ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Πως αντιμετωπίζουν το κυκλοφοριακό στο Αμστερνταμ; Με το το Roboat φυσικά!

Τη δική τους πρωτοποριακή απάντηση στην συμφόρηση των δρόμων αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος δίνουν οι επιστήμονες στο Αμστερνταμ και σύντομα οι επισκέπτες του θα βλέπουν ένα “αυτοοδηγούμενο σκάφος” στο μέγεθος ενός μικρού αυτοκινήτου να ταξιδεύει σιωπηλά στα αρχαία κανάλια του, να μεταφέρει επιβάτες ή να μεταφέρει αγαθά ή σκουπίδια.

Θα είναι το ηλεκτροκίνητο “Roboat”, που σύντομα θα ξεκινήσει δοκιμαστικά ταξίδια με στόχο τη βελτίωση των επιλογών μεταφοράς της πολυσύχναστης πόλης.

«Έχουμε πολλή οδική κυκλοφορία και κυκλοφοριακή συμφόρηση, ηλεκτρονικό εμπόριο, logistics που γεμίζουν τους μικρούς δρόμους της πόλης», δήλωσε ο Stephan van Dijk, Διευθυντής Καινοτομίας στο Ινστιτούτο Προηγμένων Μητροπολιτικών Λύσεων του Άμστερνταμ, το οποίο σχεδιάζει και κατασκευάζει Roboat με το The Massachusetts Institute. Τεχνολογίας (MIT). «Ταυτόχρονα έχουμε πολλά ανοιχτά νερά διαθέσιμα στα κανάλια… Έτσι, αναπτύξαμε ένα αυτόνομο πλοίο για να βοηθήσουμε με την επιμελητεία στην πόλη και επίσης να φέρουμε κόσμο».

Μετά από τέσσερα χρόνια δοκιμών με μικρότερες εκδόσεις και βελτιώσεις της ιδέας, οι κατασκευαστές παρουσίασαν τα δύο πρώτα, λειτουργικά Roboats πλήρους μεγέθους την Τετάρτη. Μία από τις πρώτες δοκιμαστικές εφαρμογές του αυτόνομου πλοιαρίου θα είναι για μια απίθανη αλλά σημαντική εργασία: η συλλογή σκουπιδιών.

Η δουλειά γίνεται συνήθως με φορτηγά, αλλά αποτελούν κίνδυνο για την ασφάλεια στα στενά δρομάκια της πόλης και προκαλούν κυκλοφοριακή συμφόρηση. Αντίθετα, τα ρομπότ που σταθμεύουν στην όχθη της θάλασσας θα λειτουργούν ως πλωτά δοχεία απορριμμάτων, επιστρέφοντας στη βάση τους όταν γεμίσουν.

Η πόλη, η οποία υποστηρίζει το έργο, εξετάζει τοποθεσίες για ένα πιλοτικό έργο συλλογής απορριμμάτων που θα ξεκινήσει στις αρχές του επόμενου έτους, είπε ο Van Dijk.

Τα ρομπότ θα πρέπει να συνδεθούν ψηφιακά στη διαχείριση της υδάτινης κυκλοφορίας της πόλης για να αποφευχθούν συγκρούσεις, αλλά ο Van Dijk είπε ότι ένα μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι δεν απαιτούν ανθρώπους οδηγούς και «βλέπουν» τόσο καλά τη νύχτα όσο και την ημέρα.

«Έτσι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και τη νύχτα για να μαζέψουμε απορρίμματα και να φέρουμε οικοδομικά υλικά στην πόλη, ενώ για παράδειγμα η βαρκάδα αναψυχής είναι πιο (ενεργή) κατά τη διάρκεια της ημέρας», είπε, οδηγώντας σε καλύτερη κατανομή της θαλάσσιας κυκλοφορίας.

Οι τεχνικές λεπτομέρειες του Roboat βρίσκονται στον ιστότοπο του έργου https://roboat.org, συμπεριλαμβανομένης της απόδοσης της μπαταρίας και του συστήματος ασύρματης φόρτισης.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button