MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Seat Arona 1.0 TGI [test drive]

Το Seat Arona φόρεσε το μανδύα της ανανέωσης και εμείς το δοκιμάζουμε στην πλέον συμφέρουσα -για την τσέπη- εκδοχή του.

Μπορεί το Arona να μετράει ελάχιστα χρόνια ζωής (κλεισμένη τετραετία), όμως για τη Seat αποτελεί έναν σημαντικό «παίχτη» στα B-SUV, ποντάροντας πολλά σε μια κατηγορία που εξελίσσεται σε μία από τις πλέον αγαπημένες του αγοραστικού κοινού. Τα ασφάλτινα crossover με επιθετικό look, προσιτή τιμή αγοράς, επαρκείς χώρους για τέσσερις και compact διαστάσεις. Λίγα λόγια που αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό το προφίλ του ισπανικού μοντέλου.

Στο πλαίσιο λοιπόν του… mid-life facelift για το Arona, βλέπουμε πιο επιθετικό σχεδιασμό στο εμπρός τμήμα με αιχμηρή μάσκα και στρογγυλούς προβολείς Eco LED, τοποθετημένους ψηλότερα στο αμάξωμα, στοιχείο που προσδίδει μία έξυπνη off road πινελιά και καλοδεχούμενη «αγριάδα» σε διακριτικό βαθμό. Στο πλάι περισσότερο θα προσέξει κανείς τις νέες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών για την περίπτωση της έκδοσης δοκιμής μας (διατίθεται και σε 18 ίντσες), ενώ στο πίσω μέρος θα σταθεί κανείς στην αεροτομή και στον «ψευδό-διαχύτη» που τραβούν το βλέμμα χωρίς να κάνουν τη διαφορά εμφανισιακά.

Το κομψό Sapphire blue χρώμα της δοκιμής μας συνδυάζεται με μαύρη οροφή και αποτελεί μία από τις νέες χρωματικές επιλογές (μπορείς να επιλέξεις και οροφή στο λευκό candy white) για το Arona. Η… νέα γκαρνταρόμπα (Dark Camouflage, Asphalt Blue) αρκεί πολλές φορές από μόνη της για να φρεσκαριστεί εξωτερικά ένα μοντέλο που βρίσκεται στο μέσο του κύκλου ζωής.

Ο ίδιος… άνεμος αλλαγής και στο εσωτερικό, με το πρώτο πράγμα που προσέχεις να είναι το αναβαθμισμένο φινίρισμα (μας άρεσε η λευκή οριζόντια φάσα κατά μήκος του ταμπλό, οι νέοι αεραγωγοί, και φυσικά η αιωρούμενη οθόνη 8,25 ιντσών του Seat Connect. Με ευκολότερες λειτουργίες που θυμίζουν ακριβό tablet και τοποθετημένη ψηλότερα στο ύψος του βλέμματος του οδηγού, δίνει high tech τόνο χωρίς να απαιτεί εξοικείωση στον μέσο οδηγό.

Από πλευράς χώρων το Arona τα πηγαίνει εξαιρετικά για το μήκος του (4,138 μέτρα) στο κομμάτι των πίσω επιβατών για τα πόδια και για το ύψος δύο ενηλίκων, ενώ και στις εμπρός θέσεις οι χώροι, η πρακτικότητα και η εργονομία δεν θα σε προβληματίσουν. Η θέση οδήγησης μπορεί να απαιτεί αρκετά… πειράματα μέχρι να αποδειχθεί βολική στο τέλος, ενώ στην πληρέστατη έκδοση εξοπλισμού Optimum, συναντάμε δέρμα και αλκαντάρα στα καθίσματα, πλειάδα ηλεκτρονικών βοηθημάτων και gadgets, λείπουν ωστόσο οι αισθητήρες παρκαρίσματος και η ρυθμιζόμενη σε ύψος ζώνη ασφαλείας.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Το compact crossover της ισπανικής εταιρείας βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A του γκρουπ (γνωστή και από το Ibiza των κοντινών διαστάσεων) με αυτό να μεταφράζεται σε εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά και χαρακτήρα καλοστημένου hatchback πόλης (ημιάκαμπτος πίσω) και όχι ενός B-SUV που απέχει 17 εκατοστά από το έδαφος. Μαζί με το ακριβές και κοφτερό τιμόνι και το σφιχτής κλιμάκωσης 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, δημιουργούν ένα πακέτο που χαίρεσαι να οδηγείς σε σφιχτές ασφάλτινες διαδρομές παρά το μικρό 1.000άρι μοτέρ.

Μια χαρά που πολλαπλασιάζεται κάθε φορά που επισκέπτεσαι ένα από τα 21 πρατήρια φυσικού αερίου στην Ελλάδα, τους λες «γέμισε το» και σου απαντούν «μάλιστα 10€ παρακαλώ».

