PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen T-Roc Cabriolet 1.5 TSI ACT DSG [test drive]

Το «ανοιχτό» compact SUV της VW «ροκάρει» χωρίς αντίπαλο στην ελληνική αγορά και το δοκιμάζουμε στην ιδανική εποχή, μετά τους καύσωνες και λίγο πριν πιάσουν τα κρύα…

Θα πει κανείς, υπάρχει τέλεια εποχή για ένα ανοιχτό SUV; Αν έπρεπε να διαλέξουμε, αυτή θα ήταν είτε το φθινόπωρο, είτε την άνοιξη, εποχές που μπορείς να απολαύσεις περισσότερο το φυσικό περιβάλλον και δυστυχώς τείνουν να εξαλειφθούν. Υπό εξαφάνιση θεωρούνται και τα cabrio SUV, καθώς όσο όμορφα και αν δείχνουν στον παρατηρητή, οι τολμηρές εταιρείες είναι ελάχιστες (Nissan Murano και Land Rover Evoque) και μάλιστα στην compact κατηγορία, το T-Roc παίζει μόνο του.

Με μία πρώτη ματιά, η κομψή και μοντέρνα αισθητική του απερχόμενου T-Roc Cabriolet έχει διατηρηθεί σε μεγάλο βαθμό και στη νέα γενιά του γερμανικού μοντέλου. Εξάλλου, η όψη του όταν η μαλακή οροφή αναδιπλωθεί σε σχήμα Z -και όχι μόνο τότε- είναι τόσο καλαίσθητη που δεν χρειάστηκαν τρανταχτές μετατροπές στα φωτιστικά σώματα ή στο design για να παραμείνει σύγχρονο στο σύνολο του.

Σε αλλαγές περισσότερο ουσιαστικές και λιγότερο αισθητές στο μάτι, έχει βελτιωθεί η στρεπτική δυσκαμψία με ενίσχυση στο πλαίσιο του ανοιχτού T-Roc, αλλά και στο δάπεδο και στις κολώνες του πανέμορφου SUV. Βασιζόμενο στην πλατφόρμα MQB έχει «μεγαλώσει» κατά 3,4 εκατοστά σε μήκος (σύνολο 4,27 μέτρα), με το μεταξόνιο του να είναι επίσης αυξημένο κατά 3,7 εκατοστά (2,63 μέτρα). Αυτό συνεπάγεται και σαφής βελτίωση στους χώρους με 2+2 επιβάτες να καλύπτονται πλήρως και τις αποσκευές να περιορίζονται στα 284 λίτρα, αριθμός διόλου άσχημος για τα δεδομένα ενός cabrio.

Σε περίπτωση που μεταφέρουμε ένα περισσότερο ογκώδες αντικείμενο, τα πίσω καθίσματα μπορούν να πέσουν ανεξάρτητα με ένα εύκολο τράβηγμα μοχλού, ενώ και το κενό ανάμεσα τους αφαιρείται για περισσότερη πρακτικότητα και εργονομία. Μ’αυτά και μ’αυτά, το «ανοιχτό» SUV της VW μπορεί να καλύψει τις βασικές ανάγκες μίας μικρής οικογένειας ή μιας παρέας χωρίς οι λύπες να είναι περισσότερες από τις χαρές (αίσθηση ελευθερίας και ενθουσιασμός) που μπορεί να δώσει ένα τέτοιο μοντέλο.

Χαρά που φθάνει στο pick της κατά τη διάρκεια των 9 δευτερολέπτων, όσο διαρκεί δηλαδή η αναδίπλωση της οροφής (ταχύτητα οχήματος έως 30 χλμ./ώρα) μέχρι να αποκαλυφθεί πλήρως το εσωτερικό του T-Roc Cabriolet. Ένα γνώριμο εσωτερικό από τη γκάμα της εταιρείας με κεντρικούς πρωταγωνιστές το Active Info Display 10,25 ιντσών με τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και το Discover Media αφής μεγέθους 8,5 ιντσών. Παράλληλα, το φινίρισμα και η ποιότητα των υλικών είναι αυτά που αρμόζουν σε ένα μοντέλο μοναδικό στην κατηγορία του και σε ένα αυτοκίνητο που δεν έχει αποκλειστικό σκοπό να σε μεταφέρει αλλά και να σε διασκεδάσει με τη φιλοσοφία και το χαρακτήρα του.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Το… ιδιαίτερο SUV διατίθεται στη χώρα μας με κινητήρα 1.0 TSI 110 ίππων και με τον μεγαλύτερο 1.5 TSI ACT 150 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων. Η δεύτερη αποτέλεσε και την έκδοση της δοκιμής μας, δείχνοντας ένα σωστό ταίριασμα με το βάρους 1.350 κιλών (+150 κιλά σε σχέση με το κλειστό T-Roc) αμάξωμα του. Το σύστημα ACT, αφορά την τεχνολογία απενεργοποίησης των δύο εκ των τεσσάρων κυλίνδρων σε καταστάσεις κύλισης με πολύ χαμηλές στροφές κινητήρα και βοηθάει τόσο στην εξοικονόμηση καυσίμου, όσο και στον περιορισμό των φθορών μηχανικά.

