TRENDINGΔΟΚΙΜΕΣ

Με το Dacia Sandero Stepway στη Νάξο [on the road]

Αναδείχθηκε το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη τον Ιούλιο φέτος, εκθρονίζοντας τον Βασιλιά, το Volkswagen Golf, από τον θρόνο του. Έκανε το ντεμπούτο του το 2008 και έκτοτε έχει ξεπεράσει τα 2,1 εκατομμύρια πωλήσεις. Πρόσφατα πέρασε στη νέα του γενιά, εκσυγχρονίστηκε και θα έλεγε κανείς είναι έτοιμο να κοιτάξει επί ίσοις όροις τους Γάλλους συγγενείς του!

Φτωχός συγγενής; Καλά καταλάβατε, πρόκειται για το Sandero της ρουμανικής Dacia, μέλος φυσικά του Ομίλου Renault, που ποτέ δεν ένοιωσε ο φτωχός συγγενής στο χαρτοφυλάκιο του γαλλικού ομίλου. Τα νούμερα άλλωστε των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα που πέτυχε στην ΕΕ συνηγορούν  για την παραπάνω διαπίστωση.

Η «μαμά-εταιρία» το έχει καταλάβει φυσικά και σε κάθε ανανέωση του, φροντίζει να το κάνει ανταγωνιστικότερο, τόσο σε ποιότητα, αλλά κυρίως στο DNA του, το  VFM (Value For Money). Να πιάνουν τα λεφτά τόπο επί το λαϊκότερο! Χωρίς να είναι το φθηνότερο αυτοκίνητο του κόσμου έχει καταφέρει να αφουγκραστεί τι χρειάζεται ο κόσμος στον οποίο απευθύνεται και την ίδια στιγμή έχει  πασπαλίσει το Sandero με γαλλική αύρα άνεσης.

Γαλλική υπογραφή. Τo νέο Sandero (εδώ η δοκιμή του Streetway) συνεχίζοντας την επιτυχημένη συνταγή του παρελθόντος βασίστηκε στην νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF της Renault, πάνω στην οποία έχει «χτιστεί» και το Clio, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οδική συμπεριφορά του, αλλά και την συνολική του αίσθηση. Πρόκειται για ένα νέο αυτοκίνητο κι αυτό γίνεται εύκολο αντιληπτό τόσο από τα αμυγδαλωτά πίσω φώτα, όσο κι από τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα υιοθετούν τη νέα φωτεινή υπογραφή της Dacia, σε σχήμα “Υ”.

Το οπτικό αποτέλεσμα στην SUV εκδοχή του, που φέρει την επωνυμία Sandero  “Stepway” είναι ιδιαίτερα ελκυστικό, αν και μπορεί να ξυπνήσει μνήμες από παλαιότερα ιταλικά μοντέλα, σε ό,τι αφορά το οπίσθιο μέρος. Σε κάθε περίπτωση διατηρεί την επιτυχημένη συνταγή σχεδίασης της πρώτης γενιάς και είναι ένα ξεχωριστό για την κατηγορία αυτοκίνητο.

Στα ατού του Sandero “Stepway” είναι και η χρήση του διπλού καυσίμου (βενζίνης-LPG), μιας και το ελληνικό κοινό είναι εξοικειωμένο με τη χρήση του LPG χρόνια τώρα. Συγκεκριμένα το Sandero στην έκδοση με το LPG προσφέρεται με τον γνωστό και από το Clio τρικύλινδρο κινητήρα, που με τη  βοήθεια turbo αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής ενώ συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, κάτι που δεν συνέβαινε στο απερχόμενο μοντέλο.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Ο εν λόγω κινητήρας μπορεί και κάνει χρήση εργοστασιακού κιτ υγραερίου, με αντίκτυπο τόσο στην αυτονομία του οχήματος όσο και στην τσέπη του καταναλωτή. Χωρίς την προσθήκη του υγραερίου, ο εν λόγω κινητήρας αποδίδει 90 ίππους, ενώ με το LPG φτάνει τους 100 ίππους.


