NEA

Ελληνική αγορά: Οι πρωταγωνιστές στα BEV & PHEV

Σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης διαγράφουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (PHEV/ BEV) στην Ελλάδα ενδεικτικό της δυναμικής που αποκτά η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων και στην χώρα μας.

Συγκεκριμένα 4,213 ήταν συνολικά τα ηλεκτρικά οχήματα plug-in υβριδικά (PHEV) και αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) που πουλήθηκαν στην Ελλάδα το οκτάμηνο του 2021 πετυχαίνοντας μερίδιο αγοράς 5,61%.

Πρωταγωνιστές των πωλήσεων στο διάστημα αυτό ήταν η Volvo με το XC40 PHEV ,  που πούλησε 411 μονάδες στο διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου, η Tesla ήταν δεύτερη με το Model 3 που πούλησε 317 νέα αυτοκίνητα, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η Mercedes με την GLA PHEV που πούλησε 219 νέα αυτοκίνητα.

Ακολουθεί ο πίνακας των  πωλήσεων των EV στην Ελλάδα στο οκτάμηνο του 2021, που πέτυχαν τριψήφιες πωλήσεις:

Μοντέλο/ Νούμερα πωλήσεων                       

  • VOLVO XC40 PHEV: 411                 
  • TESLA MODEL 3 BEV: 317                 
  • MERCEDES GLA‐SERIES PHEV: 219   
  • BMW X1‐SERIES PHEV: 215                   
  • PEUGEOT 3008 PHEV: 188                     
  • MERCEDES GLC‐SERIES PHEV: 152                     
  • AUDI Q3 PHEV: 140 
  • VOLKSWAGEN TIGUAN PHEV: 131
  • BMW 3‐SERIES PHEV: 118
  • RANGE ROVER EVOQUE PHEV: 114
  • PEUGEOT 208 BEV: 109
  • BMW X3‐SERIES PHEV: 105
  • PEUGEOT 2008 BEV: 105
  • SEAT LEON PHEV: 103
  • BMW X2‐SERIES PHEV: 101
  • VOLKSWAGEN ID.3 BEV: 100

4 στους 10 σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Να υπενθυμίσουμε ότι σε πρόσφατη έρευνα της  EY Mobility Consumer Index (MCI), που διεξήχθη  με συμμετοχή περισσότερων από 9.000 καταναλωτών από 13 χώρες τονίστηκαν τα εξής:

Περισσότεροι από 4 στους 10 (41%) ερωτηθέντες που σχεδιάζουν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο τον επόμενο χρόνο, αναφέρουν ότι αυτό θα είναι ηλεκτρικό -μία αύξηση 11 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με τα ευρήματα του Νοεμβρίου 2020- ενώ 8 στους 10 (77%) ιδιοκτήτες ηλεκτρικού οχήματος, δηλώνουν ότι το επόμενο όχημά τους θα είναι πάλι ηλεκτρικό.

Συνολικά, το 50% των ερωτηθέντων αναμένουν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο (ηλεκτρικό ή με κινητήρα εσωτερικής καύσης), αύξηση 17% σε σχέση με τον περασμένο Νοέμβριο, με το 65% εξ αυτών να δηλώνουν ότι θα προβούν σε αγορά μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Το 66% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για ένα ηλεκτρικό όχημα, ποσοστό που εκτοξεύεται στο 91% για όσους σχεδιάζουν να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό όχημα ως το επόμενό τους αυτοκίνητο. Παρόλα αυτά, το κόστος ιδιοκτησίας και συντήρησης λειτουργεί ως αποτρεπτικός παράγοντας για όσους δε σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button