TRENDINGΔΟΚΙΜΕΣ

Με τη Ford Mustang Mach-E GT στην Κροατία [first drive]

H ισχυρότερη και ταχύτερη εκδοχή της Mach-E των 487 ίππων θα είναι διαθέσιμη στην χώρα μας μέσα στο πρώτο τρίμηνο της νέας χρονιάς.

Η Mustang Mach-E δεν είναι απλά ένα νέας κοπής ηλεκτρικό που έχει μπάσει την Ford στην ηλεκτροκίνηση. Είναι ένα ηλεκτρικό που ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα και δεν αναφέρομαι μόνο στην Mustang σχεδιαστική προσέγγιση με το πολύ ιδιαίτερο στιλ, όπως μαρτυρούν και τα αλογάκια μπροστά και πίσω.

Τώρα, τα κρυμμένα αλογάκια του GT που οδηγήσαμε για πρώτη φορά στην Κροατία δεν είναι ούτε 200, μήτε 300, αλλά 487 στο σύνολο τους αναδεικνύοντας την εν λόγω έκδοση ως το ισχυρότερο και προφανώς το ταχύτερο εργοστασιακό αυτοκίνητο που έχει εισάγει η Ford στην Ευρώπη.

Τα νούμερα έτσι και αλλιώς μιλούν από μόνα τους: «0-100» σε 3,7 δευτερόλεπτα και τελική στα 200 χλμ./ώρα. Όταν οι άλλες Mach-E περιορίζονται στα 180 χλμ./ώρα και φτάνουν έως τα 351 άλογα. Στην GT υπάρχει μια διαφορετική διαχείριση και φυσικά πιο αποδοτικά ηλεκτρικά μοτέρ (σύγχρονα μόνιμου μαγνήτη) στους δύο άξονες για μια συνδυαστική ροπή στα 830 Nm. Επίσης, υπάρχει η μπαταρία χωρητικότητας 98,7 kWh (ωφέλιμες οι 88 kWh) είναι στάνταρ προσφέροντας αυτονομία 500 χιλιομέτρων, με on board φορτιστή 11 kW και ταχυφόρτιση DC έως τα 150 kW.

Θα σταθώ λίγο περισσότερο στην ροπή μιας και αυτή είναι που νιώθεις περισσότερο έντονη στην GT. Ένα τράβηγμα που σε κολλά στο κάθισμα με το αυτοκίνητο να ανεβάζει ταχύτητα με καταιγιστικό ρυθμό. Όταν πατήσεις απότομα το γκάζι δεν θα νιώσεις την «κλωτσιά» που δίνει ένα Tesla ή μια Taycan. Κάτι που θεωρώ υπερβολικό και κουραστικό από ένα σημείο και μετά, κάτι που οι ίδιοι οι άνθρωποι της Ford αποφεύγουν επειδή θέλουν να υπάρχει μια πιο νορμάλ απόδοση της ισχύος.

Σε σχέση με τις υπόλοιπες Mach-E η GT είναι πιο δυνατή, έχει πιο σφιχτό συνδυασμό ανάρτησης, διαθέτει μαγνητοροϊκής τεχνολογίας αμορτισέρ, έχει ισχυρότερα Brembo φρένα (μπροστά τετραπίστονα) και ανάμεσα σε διάφορα άλλα μια επιπλέον επιλογή στο μενού με τα προφίλ κίνησης. Αυτή η επιλογή λέγεται Untamed Plus και ουσιαστικά προσφέρει μεγαλύτερη αποδέσμευση από το ESP, αλλά για να το απολαύσει κανείς θα πρέπει να το επιτρέψει ο αλγόριθμος του αυτοκινήτου που «διαβάζει» από το οδηγικό στιλ μέχρι την κατάσταση (π.χ. θερμοκρασία) της μπαταρίας και τις συνθήκες περιβάλλοντος (π.χ. αν βρέχει).

Με το μάτι η GT γίνεται αντιληπτή κυρίως από τις αεροδυναμικές προσθήκες, το χαμηλωμένο κατά 10 χιλιοστά αμάξωμα, τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων, τις διαφορετικής σχεδίασης ζάντες που φτάνουν έως τις 20 ίντσες, τους GT προφυλακτήρες και μάσκα κ.α. Στο εσωτερικό υπάρχει ο γνωστός διάκοσμος με την μεγάλη 15άρα οθόνη, τα σπορ καθίσματα της Ford Performance και διάφορες άλλες λεπτομέρειες που ενισχύουν την GT αύρα της καμπίνας.

Αυτά έχουμε να πούμε για την ώρα κατά την πρώτη μας επαφή με την Mach-E GT που έγινε πριν από μερικές μέρες στην κροατική άσφαλτο. Από το νέο έτος θα έχουμε να πούμε πολλά περισσότερα, ενώ στις επόμενες μέρες θα υπάρξει αναλυτική δοκιμή μας από την πισωκίνητη έκδοση με τους 294 ίππους και την μεγάλη μπαταρία με τα 610 χλμ. αυτονομίας. Μία πολύ ενδιαφέρουσα έκδοση για όσους θέλουν κάτι πιο καθημερινό και κάτι λιγότερο εξεζητημένο από τις τετρακίνητες Mach-E.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button