TRENDINGΔΟΚΙΜΕΣ

Fiat Tipo Cross 1.0T 100 PS [test drive]

Ντυμένη με την «crossover» παραλλαγή, η σκληροτράχηλη εκδοχή του πεντάθυρου Tipo, μας δείχνει πως μπορεί ένα οικογενειακό να είναι ταυτόχρονα κομψό και πρακτικό χωρίς να «ξεχνάει» τον αστικό του προσανατολισμό.

Μπορεί η κοινή λογική να λέει πως η Fiat δεν… ποντάρει πολλά στο οικογενειακό της μοντέλο, ωστόσο αν ανατρέξουμε στο παρελθόν θα δούμε πως η πρώτη γενιά του Tipo είχε στεφθεί με μεγάλη επιτυχία. Μάλιστα το 1989 απέσπασε τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς, κάτι που δεν είχε ανάλογη συνέχεια με τη δεύτερη γενιά του ιταλικού μοντέλου.

Στους ανθρώπους της Fiat ωστόσο αρέσουν οι εκπλήξεις και τα remakes, για αυτό και επανασχεδίασαν το Tipo με γνώμονα την άνεση, την κομψότητα και φυσικά την ευρυχωρία. Και επειδή βρισκόμαστε εν μέσω μίας εποχής ιδιαίτερης… crossoverο-λαγνείας, δεν θα μπορούσε να λείπει μία έκδοση με λιγάκι υπεραστικό χαρακτήρα.

Με την πρώτη επαφή πάντως με το ιταλικό μοντέλο, προτού κιόλας παρατηρήσεις τις «Cross» λεπτομέρειες, το μάτι σου πέφτει πάνω στο μεγάλο νέο λογότυπο της Fiat, κάτι που πρωτοείδαμε στο ηλεκτρικό 500 και εκπέμπει έναν ρετρό χαρακτήρα από την πρώτη κιόλας ματιά. Παράλληλα, τα όμορφα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED ολοκληρώνουν τον επιβλητικό και μοντέρνο χαρακτήρα του εμπρός μέρους.

Στη συνέχεια, τα πλαστικά στο πλάι και οι ράγες οροφής δένουν όμορφα στο αμάξωμα του Tipo Cross, δίνοντας σου την αίσθηση πως έχει σχεδιαστεί εξαρχής για να είναι ένα αστικό crossover και όχι ένα σεντάν ή hatchback το οποίο μετέπειτα φόρεσε την αθλητική του περιβολή.

Αυτό μπορεί να φαίνεται εύκολο, όμως αναρωτηθείτε ποια μοντέλα της κατηγορίας τα βλέπετε στο δρόμο και σας κερδίζουν αισθητικά; Την απάντηση δίνουν συνήθως οι premium φίρμες από τη βόρεια Ευρώπη με μεγάλη ιστορία στα crossover και με υψηλές τιμές αγοράς και λιγότερο ένα μοντέλο για όλο τον κόσμο όπως είναι το Tipo Cross. Επομένως αξίζει να δώσουμε το credit στους Ιταλούς σχεδιαστές για το πρώτο κομμάτι που είναι η σχεδίαση.

Το Tipo Cross έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 3,7 εκατοστά και το αμάξωμα του έχει 6,1 εκατοστά μεγαλύτερο ύψος, βάζοντας έτσι και μπόλικη ουσία στην crossover συνταγή του νέου μοντέλου. Μαζί με την ενισχυμένη -με πλαστικά- περιβολή του, δεν θα πει όχι σε μία χωμάτινη διαδρομή με πέτρες ή σε επαρχιακό μονοπάτι χωρίς υψηλές απαιτήσεις (τουλάχιστον δεν φοβάσαι μην αποκτήσεις γρατζουνιές ή βαθουλώματα χαμηλά στο κομψό αμάξωμα του Tipo Cross).

Κατά τα άλλα, το ιταλικό οικογενειακό δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες αλλαγές καθώς το εσωτερικό του εμφανίζει κοινά στοιχεία με όλη τη σύγχρονη γκάμα της εταιρείας και έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που το κάνουν μοντέρνο και άνετο για συμβίωση τεσσάρων ή και πέντε επιβατών, εφόσον μιλάμε και για παιδιά.

Ο πίνακας οργάνων 7 ιντσών είναι ψηφιακός και παρέχει όλες τις πληροφορίες (ίσως και σε βαθμό υπερβολής) στον οδηγό, ενώ το infotainment system με οθόνη αφής επίσης 7 ιντσών (προαιρετικά η οθόνη 10,25 ιντσών), κλείνει ορθά το πακέτο εκμοντερνισμού. Στα highlights θα λέγαμε πως συγκαταλέγεται το ψηφιακό στροφόμετρο αριστερά στον πίνακα οργάνων και η ένδειξη του καυσίμου στο δεξί μέρος, που αποτελούνται από δύο κύκλους που ολοκληρώνονται έξυπνα και νοητά στο κέντρο της ψηφιακής οθόνης.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό αποτελούν μια μείξη μαλακών και σκληρών στην αφή πλαστικών, καθώς ψηλά εκπέμπει περισσότερη ποιότητα, ενώ χαμηλότερα -σπάνια κάποιος θα χρειαστεί να ακουμπήσει το χέρι του- φαίνεται να έχει γίνει μία σχετική οικονομία στο κόστος κατασκευής.     

