MUST_READTRENDINGΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz C 200 [test drive]

Η μικρότερη πισωκίνητη limo της Mercedes-Benz βάζει το επίσημο κουστούμι της και εκτοξεύει την έννοια του premium σε τέτοιο επίπεδο, που τη συγκρίνεις ευκολότερα με την S-Class παρά με οποιοδήποτε σεντάν του ανταγωνισμού.

Μια βόλτα στο διαδίκτυο ψάχνοντας για τη νέα C-Class, αρκεί για να βρεις τη φράση κλισέ. “Baby S-Class” διαβάζεις παντού και όσο κουραστικό και αν καταντάει, η αλήθεια είναι ότι αντικατοπτρίζει απόλυτα με δυο λέξεις αυτό που νιώθεις με την πρώτη επαφή με το νέο μοντέλο της Mercedes-Benz.  Και μόνο που μπαίνει στην ίδια φράση η λιμουζίνα της γερμανικής φίρμας με το μικρότερο και πλέον εμπορικό μοντέλο των Γερμανών την τελευταία δεκαετία, αντιλαμβάνεται κανείς ότι πρόκειται για κάτι ξεχωριστό και πολύ σπουδαίο σε όλους του τομείς.

Αίγλη. Αυτή είναι η πιο δυνατή… καθωσπρέπει λέξη που μας ήρθε στο μυαλό στην πρώτη συνάντηση με τη C 200 της δοκιμής μας. Μια λέξη που δεν είναι αρκετό το σήμα με το αστέρι από μόνο του για να τη σκεφτείς, αλλά πρέπει να ιδρώσει το σχεδιαστικό τμήμα για να τη μπολιάσει στο μυαλό και την καρδιά του παρατηρητή.

Λίγο το Cab Backward Design (μεγαλώνει οπτικά το μήκος του καπό και δείχνει σαν να έχει μετατοπιστεί η καμπίνα προς τα πίσω), λίγο η κυψελώδης μάσκα, τα δύο τεράστια νεύρα κατά μήκος του αμαξώματος, ο διαχύτης στο πίσω μέρος και η διπλή απόληξη της εξάτμισης και έτοιμο το κλισέ περί… μικρής S-Class. Οι άνθρωποι της Mercedes-Benz έχουν περάσει εντέχνως όλα τα κομψά χαρακτηριστικά της μεγάλης λιμουζίνας στο μικρότερο σεντάν, το οποίο βέβαια δεν το λες και μικρό.

Το μήκος του για το λόγο του αληθές, αγγίζει τα 4,751 μέτρα έχοντας αυξηθεί κατά 6,5 εκατοστά, με το ύψος παράλληλα να έχει πέσει κατά 9 χιλιοστά. Συνδυασμός που τονίζει εκτός από το premium στοιχείο και τις σπορ γραμμές της νέας C-Class. Αν βάλουμε στην εξίσωση και το AMG look της έκδοσης δοκιμής μας με τις σκουρόχρωμες 18άρες ζάντες, τότε έχουμε ένα επιβλητικό σύνολο που πολύ δύσκολα θα περάσει απαρατήρητο στους ελληνικούς δρόμους.

Αυτό που περιμένει κανείς μπαίνοντας στο εσωτερικό της νέας C-Class είναι να αντικρίσει κάτι που θα τον εντυπωσιάσει. Κάτι παραπάνω από τα υπόλοιπα σεντάν, κάτι που θα σε κάνει να ξεφυσήσεις και να πεις από μέσα σου: «Αυτό είναι. Για αυτό κοστίζει τόσα. Για αυτό έχει σήμα το αστέρι». Και αυτό συμβαίνει στη C 200 της δοκιμής μας, αφού προτού καλά-καλά ανοίξεις την πόρτα σε θαμπώνει το MBUX, το infotainment 9,5 ιντσών για τη βασική έκδοση και 11,9 ιντσών για αυτή της δοκιμής μας. Μαζί και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων επίσης εξαιρετικής ανάλυσης και ποιότητας 10,25 ιντσών για τη βασική και 12,3 ιντσών στην κορυφαία έκδοση.