Όχι δε διαβάσατε κάτι λάθος, το Arona της δοκιμής μας εφοδιάζεται με 1.000άρη κινητήρα 90 ίππων που καταναλώνει περίπου 5,2 κιλά πεπιεσμένου φυσικού αερίου/100 χλμ. με το κόστος του εν λόγο καυσίμου να φθάνει τα 0,85€/kg, έχουμε να κάνουμε με ένα κόστος από 4 μέχρι 4,5€ για κάθε 100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες οδήγησης. Παράλληλα, ένα μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων λειτουργεί ως δίχτυ ασφαλείας κάθε φορά που τελειώνει το CNG και δεν βρισκόμαστε κοντά σε κάποιο από τα λιγοστά πρατήρια της Αττικής.

Για την εταιρεία η αυτονομία συνολικά αγγίζει τα 500 χλμ., στην πράξη όμως μπορούμε να πούμε ότι θα διανύσεις max 300 χλμ. με φυσικό αέριο και άλλα 120 με αμόλυβδη σε περίπτωση που εξαντλήσεις τα καύσιμα χωρίς στάση για ανεφοδιασμό. Αυτό δε χρειάζεται να συμβεί γιατί πολύ απλά «λοκάρεις» ένα πρατήριο που βρίσκεται κοντά στις διαδρομές σου και κάθε π.χ. 250 χλμ. κάνεις μια δίλεπτη στάση, δίνεις 10 ευρώ και ίσως μείνουν ψιλά και για καφεδάκι.

Τη δεδομένη χρονική στιγμή (με εξαίρεση τα ηλεκτρικά) πρόκειται για το πλέον οικονομικό και καθαρό -σε χρήση- crossover της ελληνικής αγοράς με διαφορά, γιατί πολύ απλά εκπέμπει 25% λιγότερο CO2, καταναλώνει ελάχιστα (5-5,5 κιλά/100 χλμ.) και το καύσιμο του είναι 50% φθηνότερο από την αμόλυβδη και 30% φθηνότερο σε σχέση με το diesel.   

Σε σχέση με το βενζινοκίνητο Arona οι διαφορές τους βρίσκονται στο θάλαμο καύσης, εκεί που έχουν τοποθετηθεί ενισχυμένα έμβολα, ελατήρια και έχει πραγματοποιηθεί διαφορετική ρύθμιση στους εκκεντροφόρους. Παράλληλα, οι δεξαμενές καυσίμων βρίσκονται κάτω από τα καθίσματα και κάτω από το χώρο αποσκευών (είναι αισθητά περιορισμένος από τα 400 στα 282 λίτρα), με βαλβίδες απελευθέρωσής για παν ενδεχόμενο ασφαλείας και κάθε υποδομή για τα 200 bar πίεσης του φυσικού αερίου.

Με γνώμονα εξαρχής την εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου, δεν μπορείς να έχεις απαιτήσεις από το Arona 1.0 TGI στο θέμα των επιδόσεων. Παρόλα αυτά, το ισπανικό crossover είναι αξιοπρεπέστατο για το βάρος του (1.311 κιλά), με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 13,2 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 178 χλμ./ώρα.

Αυτή η παραχώρηση, μαζί με το περιορισμένο πορτμπαγκάζ και τα 18 χιλιάρικα (+600€ σε σχέση με το TSI) που ζητάει το Arona TGI είναι τα μοναδικά εμπόδια που μπορούν να σας βάλουν σε σκέψεις για το ολόφρεσκο crossover. Αν από την άλλη μεριά της ζυγαριάς προσθέσεις την εξωπραγματική οικονομία στο οικογενειακό πορτοφόλι (θα το ξαναγράψουμε, 4€/100 χλμ.), την συμπεριφορά στο δρόμο και τον αέρα του φρέσκου crossover, δεν τίθεται θέμα διλλήματος για το αν αξίζει η όχι η αγορά του.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SEAT

Seat Arona 1.0 TGI – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5×76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 4.000-5.500 rpm
Ροπή 160 Nm (16,3 kgm) / 1.800-3.800 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με ψεκασμό φυσικού αερίου + αμόλυβδης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,2 sec
Τελική ταχύτητα 178 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,2 kg (CNG)/ 7,1 lt (αμόλυβδη) / 100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,1 / 3,7 / 3,3 lt/ 100 km
Ρεζερβουάρ CNG: 14,2 kg, Αμόλυβδη: 9 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) CNG: 276, Αμόλυβδη: 122 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 96-103 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 205/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.138 × 1.780 × 1.552 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.503/1.486 mm
Μεταξόνιο 2.566 mm
Χώρος αποσκευών 282-1.162 lt
Απόβαρο 1.311 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.990€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!