PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

MINI Cooper Automatic [test drive]

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο τρίθυρο Mini και ξανά θυμόμαστε πόσο απολαυστικό είναι στην οδήγηση, αλλά και πόσο στενάχωρο στην καθημερινότητα.

Αλήθεια, για πόσα μοντέλα αυτοκινήτων μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι η πορεία τους στα αυτοκινητιστικά δρώμενα είναι εφάμιλλη της ‘δόξας’ του παρελθόντος και την ίδια στιγμή σε κάθε τους ανανέωση να “συντηρούν” το μύθο τους αναλλοίωτο; Πράγματι, δεν είναι πολλές οι αυτοκινητιστικές δημιουργίες που ξεφεύγουν από τα όρια της απλής “αγοραπωλησίας” και δίνουν νόημα, θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς, στην μετακίνηση των επιβατών τους.

Ναι, το ” Μini”είναι “State Of  Mind”! Είναι ένα από τα μοντέλα, που από την μέρα της παρουσίας του, το 1959 και μέχρι σήμερα, παραμένει προσηλωμένο στις αξίες που η φίρμα κατέγραψε στο DNA του εξ’ αρχής. Το Mini ανήκει σε έναν πολύ μικρό κατάλογο μοντέλων που λανσαρίστηκαν λίγο πριν ή μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και που παρέμειναν ανταγωνιστικά για πολλές δεκαετίες, όπως ήταν επίσης και το Volkswagen Beetle (Σκαθάρι), το Citroën 2CV, το Fiat 500, το αρχικό Jeep και η σειρά Land Rover.

Εφέτος η Mini κλείνει 20 χρόνια από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς της σύγχρονης ιστορίας της και το ανανεωμένο MINI Cooper ΜΥ21 δεν παρεκκλίνει από τις αρχές της κλασικής εμφάνισης αλλά και του οδηγοκεντρικού χαρακτήρα, στοιχεία βαθιά ριζωμένα στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το MINI Cooper ΜΥ21 κόντρα στο ρεύμα, τα κάνω όλα και συμφέρω, υπηρετεί την αξία της οδηγικής απόλαυσης, αφού παραμένει πιστό στις hatch διαστάσεις του, με τις “ρόδες βιδωμένες” στις 4 γωνίες του αμαξώματος!

Εξωτερικά το νέο MINI Cooper ΜΥ21 διαθέτει ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, ενώ οι νέες ανάγλυφες επιφάνειες του καπό και των φτερών του, φιλοξενούν και τα ανασχεδιασμένα πλευρικά φλας. Ανανεωμένος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας του, με το ιδιαίτερο μαύρο φιλέτο, ενώ τα φώτα σε όλες τις εκδόσεις είναι LED και αποτυπώνουν την «Union Jack». Για να είμαι ειλικρινής δυσκολεύομαι να διακρίνω με την πρώτη ματιά όλες τις αλλαγές που συντελούνται από γενιά σε γενιά στο Mini στο αμάξωμα του.

Εσωτερικά ο αέρας της ανανέωσης είναι εμφανής και εντοπίζεται στον έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 5,0” , αλλά και στο νέο τιμόνι με τα ανασχεδιασμένα πλήκτρα για τη χρήση του λειτουργιών του infotainment. Νέα είναι και η έγχρωμη οθόνη αφής 8,8” που, όπως επισημαίνει η BMW, διαθέτει αναβαθμισμένο λογισμικό, γραφικά αλλά και νέες λειτουργίες για αυξημένη συνδεσιμότητα.

Βάση της γκάμας του Mini Cooper είναι η έκδοση One, με τον 3κύλινδρο 1.5 TwinPower Turbo, απόδοσης 136 ίππων και τα 220 nm ροπής ικανά να κινήσουν σβέλτα το αμάξωμα των 1.175 κιλών. Η εν λόγω έκδοση, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε,  εφοδιαζόταν με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω του επιλογέα, ενώ δεν απουσίαζε και το προαιρετικό σύστημα Adaptive Chassis με αμορτισέρ Frequency Selective Damping.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Με αδιαφιλονίκητο ατού την οδική συμπεριφορά δεν θα σταθούμε, στην “καρτοειδή” αίσθηση που συνηθίζεται να λέγεται για τα Mini, αλλά στην συνολική εμπειρία που απολαμβάνει ο οδηγός του Mini, πίσω από το τιμόνι του. Η εξαιρετική θέση οδήγησης για όσους διαθέτουν αγωνιστικά γονίδια  αλλά και η παιχνιδιάρικη εσωτερική διακόσμηση, με τις εναλλαγές στο φωτισμό του εσωτερικού, ανάλογα την επιλογή του προφίλ οδήγησης,  προδιαθέτουν για γρήγορες και ασφαλείς βόλτες. Η αίσθηση χρηματοκιβωτίου, που νοιώθεις… όταν κλείνουν οι πόρτες αλλά και η παντελή έλλειψη τριγμών στο εσωτερικό, υπενθυμίζουν ότι η Mini ανήκει στον όμιλο της BMW.