Όταν ξεπεράσεις το πρώτο σοκ με τις δύο οθόνες επιπέδου… i Pad, διακρίνεις μια φινέτσα που αρμόζει στο κορυφαίο σεντάν της κατηγορίας. Κομψό φινίρισμα, εξαιρετική ποιότητα υλικών και νέοι extreme αεραγωγοί που σπάνε οποιαδήποτε μονοτονία θα μπορούσε να έχει ακόμη και ο πιο απαιτητικός αγοραστής. Αν και από μόνο του το MBUX δεν αφήνει κανένα περιθώριο για αμφισβήτηση. Είναι άμεσο και εύκολο στη χρήση, ενώ μπορείς να «παίξεις» με τις ρυθμίσεις για τις κάμερες του αυτοκινήτου, το χρωματισμό της καμπίνας, το εξαιρετικό σύστημα πλοήγησης και φυσικά όλα τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας της νέας C-Class. Προσθέστε και μια δόση οδηγοκεντρικού χαρακτήρα με την κονσόλα να είναι κατά 6 μοίρες στραμμένη προς τον οδηγό και έχετε ένα σύνολο που δύσκολα θα αλλάζατε το οτιδήποτε αν πιάνατε δουλειά στα γραφεία της Mercedes-Benz.

O πίνακας οργάνων, εκτός από όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που παρέχει, μπορεί να μεταβληθεί και αισθητικά επιλέγοντας ανάμεσα σε διακριτικό mode, sport και κλασσικό, με τις λειτουργίες να αλλάζουν από το πολυχρηστικό τιμόνι. Στην αρχή μοιάζει παραφορτωμένο, όμως μετά από λίγο αντιλαμβάνεσαι ότι όλα είναι εργονομικά, εκτός ίσως από την ένταση του ήχου που αλλάζει μέσω ενός μικρού πλήκτρου αφής και δύσκολα θα πετύχεις το τέλειο με τη μία. Και πάλι όμως, όπως όλα τα high tech προχωρημένα gadgets, έτσι και στη C-Class μετά από λίγο καιρό όλες οι κινήσεις θα γίνονται αυτόματα και χωρίς καμία ανορθογραφία από τους χρήστες.

Από πλευράς χώρων, όπως μαρτυρά και η αύξηση του μεταξονίου (2,865 μέτρα, +25 χιλιοστά), πέντε ενήλικες θα ταξιδέψουν με άνεση και με όλη την πρακτικότητα και τις ευκολίες που απαιτεί μια πολύωρη συμβίωση. Στο χώρο αποσκευών τα 455 λίτρα κρίνονται ικανοποιητικά, με τον κλασσικό περιορισμό που έχουν όλα τα σεντάν στο θέμα του ύψους και των ακανόνιστων αποσκευών με μεγάλο όγκο. Το καθετί πάντως στο μικρό luxury car των Γερμανών συμβαίνει με στυλ. Τα καθίσματα μετακινούνται ηλεκτρονικά μέσω μιας μικρογραφίας τους πάνω από τις χειρολαβές (κλέβουν όμως λίγο χώρο από αυτές και το πιάσιμο γίνεται λίγο πιο πολύπλοκο), το πορτμπαγκάζ κλείνει και κλειδώνει μέσω πλήκτρου ή μέσω του κομψού μεταλλικού κλειδιού και γενικά τα πάντα αποπνέουν πρεστίζ και αύρα πολλών αστέρων.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Κάτω από το καπό της C 200 συναντάμε τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.500 κ.εκ., εξελιγμένο από την ίδια τη Mercedes-Benz και με απόδοση 204 ίππους και 300 Nm ροπής. Μαζί με το ήπια υβριδικό σύστημα ISG δεύτερης γενιάς αναλαμβάνουν να κινήσουν με ευκολία και οικονομία το βαρύ αμάξωμα 1.650 κιλών της όμορφης C-Class, κάτι που καταφέρνουν σε εξαιρετικό βαθμό (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 246 χλμ./ώρα), με την κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες να μην ξεπερνά τα 8,4 λίτρα/100 χλμ.

Το EQ Boost είναι κύκλωμα 48V που κάνει ανάκτηση μέσω της πέδησης και της κύλισης και υποβοηθά με 20 επιπλέον ίππους και 200 Nm ροπής όταν είναι φορτισμένη η μπαταρία του και όταν χρειάζεται, έτσι ώστε να μην επιβαρυνθεί η κατανάλωση καυσίμου ή για να έχουμε πιο εκρηκτικές επιδόσεις. Οι επιλογές από τη θέση του οδηγού έχουν να κάνουν με οικονομική λειτουργία οδήγησης, normal, individual, sport και sport+. Στις δύο τελευταίες, η αλλαγή στον ήχο, την ανάρτηση, στο σφίξιμο του τιμονιού και στην απόκριση του γκαζιού είναι αισθητή και αλλάζει τη διάθεση για οδήγηση με ένα άγγιγμα στην οθόνη του MBUX.

