Νέα δεδομένα προκύπτουν για τους κατόχους των ιστορικών οχημάτων, όπως αυτό διαφαίνεται από το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αναμόρφωση της εκπαίδευσης και των εξετάσεων των νέων οδηγών.
Συνοπτικά: Ο χαρακτηρισμός ενός οχήματος ως όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος γίνεται με σχετική βεβαίωση που χορηγείται αποκλειστικά από φορείς που εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα, για οχήματα τουλάχιστον 30 ετών.
Χορηγούνται άδειες και ειδικές πινακίδες κυκλοφορίας από τις Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών. Περιορίζεται δηλαδή ο ρόλος των νομικών προσώπων που χορηγούσαν μέχρι τώρα πινακίδες. Θα δίνουν απλώς τη βεβαίωση του χαρακτηρισμού.
Τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος θα κυκλοφορούν υπό τους όρους να περνούν ΚΤΕΟ σε ετήσια βάση και να είναι ασφαλισμένα, ενώ καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας, με εξαίρεση τα οχήματα άνω των 45 ετών, και ειδικότερα:
- Επιβατικά αυτοκίνητα έως 999 κυβικά: 50 ευρώ
- Από 1000 έως 1999 κυβικά: 100 ευρώ
- Άνω των 2000 κυβικών: 200 ευρώ
- Μοτοσικλέτες έως 250 κυβικά: 20 ευρώ
- Μοτοσικλέτες πάνω από 250 κυβικά: 50 ευρώ
Η άδεια κυκλοφορίας έχει διάρκεια πέντε έτη. Επίσης, καθιερώνεται ένα μεταβατικό στάδιο 18 μηνών ώστε να μην υπάρξει κενό στην κυκλοφορία των ιστορικών αυτοκινήτων.