MUST_READTRENDINGΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΧΡΗΣΤΙΚΑ

Τι γίνεται όταν οι πίσω τροχοί έχουν κολλήσει και το αυτοκίνητο δεν κινείται;

Ένα σημαντικό θέμα που θα το δούμε να επανέρχεται είναι αυτό με τα ταμπούρα στους πίσω τροχούς και όταν αυτά κολλάνε λόγω υγρασίας και μπλοκάρουν τους τροχούς, δίχως το αυτοκίνητο να μπορεί να κινηθεί προς τα εμπρός ή προς τα πίσω.

Ίσως να έχετε βρεθεί στην δυσάρεστη θέση να έχετε βάλει το αυτοκίνητο σας μπροστά αλλά αυτό να μην πηγαίνει πουθενά αφού τα πίσω φρένα έχουν μπλοκάρει. Σα να είναι τραβηγμένο το χειρόφρενο, ενώ το έχετε κατεβάσει. Ουσιαστικά, οι σιαγόνες των ταμπούρων έχουν κολλήσει πάνω στα υλικά τριβής και δεν αφήνουν τους τροχούς να κινηθούν.

Γιατί συμβαίνει κάτι τέτοιο; Μετά από έντονη βροχόπτωση και όταν έχει περάσει νερό μέσα στο τύμπανο του ταμπούρου. Φτάνοντας στον προορισμό του ο οδηγός παρκάρει, τραβά το χειρόφρενο και η θερμότητα στα ταμπούρα δημιουργεί υγρασία η οποία μαζί με τυχόν βρωμιές μαγκώνει τα θερμουίτ.

Πότε συμβαίνει αυτό; Όπως είπαμε μετά από βροχή και αφού το αυτοκίνητο (εννοείται πως αυτό ισχύει αν στους πίσω τροχούς υπάρχουν ταμπούρα αντί για δίσκους) μείνει ακινητοποιημένο για αρκετές μέρες.

Τι μπορώ να κάνω; Το πιο απλό είναι να βάλετε πρώτη και να κάνετε απότομα μπροστά έστω και για κάνα δύο μέτρα. Στη συνέχεια απότομα προς τα πίσω. Αν τα ταμπούρα δεν έχουν μαγκώσει γερά μετά από 3-4 μπρος/ πίσω θα ακούσετε ένα «γκλανκ» και οι σιαγόνες να έχουν απελευθερωθεί.

Αν δεν τα καταφέρετε με αυτό τον τρόπο τότε πρέπει να καλέσετε μάστορα (ανάλογα με τον κόπο του υπολογίστε κόστος στα 20-40 ευρώ) ώστε να σηκώσει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, να βγάλει το κάθε τροχό και με την ματσόλα να χτυπήσει με δύναμη τα ταμπούρα για να ξεμπλοκάρουν. Αν δεν πετύχει και αυτό πρέπει να λυθεί το ταμπούρο και καλό είναι να καθαριστεί.

Τα παραπάνω μπορούν να συμβούν μόνο σε αυτοκίνητα που έχουν στους πίσω τροχούς ταμπούρα αντί για δίσκους. Ένα θέμα που είναι πολύ επίκαιρο μιας και πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (όλα του VW Group) έχουν στον πίσω άξονα ταμπούρα αντί για δίσκους (για μείωση βάρους και επειδή ένα μεγάλο μέρος του φρεναρίσματος γίνεται μέσα από την ανάκτηση ενέργειας).

Τώρα, στα συμβατικά αυτοκίνητα και σε έντονη βροχή, αν σκοπεύετε να αφήσετε παρκαρισμένο για πολλές μέρες το αυτοκίνητό σας καλό είναι να μην τραβήξετε χειρόφρενο και να κουμπώσετε την πρώτη ή την όπισθεν (αν ο δρόμος έχει κλείσει βάλτε και ένα τάκο). Τώρα, στην περίπτωση των ηλεκτρικών τα πράγματα είναι διαφορετικά αφού το χειρόφρενο μπαίνει αυτόματα.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button