Στην πράξη μπορείς να επηρεάσεις με την οδήγηση σου σε μεγάλο βαθμό την κατανάλωση καυσίμου ή τις επιδόσεις (επιλογή ανάμεσα στα normal, sport, eco και individual), με φυσιολογικές συνθήκες εντός και εκτός πόλης να βλέπουμε 7,3 λίτρα/100 χλμ. (στα χαρτιά η εταιρεία δηλώνει 5,3 λίτρα/100 χλμ.) και ελάχιστη… τσιγγουνιά στο πεντάλ του γκαζιού. Στο sport το τιμόνι θα βαρύνει, η απόκριση στο γκάζι θα γίνει πιο άμεση και οι 150 ίπποι θα γίνουν περισσότερο αισθητοί με την κατανάλωση να «τσιμπάει» μισό λίτρο παραπάνω, γεγονός που λίγους θα ενοχλήσει.

Οδηγικά θα λέγαμε ότι η αίσθηση σε σχέση με το κλασσικό T-Roc (ποιότητα κύλισης) λίγο διαφέρει, και αυτό περισσότερο εξαιτίας της μαλακής οροφής που αφήνει τον ήχο να περνά με περισσότερο… θράσος στα αυτιά των επιβατών. Το πλαίσιο είναι στιβαρό και δεν αντιλαμβάνεσαι τριγμούς ή αστάθειες που συναντάς συνήθως σε άλλα cabrio, ενώ η ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά λειτουργώντας υπέρ της άνεσης, ισορροπώντας και στον τομέα του κρατήματος.

Το 7-τάχυτο DSG συμβάλλει στην ευκολία εντός πόλης και οι αλλαγές πραγματοποιούνται σβέλτα και πριν το στροφόμετρο ανηφορίσει, ευνοώντας την κατανάλωση καυσίμου και την αθόρυβη λειτουργία του 1.500άρη TSI. Πάντως, στο sport το κιβώτιο κρατά περισσότερο τις σχέσεις, ενώ πάντα ο οδηγός μπορεί να αισθανθεί πιο… ενεργός αναλαμβάνοντας με τα puddles πίσω από το τιμόνι. Με τη γλώσσα των αριθμών, το βαρύ (εξαιτίας του μηχανισμού) T-Roc Cabriolet καταφέρνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα ξεπερνά τα 205 χλμ./ώρα.

Εμείς φυσικά δεν φθάσαμε στα άκρα αλλά διαπιστώσαμε πως με ανοιχτή οροφή ακόμη και με 130 χλμ/ώρα μπορείς να μιλήσεις με το διπλανό σου, αρκεί να είναι ανεβασμένα τουλάχιστον τα τζάμια του αυτοκινήτου. Σε άλλη περίπτωση το… αεράκι είναι αυτό που πρωταγωνιστεί ανάμεσα στην παρέα, χωρίς αυτό να είναι απαραιτήτως δυσάρεστο. Εξάλλου, από εκεί πηγάζει η χαρά που δίνει ένα cabrio και μάλιστα ένα cabrio SUV με την μοναδικότητα που έχει εξ’ορισμού.

Μια διαχρονική απορία που αφορά τα «ανοιχτά» μοντέλα, έχει να κάνει με την ασφάλεια των επιβατών στη σπάνια και δυσάρεστη περίπτωση που το αυτοκίνητο αναποδογυρίσει. Η γερμανική εταιρεία έχει εξελίξει ένα σύστημα που τίθεται σε λειτουργία όταν το T-Roc αντιληφθεί πως υπάρχει τέτοιος κίνδυνος και αφορά σε δύο ενισχυμένα πλαίσια που αναπτύσσονται μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου. Έτσι, το βάρος του αυτοκινήτου θα στηριχθεί σε αυτά τα πλαίσια και όχι στους επιβάτες. Παράλληλα, το IQ.Drive της VW περιλαμβάνει ένα σύνολο τεχνολογιών άνεσης και ασφάλειας όπως τα Park Assist, Lane Assist, Front Assist και City Emergency Brake.

H ανοιχτή version του T-Roc φτιάχτηκε για να αρέσει, για να κάνει τη διαφορά και να σπάσει το συντηρητικό χαρακτήρα που βγάζουν πολλές φορές τα SUV. Ταυτόχρονα, είναι ένα μοντέλο για… βουνό (15,6 εκατοστά απόσταση από το έδαφος) και θάλασσα, με ένα έξυπνο, σβέλτο και ξεκούραστο σύνολο κινητήρα και αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.

Απευθύνεται σε μία μικρή ομάδα αγοραστών ή μάλλον «οπαδών» των cabrio SUV, και ως εκ τούτου δεν είναι και το πλέον προσιτό αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς. Για το λόγο του αληθές, η έκδοση της δοκιμής μας ζητάει 32.750€ με πλήρη εξοπλισμό και όπως αναφέραμε με TSI 150 ίππων και 7άρι DSG αποκλειστικά. Στην περίπτωση πάντως που το cabrio σας αρκεί και μπορείτε να φθάσετε μέχρι 28.900€, τότε το χειροκίνητο 1.0 TSI 110 ίππων ενδέχεται να σας βγάλει από τη δύσκολη θέση.  

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

VW T-Roc Cabriolet 1.5 TSI ACT DSG – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5×85,9 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,6 sec
Τελική ταχύτητα 205 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,3 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 6,3 / 5,3 / 4,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 684 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 130 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.268 × 1.811 × 1.522 mm
15,6 cm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.546/1.541 mm
Μεταξόνιο 2.630 mm
Χώρος αποσκευών 284 lt
Απόβαρο 1.350 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: 32.750€ (από 28.900€)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!