Οι αλλαγές στο στάνταρ 9άρι αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής πραγματοποιούνται με γνώμονα την απολαυστική και σβέλτη οδήγηση και λιγότερο την οικονομία καυσίμου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα ανέβει επικίνδυνα η ένδειξη της κατανάλωσης. Το δεμένο πλαίσιο και η εξαιρετική συμπεριφορά της ανάρτησης σε κάνουν να θέλεις να τρέξεις και να στρίψεις σαν να έχεις να κάνεις με ένα AMG, παρά να ταξιδέψεις με smooth διάθεση ήρεμα και ωραία με σταθερή ταχύτητα. Και στη δεύτερη περίπτωση πάντως διαπιστώνεις τον αρχοντικό τρόπο που συμπεριφέρεται η C 200, την ηχομόνωση και την ποιότητα κύλισης που ελάχιστα σεντάν μπορούν να στο περάσουν σαν αίσθηση από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα.  

Παρά το μέγεθος της, η C 200 όσο οξύμωρο και αν ακούγεται, αποτελεί ένα από τα πλέον ευκολοδήγητα μοντέλα που μπορεί να οδηγήσει κανείς. Τόσο η πληθώρα συστημάτων και ευκολιών (κάμερες υψηλής ευκρίνειας, εξαιρετικό head up display, προχωρημένο σύστημα πλοήγησης), όσο και το κοφτερό τιμόνι συμβάλουν έτσι ώστε να νιώσεις τον πλήρη έλεγχο του γερμανικού σεντάν και να συμβιώσεις χωρίς κανένα άγχος ότι μπορεί να… τσαλακώσεις το κομψό παρουσιαστικό του. Άξια αναφοράς είναι η προβολή φαναριού, κάθε φορά που περιμένουμε να ανάψει πράσινος ο σηματοδότης, αυτομάτως ενεργοποιούνται οι κάμερες και η οθόνη για να βλέπουμε καθαρά το φανάρι και τους γύρω μας (πχ μοτοσικλέτες στη νεκρή γωνία) χωρίς να χρειάζεται να σηκώνουμε ψηλά διαγώνια το βλέμμα ή να μας δυσανασχετεί κάποιο φορτηγό που κρύβει το φανάρι.

Έχουμε γράψει αρκετές φορές για ένα μοντέλο που είναι πλήρες και μπορεί να κάνει τα πάντα. Με σιγουριά μπορούμε να πούμε πως ο ορισμός του all around παίχτη, του… Διαμαντίδη της αυτοκίνησης (συγνώμη από τους φίλους των αιωνίων αντιπάλων), θα μπορούσε να είναι η νέα C 200. Μπορεί να ανοίξει το ρυθμό όταν θέλεις, σε καθοδηγεί με σιγουριά και ασφάλεια (πληθώρα συστημάτων σε αυτό τον τομέα) και είναι μπροστά από την εποχή της.

Όπως όμως και ένας τεράστιος αθλητής, έτσι και το premium sedan απευθύνεται σε γεμάτα πορτοφόλια, με την τιμή αγοράς να ξεκινά από 51.200 ευρώ για τη βασική πληρέστατη έκδοση με τις οθόνες 9,5 και 10,25 ιντσών, από 53.980 ευρώ για την τετρακίνητη έκδοση, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως η μικρότερη C180 ζητάει 45.350 ευρώ με επίσης τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρου και απόδοση 170 ίππους. Ποσό που ηχεί καλύτερα στο αυτί του υποψήφιου αγοραστή και είναι ικανό να σε βάλει σε σκέψεις αν θες να κάνεις μια μικρή υποχώρηση που μπορεί να είναι και μόνο ψυχολογική, κάτι που δε συμβαίνει σε καμία περίπτωση με τη C 200.

Με κόστος κτήσης γύρω στα 45.000 ευρώ, η εν λόγω πρόταση απευθύνεται σίγουρα σε περιορισμένο κοινό. Παρόλα αυτά, για τις επιδόσεις, το στιλ, το τεχνολογικό υπόβαθρο και γενικότερα για το χαρακτήρα και το στιλ που προάγει, θεωρούμε ότι έχει λόγο ύπαρξης. Αν μη τι άλλο, δείχνει το δρόμο στο mild hybrid μέλλον της φίρμας.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz C 200 EQ Boost Sedan – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.495 cc
Διάμετρος x διαδρομή 78 x 78,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 150 kW (204 PS) / 5.800-6.100 rpm
Ροπή 300 Nm (29,5 kgm) / 1.800-4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό, Mild Hybrid κύκλωμα 48V με ηλεκτροκινητήρα 20 PS/ 200 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,3 sec
Τελική ταχύτητα 246 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,4 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,41 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 66 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 785 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 144 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Aυτόματο 9 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Cinturato P7 245/40 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.751 x 1.820 x 1.437 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.563/1.546 mm
Μεταξόνιο 2.865 mm
Χώρος αποσκευών 455 lt
Απόβαρο 1.650 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 51.200€

 

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button