Σε γενικές γραμμές πάντως το εσωτερικό του Tipo Cross δεν θα σε αφήσει παραπονούμενο, καθώς παίρνει καλό βαθμό σε ευρυχωρία και άνεση. Οι χώροι για μικροαντικείμενα δε λείπουν, τονίζοντας σου σε κάθε γωνίτσα ότι πρόκειται για ένα μοντέλο που φτιάχτηκε για να κάνει τη ζωή σου ευκολότερη. Αποκορύφωμα τα 440 λίτρα του χώρου αποσκευών με εντυπωσιακό ύψος που βοηθάει στην περίπτωση ακανόνιστων αντικειμένων προς μεταφορά.

Τα καθίσματα προσφέρουν άνεση σε τέτοιο βαθμό που να χαλαρώνεις υπερβολικά (μας άρεσε η ρύθμιση της στήριξης πλάτης που ρυθμίζεται ηλεκτρονικά), με μια μικρή παραχώρηση βέβαια στην πλευρική στήριξη των πίσω επιβατών, κάτι που μπορεί να γίνει αισθητό μονάχα σε απότομες στροφές και με υψηλές ταχύτητες.


Φωτογραφίες: Fiat Auto Hellas

Αυτό δεν θα συμβεί συχνά γιατί προφανώς η έκδοση της δοκιμής μας δεν φτιάχτηκε για αυτό το σκοπό. Εφοδιάζεται με τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα (fire fly turbo) απόδοσης 100 ίππων και 190 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ., αριθμοί που κρίνονται οριακά επαρκείς για τα 1.260 κιλά του ιταλικού crossover.

Περισσότερο θα λέγαμε πως λειτουργεί για χάρη της οικονομίας καυσίμου και των χαμηλών εκπομπών CO2 και λιγότερο για εκρηκτικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,2 δευτερόλεπτα), και αυτό είναι το λογικό για τις ανάγκες μίας οικογένειας, παρόλο που δεν κρύβουμε πως θα θέλαμε λίγο καλύτερες ρεπρίζ στην περίπτωση μίας τυχόν σβέλτης προσπέρασης.

Το Tipo Cross έχει αστικό προσανατολισμό με ελαφρώς off road αρετές, και πέραν της αυξημένης απόστασης από το έδαφος και των ενισχυτικών πλαστικών, η ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) επιτρέπει ακούραστα περάσματα σε κακοτράχαλους δρόμους, ενώ και σε λακκούβες ή κακοτεχνίες στην πόλη θα περάσει με σχετική άνεση όπως θα έκανε και ένα μαλακό SUV.

Η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται πολύ κοντά στα 6,5 λίτρα/100 χλμ., ανάλογα φυσικά το φορτίο ή το οδηγικό στιλ. Ακόμη πάντως και αν κρατάς λίγο παραπάνω από όσο πρέπει τις σχέσεις στο μέτριας αίσθησης 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, δεν θα δεις το οικονομόμετρο να ξεπερνά τα 7 λίτρα/100 χλμ., αριθμός εξαιρετικός για τα δεδομένα της κατηγορίας. Σε συνδυασμό μάλιστα με τα 50 λίτρα χωρητικότητας του δοχείου καυσίμου, έχουμε αυτονομία που ξεπερνά άνετα τα 700 χλμ. και αραιώνει τις επισκέψεις σε πρατήριο καυσίμων.

Συμπερασματικά θα λέγαμε πως το Tipo Cross προσφέρει κάτι που δεν υπάρχει στην αγορά αυτή τη στιγμή. Είναι ένα σύγχρονο όμορφο crossover με χώρους και άνεση, μικρής χωρητικότητας, οικονομικό βενζινοκινητήρα και τιμή αγοράς (17.450€ με πληρέστατο εξοπλισμό) που δεν ξεφεύγει από ένα μικρομεσαίο του ανταγωνισμού ή ακόμη και σε σχέση με ένα αλμυρό supermini.

Μπορούμε να πούμε πως προσφέρει περισσότερα από αυτά που ζητάει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχει αδυναμίες (π.χ. επιδόσεις, αίσθηση επιλογέα). Αυτές ωστόσο τις βάζεις εύκολα σε δεύτερο πλάνο όταν έχεις να κάνεις με ένα πακέτο που συμφέρει οικονομικά, αρέσει αισθητικά και παρέχει 5 χρόνια ή 200.000 χλμ. εγγύηση.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FIAT

Fiat Tipo Cross 1.0T 100 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 70 × 86,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός σε σειρά/ τρικύλινδρος
Ισχύς 74 kW (101 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 190 Nm (19,2kgm) / 1.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας, ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,2 sec
Τελική ταχύτητα 183 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 5,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 750 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 130 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Falken Azenis fk 510A, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.386 x 1.802 x 1.556 mm
160 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.542 / 1.543 mm
Μεταξόνιο 2.638 mm
Χώρος αποσκευών 440 lt
Απόβαρο 1.260 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.450€

 

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button