Ο 3κύλινδρος κινητήρας διακρίνεται για την ραφιναρισμένη λειτουργία του και συνεργάζεται άψογα με το επτατάχυτο κιβώτιο Steptronic, με τους δυο συμπλέκτες και το λογισμικό που προωθεί τις γρήγορες αλλαγές. Με επιλεγμένο το προφίλ οδήγησης το Normal όλα εξελίσσονται νωχελικά και αργά…και για να είμαστε ειλικρινείς,  όταν ζητούμενο είναι η οδηγική απόλαυση, η επιλογή Sport είναι μονόδρομος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κατανάλωση. Με ιδιαίτερα βαρύ πόδι, η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 8 λίτρα ανα 100 χλμ., ενώ σε ρυθμούς Normal τα 6 λίτρα ανα 100χλμ είναι εύκολα επιτεύξιμη.

Τα 0…100 έρχονται σε 8,1 δλ. και η τελική φτάνει τα 210 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Στην επιλογή Sport το γκάζι υπακούει στα κελεύσματα του οδηγού και η διάθεση για παιχνίδι είναι διάχυτη. Το πλαίσιο συνεργάζεται εξαιρετικά με τον οδηγό…μέχρι να παρέμβουν τα ηλεκτρονικά, σε περίπτωση που το παρακάνει ο οδηγός του. Την ίδια στιγμή οι 17άρες ζάντες συμβάλλουν τα μέγιστα στην αίσθηση πίστας που γενικά αποπνέει το αυτοκίνητο. Το σύστημα πέδησης τόσο σε αίσθηση όσο και απόδοση βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα,  γεγονός που ευνοεί την  σβέλτη οδήγηση. Aν κάποιος ωστόσο, θελήσει να αναζητήσει ψεγάδι στα χαρακτηριστικά του Mini, ίσως σταθεί στο “βαρύ” σε αίσθηση τιμόνι, για όσους έχουν συνηθίσει λειτουργίες City…από άλλα μοντέλα.

Οι μετακινήσεις με το Mini είναι ευχάριστες και ξεχωριστές, αν είστε από αυτούς που αναζητούν το στυλ και τη διαφορετικότητα. Αν ωστόσο το Mini θα είναι το μοναδικό σας αυτοκίνητο και έχετε οικογένεια, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν. Η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα δεν είναι εύκολη υπόθεση, οι χώροι για τα γόνατα είναι περιορισμένοι, ειδικά αν είστε άνω του “1.80”, ενώ μια επίσκεψη στο super market απαιτεί τις πλάτες των καθισμάτων στην οριζόντια θέση, αφού ο χώρος των αποσκευών είναι στα 211 λίτρα. 

Με τιμή εκκίνησης τα 21.520 ευρώ, το Mini είναι βέβαιο ότι θα συνεχίσει να συντηρεί το μύθο του, σε αυτούς που αναζητούν την “κλασική συνταγή” ως απάντηση στις ιαχές των φουτουριστικών προτάσεων. Κάθε του ανανέωση άλλωστε δεν απαξιώνει την προηγούμενη γενιά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για την μεταπωλητική του αξία για τον κάτοχο του.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MINI

MINI Cooper Automatic 3-door – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.499 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 94,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τρικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 100 kW (136 PS) / 4.500-5.500 rpm
Ροπή 220 Nm (23,4 kgm) / 1.480-4.100 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,1 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 571 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 124 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Eagle F1, 205/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.863 x 1.727 x 1.414 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.501/1.501 mm
Μεταξόνιο 2.495 mm
Χώρος αποσκευών 211-731 lt
Απόβαρο 1.250 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 21.520€ (με το χειροκίνητο κιβώτιο)

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!