NEA

3+1 ορόσημα για το Jeep Grand Cherokee

Η πορεία του μοντέλου γιγαντώθηκε από μοναδικές στιγμές που σημάδεψαν την πορεία του από το 1992 μέχρι και σήμερα.

. Σήμερα, με την 5η πλέον γενιά του να βρίσκεται προ των πυλών, απολαμβάνει μια ξεχωριστή θέση στην αυτοκινητιστική ιστορία χάρη στο ξεχωριστό συνδυασμό πολυτέλειας, ασφάλειας, ισχύος και δυνατότητας κίνησης σε όλα εδάφη. Τα εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά και οι επιδόσεις δημιούργησαν έναν θρύλο των SUV, ο οποίος όμως γιγαντώθηκε πέρα από τους ψυχρούς αριθμούς και από μια σειρά εκδόσεων και ενεργειών που άφησαν ανεξίτηλο το στίγμα τους στην πορεία του μοντέλου.     

Νο1: Κάνοντας δυνατό ξεκίνημα

 Η Jeep με τη δημιουργία του Grand Cherokee δεν ήθελε να αφήσει τίποτα στην τύχη. Το μοντέλο θα έπρεπε να θέτει νέα μέτρα σύγκρισης και να είναι το κορυφαίο σε κάθε επίπεδο, ακόμα και στον τρόπο που θα έκανε την εμφάνιση του στο κοινό.

Την Τρίτη 7 Ιανουαρίου του 1992, ένα κόκκινο Grand Cherokee που μόλις είχε βγει από τη γραμμή παραγωγής στην πόλη του Ντιτρόιτ, θα ανέβαινε με άνεση τα σκαλοπάτια της εισόδου της Διεθνούς Έκθεση Αυτοκινήτου της πόλης (North American International Auto Show) και με εμφατικό τρόπο θα έμπαινε στο χώρο σπάζοντας τη γυάλινη κεντρική είσοδο, αφήνοντας άφωνο το κοινό. Η σκηνή έγινε πρωτοσέλιδο και πιθανότατα αποτελεί την εντυπωσιακότερη είσοδο που έκανε ποτέ μοντέλο σε έκθεση αυτοκινήτου.

Νο2:Κατακτώντας και τις ασφάλτινες επιφάνειες

Έχοντας εντυπωσιάσει ήδη με την πολυτέλεια, την ασφάλεια και τις εκτός δρόμου δυνατότητες, η Jeep αναζητούσε έναν τρόπο ώστε να γίνει σαφής πέρα από κάθε αμφιβολία η ανωτερότητα της ναυαρχίδας της και στην άσφαλτο. Ο V8 HEMI των 5,7 λίτρων απόδοσης 330 ίππων ήδη χάριζε εντυπωσιακές επιδόσεις, όμως οι μηχανικοί της Jeep αναζητούσαν κάτι ακόμα πιο ιδιαίτερο για να πλαισιώσει την άποψη τους για το κορυφαίο Grand Cherokee.

Αυτό βρέθηκε στον V8 ΗΕΜΙ των 6,1 λίτρων που με απόδοση 420 ίππων και σχεδόν 600 Nm ροπής έδωσε πνοή το 2006 στην έκδοση SRT8, η οποία επιτάχυνε από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,0 δεύτερα. Το SRT8 προσέφερε τεράστια δημοσιότητα και μεγάλα χαμόγελα σε χιλιάδες οδηγούς.

Το 2012, η Jeep προσέφερε δύο Grand Cherokee SRT8 4ης γενιάς στους τότε οδηγούς της Scuderia Ferrari στην Formula 1, Fernando Alonso και Felipe Massa. Εκτός από το χρώμα Rosso Corsa, τα δύο αυτοκίνητα διέθεταν τον V8 HEMI των 6,4 λίτρων με τους 468 ίππους που επιτάχυνε αυτό το ξεχωριστό SRT8 έως και τα 257 χλμ./ώρα. 

Νο3: Ηγέτης σε κάθε έδαφος

 Η υψηλή απόδοση ήταν πλέον κάτι αυτονόητο για το όνομα Grand Cherokee, όσο και η πολυτέλεια. Το DNA όμως της μάρκας είναι συνυφασμένο με την ελευθερία κίνησης σε κάθε έδαφος και αυτή τη φορά η πρόκληση για τους ανθρώπους της Jeep ήταν ακόμα πιο δύσκολη. Η 4η γενιά του μοντέλου τα 2011 έκανε ένα άλμα όσον αφορά στην άνεση στις ασφάλτινες διαδρομές, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό.

Για ακόμα μια φορά το όνομα HEMI ήρθε να δώσει τη λύση με τον κινητήρα των 6,2 λίτρων να ξεπερνά το φράγμα των 700 ίππων (710) και την έκδοση Trackhawk το 2017 να γίνεται το ισχυρότερο SUV μαζικής παραγωγής που κατασκευάστηκε ποτέ. Οι επιδόσεις δεν αφήναν πολλά περιθώρια για αμφισβητήσεις, με τελική ταχύτητα 29χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα σε 3,7 δεύτερα.

Όλα αυτά βέβαια σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης Quadra-Trac που έδινε τη δυνατότητα η ισχύς να περνά απροβλημάτιστα σε κάθε επιφάνεια, όπως απέδειξε με εμφατικό τρόπο το μοντέλο στην παγωμένη λίμνη Βαϊκάλη της Ρωσίας, όπου το Grand Cherokee Trackhawk έσπασε το ρεκόρ ταχύτητας για SUV σε πάγο, με μέση ταχύτητα 257 χλμ./ώρα και μέγιστη ταχύτητα 280 χλμ./ώρα.

3+1: Πολυτέλεια και απόδοση

Οι εποχές αλλάζουν όμως η φιλοσοφία της Jeep που βασίζεται στην έννοια της ελευθερίας παραμένει αναλλοίωτη. Με απόδοση 380 ίππων και ροπή του αγγίζει τα 700 Nm, το νέο plug-in hybrid Grand Cherokee 4xe θα είναι μια από τις ισχυρότερες και αναμφίβολα η αποδοτικότερη έκδοση στην πολύχρονη πορεία του μοντέλου.

Για πρώτη φορά, τα στοιχεία που δημιούργησαν το θρύλο του Grand Cherokee -η πολυτέλεια, η άνεση, η ασφάλεια, οι υψηλές επιδόσεις και οι κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες- θα συνδυαστούν με τη φιλικότητα προς το περιβάλλον, με το μοντέλο εκτός των άλλων να έχει τη δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά για περίπου 50 χλμ. και φυσικά μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!