείο και μαζί με τη γρίλια, το σπόιλερ, τη μεγάλη αεροτομή (εμπνευσμένη από το αγωνιστικό μοντέλο) και τους διαχύτες, συνθέτουν ένα φουσκωμένο supermini που σε βάζει στο κλίμα της πίστας. Για να ολοκληρωθεί το «πακέτο» με τα τύπου bucket καθίσματα και το εντυπωσιακό τιμόνι, οπού δεσπόζει το κόκκινο μπουτόν «N».

Αυτό το μαγικό κουμπάκι αλλάζει τα 5 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης μεταξύ Normal, Eco, Sport, N και N Custom (στο τελευταίο προσαρμόζεις πολύ εύκολα μέσω της οθόνης αφής το πρόγραμμα που ταιριάζει περισσότερο εκείνη τη στιγμή που θα το οδηγήσεις).

Στην πίστα των Μεγάρων, λοιπόν, το καυτό supermini έδειξε από την πρώτη κιόλας στιγμή το εξαιρετικό set-up του με το προοδευτικό πλασάρισμα στις καμπές και μαζεμένη την υποστροφή. Το σασί είναι εντυπωσιακά δύσκαμπτο, στιβαρό και με προβλέψιμες αντιδράσεις ακόμη και χωρίς τα ηλεκτρονικά βοηθήματα σε λειτουργία. Το τιμόνι και το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (προς το παρόν απουσιάζει η έκδοση αυτόματου κιβωτίου) συνεργάζονται άψογα και με ακρίβεια, συνθέτοντας ένα απολαυστικό σύνολο που αξίζει κάθε ευρώ από τις 24.990€ που ζητάει και 26.490€ για το Performance Pack με μπλοκέ διαφορικό N corner.

Hyundai i30 N

Τα πράγματα με το i30 Ν δεν είναι τόσο πρωτόγνωρα, ωστόσο η ανανέωση του έχει να κάνει κυρίως με την προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων N DCT υγρού τύπου, αλλά και της έκδοσης Performance των 280 ίππων.

Στα εξίσου ενδιαφέροντας αλλά… λιγότερο ουσιώδη, βλέπουμε νέας σχεδίασης μάσκα (εισέρχεται περισσότερος αέρας στον κινητήρα και στους δίσκους), προφυλακτήρες και αεροτομή, ενώ οι νέας σχεδίασης σφυρήλατες 19άρες ζάντες αλουμινίου είναι 14,4 κιλά ελαφρύτερες. Αντίστοιχα και τα νέα καθίσματα «light» εξοικονομούν 2,2 κιλά σε σχέση με αυτά της στάνταρ έκδοσης και λάμπουν ταυτόχρονά με το φωτιζόμενο λογότυπο N κάτω από το προσκέφαλο.

Το i30 N των 280 ίππων (εξακολουθεί να εφοδιάζεται με δίλιτρο turbo βενζινοκινητήρα) φθάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δλ. και η τελική του ταχύτητα τα 250 χλμ./ώρα. Το N DCT προσφέρει τρία προγράμματα οδήγησης, ενώ το κουμπί N Grin Shift αυξάνει τη ροπή και την ιπποδύναμη για 20 δευτερόλεπτα (ουσιαστικά απελευθερώνεται όλη η ισχύς του κινητήρα). Μετά από 40 δεύτερα η διαδικασία αυτή μπορεί να επαναληφθεί, κάτι που σε συνθήκες πίστας μπορεί να δώσει μπόλιες δόσεις οδηγικής απόλαυσης.

Το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων είναι εκρηκτικό στις αλλαγές του και σε κάνει το έργο σου σε συνθήκες ακραίας οδήγησης ακόμη ευκολότερο, ενώ σε περίπτωση που θέλει κάποιος να νοιώσει περισσότερο ενεργός μπορεί να ανεβοκατεβάσει με τα puddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Βέβαια το N DCT συνδυάζεται μονάχα με την έκδοση Performance Pack των 280 ίππων, τουτέστιν 39.990€, τη στιγμή που το i30 N με μηχανικό κιβώτιο και 250 ίππους ξεκινά από 30.490€.

Hyundai Kona N

H Κορεατική εταιρεία πήρε φορά με τη σειρά N (και σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας θα συνεχίζει και με τα ηλεκτρικά της μοντέλα σε ένα παράδοξο πάντρεμα), κάτι που επηρέασε και το Kona. To σχεδιαστικό τμήμα είχε ίσως ακόμη πιο δύσκολο έργο, καθώς ένα SUV φτιαγμένο για πρακτικότητα και εργονομία κατάφερε να φουσκώσει αρκετά έτσι ώστε να μοιάζει και να είναι ένα μοντέλο πίστας, ένα «hot SUV» όπως ακούστηκε.

Και πως να μην είναι άλλωστε… hot όταν ο δίλιτρος TDGI αποδίδει 280 ίππους (όπως και στην ισχυρή έκδοση του i30 N) και 392 Nm ροπής;  Παρά τα 1.510 κιλά του, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 5,5 δλ. και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 240 χλμ./ώρα.

Το «καυτό» SUV συνεργάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο DCT 8 σχέσεων που προαναφέραμε και στην περίπτωση του i30 N, με ότι αυτό συνεπάγεται οδηγικά αλλά και από πλευράς κόστους αγοράς (42.990€).

Το προσθιοκίνητο μοντέλο προσφέρει όλα τα προγράμματα οδήγησης που συναντάμε και στα υπόλοιπα N, προσθέτοντας ακόμη το σύστημα Traction Control με επιπλέον επιλογές (Snow, Deep Snow, Mud, Sand), που είναι ενεργές για ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα.

To γεγονός αυτό δίνει περισσότερες ευκαιρίες για καθημερινή χρήση στο Kona N, κάτι που ισχύει και στα άλλα δύο μοντέλα που οδηγήσαμε στην πίστα των Μεγάρων, και κάτι για το οποίο προσπάθησαν αρκετά οι άνθρωποι της Hyundai. Να εξελίξουν δηλαδή μοντέλα για καθημερινή χρήση, με σαφέστατο σπορ προσανατολισμό και να είναι έτοιμα για δράση σε μία πιθανή ημέρα… επιδόσεων εντός πίστας.

Περισσότερα για τα καυτά «N» της Hyundai θα έχουμε την ευκαιρία να σας μεταφέρουμε το προσεχές διάστημα, καθώς θα ακολουθήσουν οι αναλυτικές δοκιμές τους και στους δημόσιους δρόμους. Μείνετε δικτυωμένοι στο πιο αγαπημένο σας καρότο!

Δείτε τις τιμές των Hyundai i20 N, i30 N και Kona N αναλυτικά εδώ  

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!