NEATRENDING

Ξεκινά ο επανασχεδιασμός των ορίων του Δακτυλίου – Από 25 Οκτωβρίου ο Καθαρός Δακτύλιος

Εν αναμονή της μελέτης για τον επαναπροσδιορισμό των γεωγραφικών ορίων του Δακτυλίου για τα αυτοκίνητα βρίσκονται οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, βάση της οποίας θα ανακοινωθεί νέος σχεδιασμός του και ενδεχομένως να «ανοίξει» ο κύκλος του.

Σε κάθε περίπτωση 25 Οκτωβρίου, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, ξεκινάει ο “καθαρός δακτύλιος”. “Αυτός ο δακτύλιος θα βασίζεται σε πρώτη φάση στη λογική των μονών – ζυγών.

Αλλά με μία θεμελιώδη διαφορά: Τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα όλα τα “παραθυράκια”. Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε ‘‘Καθαρό Δακτύλιο’’», έχει τονίσει άλλωσε ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής.

Την ίδια στιγμή σχεδιάζεται και η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα.

Σε κάθε περίπτωση τα ηλεκτρικά οχήματα είναι αυτά που έχουν ελευθέρας στον Δακτύλιο, ενώ σε ό,τι αφορά τα υβριδικά αλλά και της συμβατικής τεχνολογίας οχήματα (με κινητήρες βενζίνης ή diesel) παραμένει η προϋπόθεση της επίτευξης χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Συγκεκριμένα στον δακτύλιο επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία

Α) των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (Euro 5 και Euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.

Β) των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου ή σταθμισμένη συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων Bi-fuel, σύμφωνα με το NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button