Στη Νάξο με το Dacia Sandero Stepway

Με την συγκεκριμένη έκδοση κινηθήκαμε σε νησιώτικα μονοπάτια και συγκεκριμένα αυτά της Νάξου. Ναι καλά καταλάβατε, Αγία Αννα, Άγιο Προκόπη και λοιπές παραθαλάσσιες διαδρομές που ταίριαξαν γάντι με τον χαρακτήρα του Dacia Sandero Stepway. Δυο μέρες μετακινήσεις σε χωμάτινες διαδρομές δεν είναι και η πιο ευχάριστη συνθήκη για ένα επιβατικό. Ωστόσο ήταν μια πρώτης τάξης ευκαιρία για να διαπιστώσουμε πως κινείται το Stepway σε κακοτράχαλους δρόμους αλλά και σε οδόστρωμα τύπου… καλντερίμι.

Πέραν τους όποιους κραδασμούς που πέρναγαν στο ταμπλό του αυτοκινήτου, η ανάρτηση φίλτραρε ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και η άνεση για τους επιβάτες ήταν πολύ καλή. Η γαλλική συνταγή στο Stepway έχει αφήσει τη γεύση της… στις αναρτήσεις, θα πει ο ψαγμένος, ενώ στα θετικά και η απόσταση των 17,4 εκατοστών από το έδαφος που υπερπηδά τα βατά εμπόδια. Δίχως να ξεχνάμε τα περιμετρικά πλαστικά.

Στις ασφάλτινες διαδρομές το Stepway θα σε εκπλήξει για το γκάζι του μετά τις 3.500 σ.α.λ. γεγονός που αποτυπώνεται και στις επιδόσεις του. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,9 δλ. και η τελική φτάνει τα 173 χλμ./ώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει το εργοστάσιο. Ευχάριστο, με καλή κατευθυντικότητα, σπιρτόζικο στο πάτημα του γκαζιού, το Stepway κινείται με άνεση και αξιοπρέπεια. Τα δε φρένα έχουν την αίσθηση που θα πρέπει να εισπράττει ο οδηγός και σε συνδυασμό με τις 16αρες ζάντες που «φόραγε» η έκδοση που μας διατέθηκε, συνηγορούν για ασφαλείς και σβέλτες διαδρομές. Μοναδική παραφωνία η αίσθηση του λεβιέ ταχυτήτων, όχι τόσο για τις διαδρομές, όσο για την κάπως χαλαρή αίσθηση του. Πάντως ο συνδυασμός κινητήρα με το εξάρι κιβώτιο εγγυώνται οικονομία στο καύσιμο και ησυχία στην καμπίνα του αυτοκινήτου.

Φωτογραφίες: Κώστας Χαλκιαδάκης

Dacia μέχρι τέλους… Παραμένοντας στα της οικονομίας, το ρεζερβουάρ της βενζίνης έχει χωρητικότητα 50 λίτρων, ενώ αυτό του υγραερίου 40 λίτρων. Κατά τη διάρκεια της με υγραέριο η  κατανάλωση ανήλθε σε 9 λτ/100 χλμ. και ενώ για την βενζίνη η κατανάλωση έφτασε τα κατανάλωση 7 λτ./100 χλμ.

Με τις τιμές στα καύσιμα να ξεφεύγουν στα νησιά αποφύγαμε να πολλαπλασιάσουμε τις τιμές της βενζίνης και επιμείναμε στο LPG, που το βρήκαμε στα 0.78 ανα λίτρο. Τούτο σημαίνει ότι η κατανάλωση μας (με τις τότε τιμές) για κάθε 100 χλμ. ήταν: 0,78 ευρώ το λίτρο x 7 λίτρα κατανάλωσης ανα 100χλμ, = 5,46 ευρώ το κόστος μετακίνησης μας για κάθε 100 χλμ. Καθόλου άσχημα εν μέσω ενεργειακής αναταραχής.

Εν κατακλείδι το νέο Dacia Sandero Stepway είναι ένα αναβαθμισμένο αυτοκίνητο, που δίνει απάντηση στην οικονομική μετακίνηση, εξαιτίας του διπλού καυσίμου με το οποίο εξοπλίζεται από το εργοστάσιο. Με τιμή εκκίνησης τα 14.380 στην απλή έκδοση έως και τα 15.580 ευρώ στην έκδοση Style με όλα τα ηλεκτρονικά καλούδια, το Dacia Sandero Stepway LPG, θα είναι εδώ μέχρι τέλους…


Η Νάξος με το… κινητό στο χέρι

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button